Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Pro Andreu Kimiho Antonelliho byl belgický víkend zatím nejtěžší v jeho kariéře. V kvalifikaci skončil osmnáctý a opět nepostoupil z Q1. Na týmového kolegu Russella ztratil přes tři desetiny a po závodě byl viditelně zklamaný.
V tu chvíli však přišla nečekaná vzpruha. Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton, který Antonelliho předchůdce v Mercedesu dobře zná, přišel do garáže a mladému kolegovi nabídl pár klidných, ale významných slov.
„Přišel pozdravit tým a řekl mi, ať neztrácím hlavu. Že je normální mít špatné víkendy. A ať pořád věřím,“ popsal Antonelli Hamiltonovu návštěvu. „Bylo to od něj opravdu milé.“
Hamilton, který sám debutoval u top týmu McLaren v roce 2007 a okamžitě bojoval o titul, dobře ví, co znamená být mladý pod enormním tlakem. V rozhovoru pro Sky Sports F1 přiznal, že si těžko dokáže představit, co vše Antonelli ve svých osmnácti prožívá.
„Je těžké si představit, co všechno se na něj v tomhle věku valí. Je to obrovská zodpovědnost,“ řekl Hamilton. „Ale vede si skvěle. Má kolem sebe výborné lidi a navíc spolupracuje s Bonem, a lepšího inženýra opravdu mít nemůže.“
Mercedes se rozhodl zasáhnout i technicky. Pro hlavní závod Antonelli odstartoval z boxů s novou specifikací zadního křídla, která měla zvýšit přítlak a tím i stabilitu vozu. Cílem bylo dodat mladému jezdci větší jistotu za volantem.
Ačkoliv změna Antonellimu pomohla cítit se ve voze lépe, samotný výsledek to dramaticky nezměnilo. Po startu z devatenáctého místa dojel na šestnácté příčce. Jak sám přiznal, jediný moment radosti mu přinesly volné kola bez provozu, jinak se po většinu závodu potýkal s provozem a neschopností využít potenciál vozu.
„Bylo to frustrující. V okamžiku, kdy jsem byl v provozu, jsem ztrácel až dvě sekundy. Ale když jsem měl čistou trať, byla to úplně jiná jízda,“ uvedl Antonelli. „Musím zapracovat na kvalifikaci. Startovat vzadu prostě není cesta. Když jsem startoval výš, výsledek i pocit ze závodu byly o něčem jiném.“
Pro Antonelliho, který v průběhu sezony už ukázal slibný potenciál, zůstává belgický víkend připomínkou toho, jak složitá může být adaptace ve vrcholném motorsportu. Ale také toho, jak důležité je mít vedle sebe lidi, kteří si touto cestou prošli a vědí, kdy a jak podat pomocnou ruku.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.