Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Po nepovedeném víkendu ve Spa, kde Lewis Hamilton vypadl dvakrát už v první části kvalifikace a hlavní závod dokončil na sedmém místě, zaujal fanoušky jinak. V pondělí zveřejnil na Instagramu tajemné video, které naznačuje, že 8. srpna chystá důležité oznámení.
Krátké video ukazuje zápalkovou krabičku s vyobrazeným datem 08.08 a doutnající zápalku opřenou o její okraj. Následoval další příspěvek, tentokrát klasický post, v němž Hamilton skládá na stůl fotografie krajiny a architektury. Popisek zněl jednoduše: „Škrtnuli jsme zápalkou. Sledujte kouř.“ Obsah oznámení však zůstává zahalený tajemstvím.
Tajemný vzkaz přichází v momentě, kdy Hamilton zažívá jedno z nejtěžších období své kariéry. Po třinácti závodech v barvách Ferrari stále čeká na své první pódium a čelí srovnání s týmovým kolegou Charlesem Leclercem, který už pětkrát vystoupal na stupně vítězů. Jeho výkony jsou navzdory snaze o změny zklamáním – především v kontextu očekávání, která přestup od Mercedesu do Maranella vyvolal.
Hamilton ale veřejně ujišťuje, že jeho závodní motivace zůstává nedotčená. V rozhovorech během belgického víkendu prozradil, že během tří závodních přestávek navštěvoval továrnu Ferrari a vedl detailní technické schůzky s vedením týmu i inženýry. Věnuje se rozboru letošního monopostu i přípravám na sezóny 2025 a 2026, včetně práce na nové generaci vozu.
Sedminásobný mistr světa se navíc rozhodl vyvíjet tlak na každou úroveň struktury týmu. Otevřeně mluví o tom, že se snaží ovlivnit kulturu Ferrari, přinášet nové impulzy a zabránit opakování osudu svých slavných předchůdců – Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela, kteří ve Ferrari neuspěli navzdory šampionátům z minulosti.
Spekulace o Hamiltonově možném odchodu ze světa Formule 1 ale zatím zůstávají nepravděpodobné. Podle dostupných informací má jezdec platnou smlouvu až do konce roku 2026 a z jeho slov je patrné, že své působení ve Ferrari vnímá jako výzvu, která má vést k titulu.
Co přesně se chystá na 8. srpna? Může jít o novou značku, dokument, umělecký projekt – nebo něco úplně jiného. Jedno je však jisté: Lewis Hamilton opět dokázal vzbudit napětí a zvědavost napříč celým světem Formule 1.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.