Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Lewis Hamilton po dvanácti letech u Mercedesu debutuje ve Ferrari, kde nahradil Carlose Sainze. Ten naopak zamířil do Williamsu, který loni skončil druhý od konce, ale věří v progres.
Velkou pozornost poutá i Kimi Antonelli, který nastupuje za Mercedes a nevyhne se srovnání s Hamiltonem. Liam Lawson se přesunul do Red Bullu, zatímco nováčci Oliver Bearman (Haas), Isack Hadjar (Racing Bulls) a Gabriel Bortoleto (Sauber) přinášejí do F1 čerstvou krev. Jack Doohan si na domácí půdě připíše druhý start za Alpine.
Mezi zkušenými jezdci došlo k dalším změnám – Esteban Ocon přešel do Haasu, zatímco Nico Hülkenberg posílil Sauber. Od roku 2016 se žádnému jezdci nepodařilo vyhrát první závod za nový tým, ale Hamilton v Albert Parku patří mezi hlavní favority na přerušení této série.
Carlos Sainz St. v podcastu After Lap vysvětlil, jak náročný je přechod do nového týmu, a připomněl zkušenost svého syna, který se v roce 2021 adaptoval na Ferrari.
"Ať se vám to líbí nebo ne, kdykoli se připojíte k novému týmu, existuje proces a tento proces vyžaduje trochu času," řekl. "Pamatuji si, že když můj syn přišel k Ferrari, byl rychlý od začátku, ale na konci roku našel dalších pár desetin, když pochopil auto v závodě a kvalifikaci."
Sainz dokončil svou první sezónu ve Ferrari na pátém místě v šampionátu poté, co v závěru roku dosáhl několika pódiových umístění. Jeho otec věří, že Hamilton by mohl projít podobným vývojem. "Ve své první sezóně měl naprosto velkolepý konec roku. Myslím, že proces hledání dvou nebo tří desetin, abychom se dostali na 100 %, vyžaduje určitý čas. Něco podobného se může stát Hamiltonovi," dodal.
Podle Sainze staršího tak může být na začátku sezóny rychlejším jezdcem Charles Leclerc, ale Hamilton se bude postupně zlepšovat, jakmile se sžije s novým vozem.
Martin Brundle tvrdí, že Charles Leclerc „si užívá“ příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari, protože na sebe britský šampion strhává obrovskou pozornost. Monačan tak mohl v klidu pracovat přes zimu, zatímco veškerý tlak je nyní na Hamiltonovi, který riskoval odchodem z Mercedesu.
Hamilton označil Leclerca za „pana Ferrari“ a je spokojený s tím, že část mediálního zájmu přenechá svému týmovému kolegovi. Mezitím bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone ale varoval, že Ferrari může svého rozhodnutí litovat, a pochválil Carlose Sainze, který ve Williamsu udělal velký dojem v předsezonních testech.
Přestože Španěl zakončil předsezónní testy s nejhorším časem, jeho skutečný výkon ukáže až kvalifikace na Velkou cenu Austrálie.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.