Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Lewis Hamilton po dvanácti letech u Mercedesu debutuje ve Ferrari, kde nahradil Carlose Sainze. Ten naopak zamířil do Williamsu, který loni skončil druhý od konce, ale věří v progres.
Velkou pozornost poutá i Kimi Antonelli, který nastupuje za Mercedes a nevyhne se srovnání s Hamiltonem. Liam Lawson se přesunul do Red Bullu, zatímco nováčci Oliver Bearman (Haas), Isack Hadjar (Racing Bulls) a Gabriel Bortoleto (Sauber) přinášejí do F1 čerstvou krev. Jack Doohan si na domácí půdě připíše druhý start za Alpine.
Mezi zkušenými jezdci došlo k dalším změnám – Esteban Ocon přešel do Haasu, zatímco Nico Hülkenberg posílil Sauber. Od roku 2016 se žádnému jezdci nepodařilo vyhrát první závod za nový tým, ale Hamilton v Albert Parku patří mezi hlavní favority na přerušení této série.
Carlos Sainz St. v podcastu After Lap vysvětlil, jak náročný je přechod do nového týmu, a připomněl zkušenost svého syna, který se v roce 2021 adaptoval na Ferrari.
"Ať se vám to líbí nebo ne, kdykoli se připojíte k novému týmu, existuje proces a tento proces vyžaduje trochu času," řekl. "Pamatuji si, že když můj syn přišel k Ferrari, byl rychlý od začátku, ale na konci roku našel dalších pár desetin, když pochopil auto v závodě a kvalifikaci."
Sainz dokončil svou první sezónu ve Ferrari na pátém místě v šampionátu poté, co v závěru roku dosáhl několika pódiových umístění. Jeho otec věří, že Hamilton by mohl projít podobným vývojem. "Ve své první sezóně měl naprosto velkolepý konec roku. Myslím, že proces hledání dvou nebo tří desetin, abychom se dostali na 100 %, vyžaduje určitý čas. Něco podobného se může stát Hamiltonovi," dodal.
Podle Sainze staršího tak může být na začátku sezóny rychlejším jezdcem Charles Leclerc, ale Hamilton se bude postupně zlepšovat, jakmile se sžije s novým vozem.
Martin Brundle tvrdí, že Charles Leclerc „si užívá“ příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari, protože na sebe britský šampion strhává obrovskou pozornost. Monačan tak mohl v klidu pracovat přes zimu, zatímco veškerý tlak je nyní na Hamiltonovi, který riskoval odchodem z Mercedesu.
Hamilton označil Leclerca za „pana Ferrari“ a je spokojený s tím, že část mediálního zájmu přenechá svému týmovému kolegovi. Mezitím bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone ale varoval, že Ferrari může svého rozhodnutí litovat, a pochválil Carlose Sainze, který ve Williamsu udělal velký dojem v předsezonních testech.
Přestože Španěl zakončil předsezónní testy s nejhorším časem, jeho skutečný výkon ukáže až kvalifikace na Velkou cenu Austrálie.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.