Kimi Antonelli prožil nejhorší víkend sezony: Oporou mu byl Lewis Hamilton

Kimi Antonelli
Kimi Antonelli, foto: Mercedes AMG F1 Team
Josef Mráček VČERA 20:28
Sdílej:

Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.

Pro Andreu Kimiho Antonelliho byl belgický víkend zatím nejtěžší v jeho kariéře. V kvalifikaci skončil osmnáctý a opět nepostoupil z Q1. Na týmového kolegu Russella ztratil přes tři desetiny a po závodě byl viditelně zklamaný.

V tu chvíli však přišla nečekaná vzpruha. Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton, který Antonelliho předchůdce v Mercedesu dobře zná, přišel do garáže a mladému kolegovi nabídl pár klidných, ale významných slov.

„Přišel pozdravit tým a řekl mi, ať neztrácím hlavu. Že je normální mít špatné víkendy. A ať pořád věřím,“ popsal Antonelli Hamiltonovu návštěvu. „Bylo to od něj opravdu milé.“

Hamilton, který sám debutoval u top týmu McLaren v roce 2007 a okamžitě bojoval o titul, dobře ví, co znamená být mladý pod enormním tlakem. V rozhovoru pro Sky Sports F1 přiznal, že si těžko dokáže představit, co vše Antonelli ve svých osmnácti prožívá.

„Je těžké si představit, co všechno se na něj v tomhle věku valí. Je to obrovská zodpovědnost,“ řekl Hamilton. „Ale vede si skvěle. Má kolem sebe výborné lidi a navíc spolupracuje s Bonem, a lepšího inženýra opravdu mít nemůže.“

Mercedes se rozhodl zasáhnout i technicky. Pro hlavní závod Antonelli odstartoval z boxů s novou specifikací zadního křídla, která měla zvýšit přítlak a tím i stabilitu vozu. Cílem bylo dodat mladému jezdci větší jistotu za volantem.

Ačkoliv změna Antonellimu pomohla cítit se ve voze lépe, samotný výsledek to dramaticky nezměnilo. Po startu z devatenáctého místa dojel na šestnácté příčce. Jak sám přiznal, jediný moment radosti mu přinesly volné kola bez provozu, jinak se po většinu závodu potýkal s provozem a neschopností využít potenciál vozu.

„Bylo to frustrující. V okamžiku, kdy jsem byl v provozu, jsem ztrácel až dvě sekundy. Ale když jsem měl čistou trať, byla to úplně jiná jízda,“ uvedl Antonelli. „Musím zapracovat na kvalifikaci. Startovat vzadu prostě není cesta. Když jsem startoval výš, výsledek i pocit ze závodu byly o něčem jiném.“

Pro Antonelliho, který v průběhu sezony už ukázal slibný potenciál, zůstává belgický víkend připomínkou toho, jak složitá může být adaptace ve vrcholném motorsportu. Ale také toho, jak důležité je mít vedle sebe lidi, kteří si touto cestou prošli a vědí, kdy a jak podat pomocnou ruku.

Stalo se