Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
Přestože Ferrari drží druhé místo v Poháru konstruktérů, sezona 2025 zatím nenaplňuje vysoká očekávání. Tým z Maranella ztrácí na vedoucí McLaren už 197 bodů a v zákulisí se množí spekulace o budoucnosti šéfa Frédérica Vasseura. Někteří komentátoři zpochybňují jeho vedení, přestože Ferrari pod jeho vedením udělalo několik kroků vpřed.
Jedním z těch, kdo se Vasseura rozhodně zastal, je Lewis Hamilton. Sedminásobný mistr světa, který se k Ferrari připojil teprve před touto sezonou, vyjádřil před Velkou cenou Kanady jednoznačnou podporu svému šéfovi. „Fred je hlavní důvod, proč jsem v tomto týmu a proč jsem dostal příležitost tady být, za což jsem navždy vděčný. Jsme v tom spolu. Tvrdě pracujeme na pozadí,“ řekl Hamilton novinářům v Montrealu, informuje Motorsport.com.
Britský jezdec si je vědom, že začátky nejsou jednoduché a že Ferrari čelí velkému tlaku. „Věci nejsou perfektní, ale jak jsem řekl, jsem tady, abych pracoval s týmem a především s Fredem. Chci, aby tu Fred zůstal. Opravdu věřím, že je to právě on, kdo nás může dostat na vrchol,“ pokračoval.
Hamilton se zároveň ostře ohradil proti některým mediálním spekulacím. „To, co lidé píší, je nesmysl. Většina nemá ponětí, co se děje v zákulisí. Není to snadné, není to úplně jednoduchá cesta. Musíme dělat změny a je před námi spousta práce,“ přiznal otevřeně.
Na otázku, zda by výměna šéfa týmu vůbec dávala smysl, Hamilton odpověděl zcela jednoznačně. „Trvá to, než se všechno přizpůsobí, a ten dopad je významný. Takže tohle není něco, co bychom vůbec měli řešit. Jsem tu, abych vítězil s Fredem, a má moji plnou podporu.“
Hamilton zároveň popřel spekulace o tom, že by chtěl z Ferrari odejít dříve, než plánoval. Připomněl, že u týmu teprve začíná, má dlouhodobou smlouvu a je odhodlaný uspět právě s Ferrari. „Jsem tady na několik let a naplno. Nechápu, proč si někdo vymýšlí opak,“ vzkázal jasně.
Hamilton aktuálně figuruje na šesté příčce šampionátu jezdců a doufá, že Velká cena Kanady přinese zlom v jeho výsledcích. Přiznává, že přechod k Ferrari byl výzvou nejen na trati, ale i v pracovních postupech. „Zvenku to vypadá mnohem hůř, než jaká je realita uvnitř týmu. Už jen způsob, jakým tu nastavují auto, je úplně jiný než cokoliv, co jsem zažil,“ popsal.
Hamilton zdůraznil, že klíčem k úspěchu je pravidelná a konstruktivní spolupráce s týmem. „Je potřeba neustále řešit věci, pracovat společně a zajistit, aby změny měly smysl a skutečně posunuly náš výkon dál,“ uzavřel.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.