Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Výkonnostní propad Mercedesu ve Formuli 1 během roku 2025 může mít hlubší kořeny, než se na první pohled zdá. Podle Andrewa Shovlina, šéfa inženýringu na trati, by za poklesem mohla stát série technických změn na monopostu W16, které tým během sezóny provedl, informuje Motorsport.com. Právě tyto úpravy podle něj dopadají tvrději na nováčka Andreu Kimiho Antonelliho než na jeho zkušenějšího kolegu George Russella.
Antonelli, který vstoupil do F1 se značnými očekáváními, zažívá složité období. Za posledních sedm závodů čtyřikrát nedokončil a jen jednou dosáhl na body, konkrétně třetím místem v Montrealu. Zatímco začátek sezóny mu vyšel slibně, aktuální forma je alarmující a rozdíl mezi ním a Russellem se stále zvětšuje.
Shovlin připouští, že aktuální podoba vozu je obtížná na zvládnutí a že Mercedes musí najít zpět rovnováhu, která by nabídla jezdcům předvídatelnější chování vozu během závodních víkendů. I Russell, navzdory pátému místu ve Spa, cítil frustraci, protože podmínky měly týmu vyhovovat více, než ve skutečnosti ukázal výsledek.
George má za sebou roky zkušeností s nejrůznějšími vozy, včetně těch komplikovaných. Dokáže si s problémovým autem poradit lépe, vysvětlil Shovlin. Kimi takové zázemí zatím nemá, a i proto na něj aktuální slabiny vozu dopadají mnohem tvrději.
Tým podle něj nehodlá svalovat odpovědnost na mladého Itala, ale chce se zaměřit na technické slabiny vozu, které trápí oba piloty. Antonelli má silné inženýrské zázemí a dostává maximální podporu. Klíčem však bude návrat k základům, které umožní vozu lépe fungovat napříč závodními podmínkami.
Viděli jsme už dříve, že když nováček naskočí do dobře vyváženého auta, může okamžitě zazářit. Ale ve složitějších podmínkách je to extrémně náročné, dodal Shovlin. Kimi má obrovský potenciál, ale nejdřív mu musíme dát nástroj, který mu umožní ho rozvinout.
Mercedes nyní hledá úpravy, které by mohl provést už před Velkou cenou Maďarska, ale chce se vyhnout unáhleným zásahům. Hlavním cílem zůstává vrátit Antonellimu i Russellovi jistotu a tím i výkonnost.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.