Ve srovnání s érou motorů vybavených osmi nebo deseti válci je současná doba mnohem příhodnější pro vstup nových automobilek do F1 na poli dodavatelů pohonných jednotek. Myslí si to zástupce týmu, který v posledních dvou letech této kategorii dominuje.
Andy Cowell, generální ředitel společnosti Mercedes-Benz High Performance Engines se domnívá, že současný hybridní přeplňovaný šestiválec o objemu 1,6 litru představuje perfektní prostor pro případné nové výrobce agregátů.
"Desetiválce a osmiválce byly specializované. Atmosférické pohonné jednotky byly velmi zvláštní, jen pro Formuli 1. Žádná jiná motoristická kategorie nic podobného nedělala, dokonce ani silniční vozy. Po společnost X, která v současné době prodává automobily po celém světě a zabývá se efektivitou a technologií pohonu je dnes mnohem snadnější říci »Chceme vstoupit do šampionátu F1 a také to uděláme«. Když se ohlédneme zpět do roku 2000, tak pro pravidla ohledně motoru stačila jedna strana. Dnes je jich osm, ale podmínky jsou přesnější. Před dvaceti lety jsme trávili celé dny přemýšlením o vrtání a zdvihu nebo kolik zvolit válců, teď to máme všechno zakotvené v pravidlech, takže je vše jednodušší."
Je tu případ Hondy, která se loni pustila do nového dobrodružství s McLarenem, ale její výsledky zatím nejsou nijak oslnivé. Cowell navzdory prozatímnímu tápání s odkazem na zkušenosti s mateřskou společností Daimler tvrdí, že námaha v F1 se pro výrobce vyplatí.
"Od Daimleru se stále máme co učit, takže počáteční komunikační linky s odborníky na tuto technologii pořád využíváme. Jde o obousměrný dialog, získali jsme i poskytli různé střípky technologií. Z tohoto důvodů si kladu otázku, proč se F1 se stávajícími předpisy zdá být pro většinu světových výrobců motorů nezajímavá," klade si otázku Cowell.
Ani otázka materiálu nebo technologie by neměla být něčím, co zájemce odradí, navzdory skutečnosti, že současná pohonná jednotka se skládá zhruba z 10 000 dílů, zatímco někdejší osmiválec jich měl maximálně čtyři tisíce. "V motorech není žádné »unobtainium«, žádná Kryptonie. Nemusíte pro materiály letět na Mars. Ocel a hliník se používá i v leteckém průmyslu a také nejsou vybaveny žádnými magickými magnety. O komponentech si klidně přečtete na WIkipedii a pocházejí od tří nebo čtyř výrobců na světě. Kabely jsou měděné, konektory běžné, takže by nic v realizaci nemělo bránit. Jde o to najít správnou skupinu lidí s potřebnými abmicemi a postoji? Mít čtyři nebo pět dynos, nutné vybavení a spojení s klíčovými dodavateli? Ano, ale nejde o nic nemožného. Pořád je to snažší než udělat motory z éry V8 nebo V10," soudí Cowell.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.