Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Pro Andreu Kimiho Antonelliho byl belgický víkend zatím nejtěžší v jeho kariéře. V kvalifikaci skončil osmnáctý a opět nepostoupil z Q1. Na týmového kolegu Russella ztratil přes tři desetiny a po závodě byl viditelně zklamaný.
V tu chvíli však přišla nečekaná vzpruha. Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton, který Antonelliho předchůdce v Mercedesu dobře zná, přišel do garáže a mladému kolegovi nabídl pár klidných, ale významných slov.
„Přišel pozdravit tým a řekl mi, ať neztrácím hlavu. Že je normální mít špatné víkendy. A ať pořád věřím,“ popsal Antonelli Hamiltonovu návštěvu. „Bylo to od něj opravdu milé.“
Hamilton, který sám debutoval u top týmu McLaren v roce 2007 a okamžitě bojoval o titul, dobře ví, co znamená být mladý pod enormním tlakem. V rozhovoru pro Sky Sports F1 přiznal, že si těžko dokáže představit, co vše Antonelli ve svých osmnácti prožívá.
„Je těžké si představit, co všechno se na něj v tomhle věku valí. Je to obrovská zodpovědnost,“ řekl Hamilton. „Ale vede si skvěle. Má kolem sebe výborné lidi a navíc spolupracuje s Bonem, a lepšího inženýra opravdu mít nemůže.“
Mercedes se rozhodl zasáhnout i technicky. Pro hlavní závod Antonelli odstartoval z boxů s novou specifikací zadního křídla, která měla zvýšit přítlak a tím i stabilitu vozu. Cílem bylo dodat mladému jezdci větší jistotu za volantem.
Ačkoliv změna Antonellimu pomohla cítit se ve voze lépe, samotný výsledek to dramaticky nezměnilo. Po startu z devatenáctého místa dojel na šestnácté příčce. Jak sám přiznal, jediný moment radosti mu přinesly volné kola bez provozu, jinak se po většinu závodu potýkal s provozem a neschopností využít potenciál vozu.
„Bylo to frustrující. V okamžiku, kdy jsem byl v provozu, jsem ztrácel až dvě sekundy. Ale když jsem měl čistou trať, byla to úplně jiná jízda,“ uvedl Antonelli. „Musím zapracovat na kvalifikaci. Startovat vzadu prostě není cesta. Když jsem startoval výš, výsledek i pocit ze závodu byly o něčem jiném.“
Pro Antonelliho, který v průběhu sezony už ukázal slibný potenciál, zůstává belgický víkend připomínkou toho, jak složitá může být adaptace ve vrcholném motorsportu. Ale také toho, jak důležité je mít vedle sebe lidi, kteří si touto cestou prošli a vědí, kdy a jak podat pomocnou ruku.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.