Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
Přestože Ferrari drží druhé místo v Poháru konstruktérů, sezona 2025 zatím nenaplňuje vysoká očekávání. Tým z Maranella ztrácí na vedoucí McLaren už 197 bodů a v zákulisí se množí spekulace o budoucnosti šéfa Frédérica Vasseura. Někteří komentátoři zpochybňují jeho vedení, přestože Ferrari pod jeho vedením udělalo několik kroků vpřed.
Jedním z těch, kdo se Vasseura rozhodně zastal, je Lewis Hamilton. Sedminásobný mistr světa, který se k Ferrari připojil teprve před touto sezonou, vyjádřil před Velkou cenou Kanady jednoznačnou podporu svému šéfovi. „Fred je hlavní důvod, proč jsem v tomto týmu a proč jsem dostal příležitost tady být, za což jsem navždy vděčný. Jsme v tom spolu. Tvrdě pracujeme na pozadí,“ řekl Hamilton novinářům v Montrealu, informuje Motorsport.com.
Britský jezdec si je vědom, že začátky nejsou jednoduché a že Ferrari čelí velkému tlaku. „Věci nejsou perfektní, ale jak jsem řekl, jsem tady, abych pracoval s týmem a především s Fredem. Chci, aby tu Fred zůstal. Opravdu věřím, že je to právě on, kdo nás může dostat na vrchol,“ pokračoval.
Hamilton se zároveň ostře ohradil proti některým mediálním spekulacím. „To, co lidé píší, je nesmysl. Většina nemá ponětí, co se děje v zákulisí. Není to snadné, není to úplně jednoduchá cesta. Musíme dělat změny a je před námi spousta práce,“ přiznal otevřeně.
Na otázku, zda by výměna šéfa týmu vůbec dávala smysl, Hamilton odpověděl zcela jednoznačně. „Trvá to, než se všechno přizpůsobí, a ten dopad je významný. Takže tohle není něco, co bychom vůbec měli řešit. Jsem tu, abych vítězil s Fredem, a má moji plnou podporu.“
Hamilton zároveň popřel spekulace o tom, že by chtěl z Ferrari odejít dříve, než plánoval. Připomněl, že u týmu teprve začíná, má dlouhodobou smlouvu a je odhodlaný uspět právě s Ferrari. „Jsem tady na několik let a naplno. Nechápu, proč si někdo vymýšlí opak,“ vzkázal jasně.
Hamilton aktuálně figuruje na šesté příčce šampionátu jezdců a doufá, že Velká cena Kanady přinese zlom v jeho výsledcích. Přiznává, že přechod k Ferrari byl výzvou nejen na trati, ale i v pracovních postupech. „Zvenku to vypadá mnohem hůř, než jaká je realita uvnitř týmu. Už jen způsob, jakým tu nastavují auto, je úplně jiný než cokoliv, co jsem zažil,“ popsal.
Hamilton zdůraznil, že klíčem k úspěchu je pravidelná a konstruktivní spolupráce s týmem. „Je potřeba neustále řešit věci, pracovat společně a zajistit, aby změny měly smysl a skutečně posunuly náš výkon dál,“ uzavřel.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.