Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Martin Brundle, bývalý jezdec Formule 1 a dnes uznávaný expert, rozebral šance Landa Norrise na zisk letošního titulu. Ve svém sloupku pro Sky Sports F1 upozornil, že pokud chce britský jezdec v nabitém souboji o mistrovskou korunu porazit týmového kolegu Oscara Piastriho, bude muset ve zbytku sezony jezdit na hranici svých možností a to s maximální konzistencí.
Norris a Piastri, oba stále čekající na svůj první titul mistra světa, svádějí v barvách McLarenu mimořádně těsný interní souboj. Po Velké ceně Belgie, která uzavřela první část sezony, vede australský jezdec o 16 bodů a právě on se aktuálně jeví jako favorit. Brundle ovšem upozorňuje, že rozhodující budou drobnosti – výkonnostní stabilita, práce s tlakem i schopnost vyvarovat se chyb.
Klíčovým bodem zůstává výkon v Belgii, kde Norris startoval z pole position, ale po sérii jezdeckých chyb a nevýhodné strategie nedokázal svou výchozí pozici proměnit ve vítězství. Piastri naopak využil příležitosti naplno a svým šestým triumfem v sezoně odskočil. Tato Grand Prix tak podle Brundlea mohla být zlomovým momentem v boji o titul.
Brundle oceňuje Norrisovu rychlost a tvrdí, že když vše sedne, je Brit možná o kousek rychlejší než jeho týmový kolega. Jenže rychlost podle něj letos nestačí. Piastri si podle něj drží psychickou stabilitu, je přesnější v soubojích a výrazně méně chybuje. A právě tato kombinace z něj činí mimořádně silného kandidáta na titul ve zbývajících deseti závodech.
„Lando bude potřebovat absolutně všechno, co v sobě má, a to v každé jediné velké ceně,“ zdůraznil Brundle. Připomněl také, že v historii F1 jsme mnohokrát viděli dva rivaly ve vrcholu sezony přepnout na další stupeň a posunout hranice toho, co považujeme za možné. Bude zajímavé sledovat, zda k tomu dojde i mezi těmito dvěma mladými talenty, zvlášť s ohledem na blížící se tři sprinty.
Souboj mezi Norrisem a Piastrim tak slibuje napínavé finále. Brundle věří, že duel dvou jezdců jedné stáje by mohl vyvrcholit ve stylu legendárních rivalit minulosti. Zatímco Norris bude muset předvádět své absolutní maximum bez jediného zaváhání, Piastri má na své straně výhodu v podobě chladné hlavy a precizního přístupu. Rozhodne se až v posledních kolech sezony a možná i v posledním kole posledního závodu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.