Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Páteční úvodní trénink na Velkou cenu Kanady přinesl týmu Williams nečekaný důvod k radosti. Alex Albon totiž zajel druhý nejrychlejší čas se ztrátou pouhých 0,039 sekundy na Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Carlos Sainz překvapivě doplnil sestavu na třetím místě. Stáj z Grove tak zažila jedno z nejlepších zahájení závodního víkendu za poslední dobu, přestože šéf James Vowles upozornil, že jeho jezdci jeli podle odlišného programu než konkurence.
Na opačném konci spektra se ocitlo Ferrari. Charles Leclerc se sice v úvodu vyšvihl na čelo tabulky časem 1:13.885, ale o pár minut později havaroval ve čtvrté zatáčce a skončil ve zdi. „Myslel jsem, že to ještě stihnu,“ litoval do vysílačky, ale nájezd do šikany neodhadl a tvrdý náraz do bariéry ukončil jeho působení v tréninku už po několika kolech.
Trénink odstartoval relativně poklidně. Max Verstappen zajel úvodní měřený čas 1:16.067, a to navzdory potížím s tuhým řízením. O několik minut později se roztočil Franco Colapinto, který absolvoval svůj vůbec první výjezd v tréninku Formule 1, když ve druhé zatáčce nezvládl svůj Alpine. Naštěstí pro něj i tým vyvázl bez poškození.
Domácí jezdec Lance Stroll se vrátil do kokpitu Aston Martinu po zdravotní pauze a absolvovaném zákroku zápěstí, zatímco mladík Kimi Antonelli i Lando Norris se potýkali s problémy s blokující zadní nápravou. Gabriel Bortoleto se rozčílil na Lewise Hamiltona a Alexe Albona za zbrzdění ve vlásence, kde panoval čilý provoz. Bylo znát, že trať v Montréalu, po zimě mimořádně kluzká, nedá jezdcům nic zadarmo.
Po Leclercově nehodě byla trať zhruba na deset minut neutralizována, ale akce pokračovala znovu necelých osmatřicet minut před koncem. Verstappen se ihned ujal vedení, když překonal Leclerca o dvě setiny a následně si ještě zlepšil čas o další desetinu. Mezitím si postěžoval, že Hamilton mu nechává málo místa při nájezdu do vlásenky.
Na trati panovalo i nadále napětí. Albon vyjel mimo ideální stopu po výjezdu ze druhé zatáčky, čímž zaskočil Fernanda Alonsa, jenž musel bleskově reagovat. Oscar Piastri v McLarenu si zase marně přál volnou trať, když uvízl na šestnáctém místě a nemohl si zlepšit čas. Jeho týmový kolega Norris se musel v závěru plně opřít do volantu, aby se ve vlásence vyhnul kontaktu se zdí.
Po vyvěšení šachovnicové vlajky bylo jasno. Verstappen si udržel první místo a potvrdil svou formu. Za ním však tentokrát nebyli tradiční rivalové z Red Bullu, Mercedesu či McLarenu, ale překvapivě oba vozy Williamsu. Pro tým z Grove to byla vzácná odměna za odvážně zvolený přístup a výborný výkon v nestandardních podmínkách.
1. Max Verstappen (Red Bull Racing) – 1:13.193
2. Alexander Albon (Williams) – +0.039
3. Carlos Sainz (Williams) – +0.082
4. George Russell (Mercedes) – +0.342
5. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.427
6. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +0.438
7. Lando Norris (McLaren) – +0.458
8. Liam Lawson (Racing Bulls) – +0.544
9. Pierre Gasly (Alpine) – +0.624
10. Charles Leclerc (Ferrari) – +0.692
11. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +0.734
12. Fernando Alonso (Aston Martin) – +0.779
13. Kimi Antonelli (Mercedes) – +0.809
14. Oscar Piastri (McLaren) – +1.005
15. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.010
16. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.131
17. Oliver Bearman (Haas F1 Team) – +1.327
18. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +1.412
19. Franco Colapinto (Alpine) – +1.452
20. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.628
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.