Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Audi připravuje svůj dlouho očekávaný vstup do Formule 1 a dělá to s velkou razancí. Německá automobilka oznámila, že jejím titulárním partnerem se stane globální fintech gigant Revolut, čímž odstartuje novou kapitolu nejen pro tým, ale i pro samotnou královnu motorsportu. Partnerství bylo označeno za přelomové a bude trvat několik let.
Revolut, britská digitální banka s odhadovanou hodnotou 45 miliard dolarů, vstupuje do světa F1 poprvé od svého založení v roce 2015. Od sezony 2026 nahradí současného hlavního partnera Sauberu, sázkovou společnost Stake. Nový tým Audi tak spojí svou budoucnost s rychle rostoucím hráčem na poli globálních financí.
Tato spolupráce půjde daleko za hranice běžného sponzorství. Revolut se stane nejen viditelnou součástí designu vozu a týmového oblečení, ale bude přímo zapojen i do finančních operací stáje a podpory fanouškovských zážitků. Týmový šéf Jonathan Wheatley zdůraznil, že nejde pouze o sladění značek, ale o strategickou alianci postavenou na společných hodnotách – inovacích, ambicích a ochotě měnit zažité pořádky.
„Od roku 2026 budou digitální řešení Revolutu napájet klíčové oblasti našeho fungování. Zároveň přineseme novou úroveň propojení s fanoušky, ať už online, nebo přímo na trati,“ uvedl Wheatley.
Generální ředitel Revolutu Nik Storonsky označil dohodu za významný milník a zdůraznil, že firma je připravena přivést své rostoucí zákaznické portfolio, směřující ke 100 milionům uživatelů, do světa F1. „Stejně jako Revolut mění pravidla ve světových financích, Audi má ambici udělat totéž v motorsportu,“ dodal.
Audi oficiálně debutuje ve Formuli 1 v roce 2026, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla kladoucí větší důraz na elektrickou energii. Vývoj motorových jednotek probíhá v německém Neuburgu, zatímco provozní centra týmu sídlí ve švýcarském Hinwilu a anglickém Oxfordshire. Partnerství s Revolutem má ambici spojit špičkovou technologii, finanční inovace a motorsport do jediné silné a výjimečné kombinace.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.