Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Šéf týmu Williams James Vowles se po Velké ceně Belgie veřejně omluvil Carlosi Sainzovi za nevydařený pitstop, který přispěl k jeho slabému výsledku v hlavním závodě na trati Spa-Francorchamps. Zatímco Španěl dokončil nedělní klání až na 18. místě, jeho týmový kolega Alex Albon si dojel pro cenné body za šesté místo.
V debriefingovém videu Vowles zhodnotil víkend jako silný pro celý tým, zejména díky sobotnímu sprintu, v němž Sainz obsadil solidní šestou příčku. Albon pak podle jeho slov odjel v hlavním závodě bezchybný výkon a dokázal si poradit i s tlakem Lewise Hamiltona.
V případě Sainze se však tým rozhodl pro strategické riziko. Williams se společně s několika dalšími týmy vydal cestou vyššího přítlaku v očekávání delších dešťových podmínek. Ty ale přišly jen na přibližně deset kol, a kvůli tomu vůz ztrácel rychlost na suchu. Nebyl to správný tah, ale z hlediska pozice, ze které jsme startovali, to bylo rozhodnutí s cílem získat nové poznatky a případnou výhodu později v závodě, uvedl Vowles.
Kromě zvolené strategie ovšem Sainze výrazně zbrzdil i samotný pitstop, který tým označil za nedostatečný. Jeho zastávka v boxech byla slabá a za to se Carlosovi omlouvám. Je to něco, co musíme napravit a zajistit, že v průběhu sezony budeme fungovat na maximální úrovni, dodal šéf Williamsu.
Navzdory neúspěchu jednoho z jezdců si britská stáj udržuje pozitivní náladu. Vowles zdůraznil, že současný balíček monopostu funguje dobře a výkon vozu se po slabších víkendech opět zvedl. Williams tak se 70 body drží páté místo v Poháru konstruktérů s náskokem 27 bodů na šestý Sauber.
Další příležitost navázat na úspěch bude mít tým už brzy. Šampionát Formule 1 se přesouvá do Maďarska, kde se od 1. do 3. srpna uskuteční Velká cena Maďarska na technické trati Hungaroring.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.