Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Helmut Marko oficiálně potvrdil, že Max Verstappen bude i v sezóně 2026 pokračovat jako jezdec tohoto týmu, který to již sdělil po Velké ceně Belgie. Tato zpráva přichází v době, kdy ve Formuli 1 nastávají rozsáhlé změny pravidel, které by mohly výrazně ovlivnit pořadí na startovním roštu. Marko tak ukončil spekulace o možném Verstappenově přestupu k Mercedesu, jež se během léta opět objevily, informuje PlanetF1.
Rumory o tom, že by Verstappen mohl aktivovat výstupní klauzuli ve své smlouvě a odejít k Mercedesu, se objevily po komentářích George Russella. Ten uvedl, že probíhají jednání mezi ním, Mercedesem a Verstappenem, která by mohla ovlivnit jeho vlastní smluvní situaci. Nicméně, jak Marko jasně uvedl, Verstappen zůstává u Red Bullu minimálně do roku 2026 a spekulace by měly skončit.
Situace na trhu jezdců však zůstává nejasná u některých dalších pilotů. Ani George Russell, ani jeho nováček v týmu Mercedes Kimi Antonelli zatím nemají smlouvy na sezónu 2026, což dává prostor dalším možným změnám. Podle informací z belgického Grand Prix by ale obě strany měly brzy potvrdit pokračování spolupráce.
Verstappenova smlouva je platná až do konce roku 2028, přičemž obsahuje klauzuli, která mohla být aktivována, pokud by po maďarském závodě skončil v šampionátu na čtvrtém místě nebo horším. Tento scénář se však neuskutečnil, protože Russell, který je momentálně čtvrtý, za Verstappenem výrazně zaostává.
Zásadní změny přinese rok 2026, kdy vstoupí v platnost nová pravidla týkající se podvozků a motorů. Bude to první větší změna motorové formule od roku 2014, která tehdy znamenala začátek dlouhé dominance Mercedesu. Red Bull navíc od příští sezóny začne vyrábět vlastní motory ve spolupráci s Fordem, což je pro tým velká výzva i příležitost.
Christian Horner, bývalý šéf Red Bullu, nedávno uvedl, že je těžké garantovat, jak si který tým povede v nové éře Formule 1. Pořadí sil na startovním roštu může být zcela jiné než doposud, což přináší do hry mnoho otázek. Verstappen je přitom podle Hornera nejžádanějším a nejlepším jezdcem současnosti a od roku 2027 bude mít na výběr z nabídky většiny týmů.
Sám Verstappen opakovaně zdůraznil, že by rád zakončil kariéru v barvách Red Bullu, se kterým chce dosáhnout dalších vítězství a titulů. Pro Red Bull je proto nyní klíčové ukázat, že jejich vývoj a směřování v nové éře Formule 1 je správné, aby byl Verstappen motivován setrvat v týmu i dlouhodobě. V tuto chvíli tedy potvrzení jeho setrvání pro rok 2026 znamená nejen jistotu, ale i výzvu do budoucna.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.