 
            Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Gabriel Bortoleto a Nico Hülkenberg z týmu Kick Sauber se při Velké ceně Belgie drželi ve středu startovního pole. Bortoleto se probojoval až do třetí části kvalifikace, zatímco Hülkenberg startoval mimo první desítku, ale v průběhu závodu se dokázal přiblížit bodovaným příčkám. Oba jezdci využili proměnlivého počasí a zvolené strategie, která jim nabídla šanci na zisk bodů.
Bortoleto během závodu těžil z lepší práce s pneumatikami. Po zastávkách v boxech mu tým umožnil dostat se před Hülkenberga a mladý Brazilec si následně pohlídal tempo na středně tvrdé směsi. Výsledkem bylo solidní deváté místo a jeho druhý bodovaný výsledek ze tří posledních závodů. „Cítím, že jsme z vozu vytěžili maximum. V takových podmínkách nikdy nevíte, co se stane, ale deváté místo odpovídá našim možnostem,“ zhodnotil pro F1.com.
Bortoleto přiznal, že ho motivuje touha po dalším zlepšení. „Lawson byl o něco rychlejší a osmé místo si zasloužil. Ale já jsem spokojený s tím, co jsem odvedl. Samozřejmě vždycky chci víc, ale i tak musíme být vděční,“ dodal jezdec, který se v této sezóně čím dál více prosazuje v náročném prostředí F1.
Nico Hülkenberg, který se do Spa vydal povzbuzený senzačním pódiem ze Silverstonu, měl tentokrát méně štěstí. I on se držel v první desítce, avšak problémy s opotřebením pneumatik ho přinutily k druhé zastávce. Navzdory snaze o návrat v závěrečných kolech skončil dvanáctý, těsně mimo bodované pozice. „Učili jsme se a udělali jsme pokrok, ale samozřejmě bez výsledku je to zklamání,“ poznamenal.
Pozitivní však zůstává týmový výsledek. Díky bodům Bortoleta si Kick Sauber udržel kontakt s konkurencí ve Středopolí Poháru konstruktérů. „Gabi získal body a to je důležité pro tým. Ukázali jsme, že se v této skupině soupeřů dokážeme držet,“ řekl Hülkenberg, který ocenil i týmovou spolupráci.
Příští zastávka v Maďarsku by podle Hülkenberga mohla být pro Kick Sauber příznivější. Hungaroring se svou technickou náročností, množstvím zatáček a abrazivním asfaltem by měl vozu C45 více sedět. „Těším se na příští víkend. Věřím, že na okruhu, který nám lépe sedí, budeme mít šanci na lepší výsledek,“ uzavřel odhodlaně.
 
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
 
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
 
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.