Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Charles Leclerc si v neděli na okruhu Spa-Francorchamps připsal páté umístění na pódiu v této sezóně, když dojel za oběma jezdci McLarenu. Naopak Lewis Hamilton předvedl působivý návrat a díky startu z boxové uličky si dokázal vyšplhat až na sedmé místo v cíli.
Sedminásobný mistr světa však před závodem zažil náročný víkend, když se mu nepodařilo postoupit přes první část kvalifikace na sobotní sprint, ani na nedělní hlavní závod. Komplikace mu způsobil smyk před posledními dvěma zatáčkami a v hlavní kvalifikaci ztráta nejlepšího kola kvůli překročení tratě.
Přesto šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotil atmosféru v týmu pozitivně a vyzdvihl Hamiltonův výkon v náročných podmínkách. „Lewis byl odvážný už od startu a dokázal se až do konce přetahovat o pozice s Alexem Albonem. Bylo to skvělé zotavení, navíc efektivní,“ komentoval Vasseur pro F1.com.
Na druhou stranu přiznal, že tým musí zlepšit výkon v kvalifikaci, pokud chce pravidelně bojovat o pódiová umístění a vítězství. „Nemůžete si dovolit opomenout žádnou část víkendu, proto v Maďarsku musíme udělat krok kupředu. Ale všichni táhneme za jeden provaz,“ dodal.
Ferrari přitom v Belgii nasadilo nové zadní zavěšení, přestože měli jezdci k dispozici pouze jednu hodinu tréninku před kvalifikací ke sprintu. Vasseur uznal, že s tak omezeným časem a za mokrých podmínek to nebylo ideální, ale zavedení upgradu považuje za nezbytné pro přípravu na nadcházející Maďarskou Grand Prix.
„Na sprintový víkend není snadné představit novinku, ale nechtěli jsme ji odkládat až do Budapešti. Navíc je formát víkendu náročný, protože nemáte možnost delšího tréninku, což ztěžuje nastavení vozu,“ vysvětloval Vasseur. Dodal, že do konce sezóny tým čekají spíše menší úpravy vozu podle specifik tratí a podmínek než výrazné technické balíčky.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.