Lewis Hamilton zahajuje novou éru své kariéry ve Formuli 1, když poprvé oblékne barvy Ferrari při Velké ceně Austrálie. Společně s ním se na startovním roštu objeví řada dalších jezdců v nových týmech, ale právě Hamiltonův debut v ikonickém rudém monopostu budí největší pozornost.
Lewis Hamilton po dvanácti letech u Mercedesu debutuje ve Ferrari, kde nahradil Carlose Sainze. Ten naopak zamířil do Williamsu, který loni skončil druhý od konce, ale věří v progres.
Velkou pozornost poutá i Kimi Antonelli, který nastupuje za Mercedes a nevyhne se srovnání s Hamiltonem. Liam Lawson se přesunul do Red Bullu, zatímco nováčci Oliver Bearman (Haas), Isack Hadjar (Racing Bulls) a Gabriel Bortoleto (Sauber) přinášejí do F1 čerstvou krev. Jack Doohan si na domácí půdě připíše druhý start za Alpine.
Mezi zkušenými jezdci došlo k dalším změnám – Esteban Ocon přešel do Haasu, zatímco Nico Hülkenberg posílil Sauber. Od roku 2016 se žádnému jezdci nepodařilo vyhrát první závod za nový tým, ale Hamilton v Albert Parku patří mezi hlavní favority na přerušení této série.
Carlos Sainz St. v podcastu After Lap vysvětlil, jak náročný je přechod do nového týmu, a připomněl zkušenost svého syna, který se v roce 2021 adaptoval na Ferrari.
"Ať se vám to líbí nebo ne, kdykoli se připojíte k novému týmu, existuje proces a tento proces vyžaduje trochu času," řekl. "Pamatuji si, že když můj syn přišel k Ferrari, byl rychlý od začátku, ale na konci roku našel dalších pár desetin, když pochopil auto v závodě a kvalifikaci."
Sainz dokončil svou první sezónu ve Ferrari na pátém místě v šampionátu poté, co v závěru roku dosáhl několika pódiových umístění. Jeho otec věří, že Hamilton by mohl projít podobným vývojem. "Ve své první sezóně měl naprosto velkolepý konec roku. Myslím, že proces hledání dvou nebo tří desetin, abychom se dostali na 100 %, vyžaduje určitý čas. Něco podobného se může stát Hamiltonovi," dodal.
Podle Sainze staršího tak může být na začátku sezóny rychlejším jezdcem Charles Leclerc, ale Hamilton se bude postupně zlepšovat, jakmile se sžije s novým vozem.
Martin Brundle tvrdí, že Charles Leclerc „si užívá“ příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari, protože na sebe britský šampion strhává obrovskou pozornost. Monačan tak mohl v klidu pracovat přes zimu, zatímco veškerý tlak je nyní na Hamiltonovi, který riskoval odchodem z Mercedesu.
Hamilton označil Leclerca za „pana Ferrari“ a je spokojený s tím, že část mediálního zájmu přenechá svému týmovému kolegovi. Mezitím bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone ale varoval, že Ferrari může svého rozhodnutí litovat, a pochválil Carlose Sainze, který ve Williamsu udělal velký dojem v předsezonních testech.
Přestože Španěl zakončil předsezónní testy s nejhorším časem, jeho skutečný výkon ukáže až kvalifikace na Velkou cenu Austrálie.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.