Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Oscar Piastri si ve Spa Francorchamps dojel pro cenné vítězství, když využil nevýrazného výkonu týmového kolegy Landa Norrise. Jeho triumf ale výrazně poznamenalo osmdesátiminutové zpoždění startu kvůli špatné viditelnosti, které znovu rozvířilo debatu o tom, zda je Formule 1 v současnosti ještě schopná bezpečně závodit za deště. Reakce jezdců na rozhodnutí ředitelství závodu se přitom výrazně lišily – Max Verstappen kritizoval přílišnou opatrnost, zatímco George Russell se naopak postavil na stranu FIA a Verstappenův názor označil za hloupost.
Na tento rozpor se zaměřil britský deník The Times, který zdůraznil, jak silně se v paddocku rozcházejí názory na přístup k riziku a bezpečnosti. Verstappen byl přesvědčen, že se závod měl rozjet dříve, zatímco Russell varoval před nebezpečím a trval na tom, že zpoždění bylo nezbytné.
Italská Gazzetta dello Sport nabídla ještě ostřejší pohled. Verstappen podle ní varoval, že kvůli přehnané opatrnosti Formule 1 pomalu ztrácí své ikonické mokré závody. „Takhle už žádné pořádné závody v dešti neuvidíme,“ postěžoval si čtyřnásobný mistr světa a připomněl, že po diskuzích ze Silverstonu o bezpečnosti se F1 vydala až příliš defenzivním směrem.
Americký list Washington Post poukázal na hlubší kontext rozhodnutí. Zdůraznil, že Spa je okruh s tragickou minulostí – připomněl smrt Anthoina Huberta v roce 2019 a Dilana van t Hoffa v roce 2023, ke kterým došlo za podobných podmínek v rychlé pasáži Eau Rouge a Raidillon. List upozornil, že Formule 1 stále hledá rovnováhu mezi bezpečností a atraktivitou.
Nizozemský deník De Telegraaf se soustředil na špatnou formu Mercedesu. Označil belgický víkend za nejhorší výkon sezony a informoval, že vedení týmu plánuje interní poradu před Velkou cenou Maďarska. Zatímco George Russell dojel šestý, Kimi Antonelli až šestnáctý. Přitom ještě na začátku sezony tým pravidelně sbíral pódiová umístění.
Jiný přístup zvolil japonský list The Japan Times, který vyzdvihl psychickou odolnost vítěze. Piastri se podle deníku dokázal po sobotní frustraci ze ztracené pole position zvednout a přetavit zklamání ve vítězství. „Včera jsem byl naštvaný sám na sebe, ale druhé místo na startu nakonec nebylo tak špatné,“ uvedl australský jezdec.
Německý BILD spojil dění ve Spa s budoucností Maxe Verstappena. Informoval, že vypršela klauzule v jeho smlouvě, která by mu umožnila odejít z Red Bullu, pokud by nebyl mezi prvními třemi v šampionátu do letní přestávky. Verstappen má ale nad čtvrtým Russellem náskok 28 bodů a možnost přestupu do Mercedesu tak zatím padá. Ironicky z toho krátkodobě těží právě Russell, s nímž je Verstappen nejvíce spojován.
Velká cena Belgie tak byla víc než jen další závod. Nabídla nejen boj o vítězství, ale i zrcadlo aktuálních témat sezony – od bezpečnostních otázek přes výkonnostní propady až po spekulace o budoucnosti největších jmen v šampionátu.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.