Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Výkonnostní propad Mercedesu ve Formuli 1 během roku 2025 může mít hlubší kořeny, než se na první pohled zdá. Podle Andrewa Shovlina, šéfa inženýringu na trati, by za poklesem mohla stát série technických změn na monopostu W16, které tým během sezóny provedl, informuje Motorsport.com. Právě tyto úpravy podle něj dopadají tvrději na nováčka Andreu Kimiho Antonelliho než na jeho zkušenějšího kolegu George Russella.
Antonelli, který vstoupil do F1 se značnými očekáváními, zažívá složité období. Za posledních sedm závodů čtyřikrát nedokončil a jen jednou dosáhl na body, konkrétně třetím místem v Montrealu. Zatímco začátek sezóny mu vyšel slibně, aktuální forma je alarmující a rozdíl mezi ním a Russellem se stále zvětšuje.
Shovlin připouští, že aktuální podoba vozu je obtížná na zvládnutí a že Mercedes musí najít zpět rovnováhu, která by nabídla jezdcům předvídatelnější chování vozu během závodních víkendů. I Russell, navzdory pátému místu ve Spa, cítil frustraci, protože podmínky měly týmu vyhovovat více, než ve skutečnosti ukázal výsledek.
George má za sebou roky zkušeností s nejrůznějšími vozy, včetně těch komplikovaných. Dokáže si s problémovým autem poradit lépe, vysvětlil Shovlin. Kimi takové zázemí zatím nemá, a i proto na něj aktuální slabiny vozu dopadají mnohem tvrději.
Tým podle něj nehodlá svalovat odpovědnost na mladého Itala, ale chce se zaměřit na technické slabiny vozu, které trápí oba piloty. Antonelli má silné inženýrské zázemí a dostává maximální podporu. Klíčem však bude návrat k základům, které umožní vozu lépe fungovat napříč závodními podmínkami.
Viděli jsme už dříve, že když nováček naskočí do dobře vyváženého auta, může okamžitě zazářit. Ale ve složitějších podmínkách je to extrémně náročné, dodal Shovlin. Kimi má obrovský potenciál, ale nejdřív mu musíme dát nástroj, který mu umožní ho rozvinout.
Mercedes nyní hledá úpravy, které by mohl provést už před Velkou cenou Maďarska, ale chce se vyhnout unáhleným zásahům. Hlavním cílem zůstává vrátit Antonellimu i Russellovi jistotu a tím i výkonnost.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.