Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Audi připravuje svůj dlouho očekávaný vstup do Formule 1 a dělá to s velkou razancí. Německá automobilka oznámila, že jejím titulárním partnerem se stane globální fintech gigant Revolut, čímž odstartuje novou kapitolu nejen pro tým, ale i pro samotnou královnu motorsportu. Partnerství bylo označeno za přelomové a bude trvat několik let.
Revolut, britská digitální banka s odhadovanou hodnotou 45 miliard dolarů, vstupuje do světa F1 poprvé od svého založení v roce 2015. Od sezony 2026 nahradí současného hlavního partnera Sauberu, sázkovou společnost Stake. Nový tým Audi tak spojí svou budoucnost s rychle rostoucím hráčem na poli globálních financí.
Tato spolupráce půjde daleko za hranice běžného sponzorství. Revolut se stane nejen viditelnou součástí designu vozu a týmového oblečení, ale bude přímo zapojen i do finančních operací stáje a podpory fanouškovských zážitků. Týmový šéf Jonathan Wheatley zdůraznil, že nejde pouze o sladění značek, ale o strategickou alianci postavenou na společných hodnotách – inovacích, ambicích a ochotě měnit zažité pořádky.
„Od roku 2026 budou digitální řešení Revolutu napájet klíčové oblasti našeho fungování. Zároveň přineseme novou úroveň propojení s fanoušky, ať už online, nebo přímo na trati,“ uvedl Wheatley.
Generální ředitel Revolutu Nik Storonsky označil dohodu za významný milník a zdůraznil, že firma je připravena přivést své rostoucí zákaznické portfolio, směřující ke 100 milionům uživatelů, do světa F1. „Stejně jako Revolut mění pravidla ve světových financích, Audi má ambici udělat totéž v motorsportu,“ dodal.
Audi oficiálně debutuje ve Formuli 1 v roce 2026, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla kladoucí větší důraz na elektrickou energii. Vývoj motorových jednotek probíhá v německém Neuburgu, zatímco provozní centra týmu sídlí ve švýcarském Hinwilu a anglickém Oxfordshire. Partnerství s Revolutem má ambici spojit špičkovou technologii, finanční inovace a motorsport do jediné silné a výjimečné kombinace.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.