Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Gabriel Bortoleto a Nico Hülkenberg z týmu Kick Sauber se při Velké ceně Belgie drželi ve středu startovního pole. Bortoleto se probojoval až do třetí části kvalifikace, zatímco Hülkenberg startoval mimo první desítku, ale v průběhu závodu se dokázal přiblížit bodovaným příčkám. Oba jezdci využili proměnlivého počasí a zvolené strategie, která jim nabídla šanci na zisk bodů.
Bortoleto během závodu těžil z lepší práce s pneumatikami. Po zastávkách v boxech mu tým umožnil dostat se před Hülkenberga a mladý Brazilec si následně pohlídal tempo na středně tvrdé směsi. Výsledkem bylo solidní deváté místo a jeho druhý bodovaný výsledek ze tří posledních závodů. „Cítím, že jsme z vozu vytěžili maximum. V takových podmínkách nikdy nevíte, co se stane, ale deváté místo odpovídá našim možnostem,“ zhodnotil pro F1.com.
Bortoleto přiznal, že ho motivuje touha po dalším zlepšení. „Lawson byl o něco rychlejší a osmé místo si zasloužil. Ale já jsem spokojený s tím, co jsem odvedl. Samozřejmě vždycky chci víc, ale i tak musíme být vděční,“ dodal jezdec, který se v této sezóně čím dál více prosazuje v náročném prostředí F1.
Nico Hülkenberg, který se do Spa vydal povzbuzený senzačním pódiem ze Silverstonu, měl tentokrát méně štěstí. I on se držel v první desítce, avšak problémy s opotřebením pneumatik ho přinutily k druhé zastávce. Navzdory snaze o návrat v závěrečných kolech skončil dvanáctý, těsně mimo bodované pozice. „Učili jsme se a udělali jsme pokrok, ale samozřejmě bez výsledku je to zklamání,“ poznamenal.
Pozitivní však zůstává týmový výsledek. Díky bodům Bortoleta si Kick Sauber udržel kontakt s konkurencí ve Středopolí Poháru konstruktérů. „Gabi získal body a to je důležité pro tým. Ukázali jsme, že se v této skupině soupeřů dokážeme držet,“ řekl Hülkenberg, který ocenil i týmovou spolupráci.
Příští zastávka v Maďarsku by podle Hülkenberga mohla být pro Kick Sauber příznivější. Hungaroring se svou technickou náročností, množstvím zatáček a abrazivním asfaltem by měl vozu C45 více sedět. „Těším se na příští víkend. Věřím, že na okruhu, který nám lépe sedí, budeme mít šanci na lepší výsledek,“ uzavřel odhodlaně.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.