Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Šéf týmu Williams James Vowles se po Velké ceně Belgie veřejně omluvil Carlosi Sainzovi za nevydařený pitstop, který přispěl k jeho slabému výsledku v hlavním závodě na trati Spa-Francorchamps. Zatímco Španěl dokončil nedělní klání až na 18. místě, jeho týmový kolega Alex Albon si dojel pro cenné body za šesté místo.
V debriefingovém videu Vowles zhodnotil víkend jako silný pro celý tým, zejména díky sobotnímu sprintu, v němž Sainz obsadil solidní šestou příčku. Albon pak podle jeho slov odjel v hlavním závodě bezchybný výkon a dokázal si poradit i s tlakem Lewise Hamiltona.
V případě Sainze se však tým rozhodl pro strategické riziko. Williams se společně s několika dalšími týmy vydal cestou vyššího přítlaku v očekávání delších dešťových podmínek. Ty ale přišly jen na přibližně deset kol, a kvůli tomu vůz ztrácel rychlost na suchu. Nebyl to správný tah, ale z hlediska pozice, ze které jsme startovali, to bylo rozhodnutí s cílem získat nové poznatky a případnou výhodu později v závodě, uvedl Vowles.
Kromě zvolené strategie ovšem Sainze výrazně zbrzdil i samotný pitstop, který tým označil za nedostatečný. Jeho zastávka v boxech byla slabá a za to se Carlosovi omlouvám. Je to něco, co musíme napravit a zajistit, že v průběhu sezony budeme fungovat na maximální úrovni, dodal šéf Williamsu.
Navzdory neúspěchu jednoho z jezdců si britská stáj udržuje pozitivní náladu. Vowles zdůraznil, že současný balíček monopostu funguje dobře a výkon vozu se po slabších víkendech opět zvedl. Williams tak se 70 body drží páté místo v Poháru konstruktérů s náskokem 27 bodů na šestý Sauber.
Další příležitost navázat na úspěch bude mít tým už brzy. Šampionát Formule 1 se přesouvá do Maďarska, kde se od 1. do 3. srpna uskuteční Velká cena Maďarska na technické trati Hungaroring.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.