Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Max Verstappen potvrdil ve Spa-Francorchamps svou závodní vyzrálost, když si po startu z druhé pozice dojel pro vítězství ve sprintovém závodě. Jezdec Red Bullu využil slipstreamu za Oscarem Piastrim a hned v úvodních metrech po výjezdu z Eau Rouge předjel lídra kvalifikace na rovince Kemmel. Přestože se McLareny v průběhu závodu držely neustále v jeho závětří, Verstappen si svou pozici udržel a zvítězil s náskokem pouhých 0,753 sekundy.
Piastri sice odstartoval z pole position bez chyby, ale proti nižšímu odporu vzduchu Verstappenova Red Bullu neměl na rovince šanci. Jeho týmový kolega Lando Norris ztratil na začátku pozici ve prospěch Charlese Leclerca, ale dokázal se rychle vrátit na třetí příčku a držel se v těsném kontaktu s vedoucí dvojicí. McLareny navzdory vyššímu přítlaku předvedly velmi konkurenceschopné tempo a držely Verstappena pod tlakem až do posledního kola.
Piastri se během 11. kola přiblížil na nejmenší možnou vzdálenost a pokusil se o útok v Les Combes, ale Verstappen dokázal vůz udržet pod kontrolou i navzdory vlastním potížím s brzděním. „Nemůžu brzdit,“ stěžoval si nizozemský jezdec do rádia, ale to ho nezastavilo v cestě za triumfem. Norris se ještě v závěru snažil vytvořit prostor na útok na týmového kolegu, ale ani jeden z McLarenů se k přímému souboji s Red Bullem nedostal.
Za vedoucí trojicí dojel čtvrtý Charles Leclerc, který se však v závěru nedokázal udržet v kontaktu s čelní skupinou. Esteban Ocon si připsal cenné páté místo pro tým Haas, za ním dorazil do cíle Carlos Sainz ve Williamsu. Sedmé místo uhájil Oliver Bearman, jenž odolával tlaku početné skupiny s DRS, které vedl Isack Hadjar – poslední bodovaný jezdec sprintu.
Závod se neobešel bez komplikací pro tým Alpine. Franco Colapinto odstartoval z boxové uličky kvůli změně zadního křídla, zatímco Pierre Gasly byl zcela vyřazen kvůli podezření na únik vody v pohonné jednotce. Lewis Hamilton se pohyboval hluboko v poli a stěžoval si na nedostatek přilnavosti vzadu. Bojoval se svým Ferrari na šestnáctém místě a bránil se útokům nováčka Kimiho Antonelliho.
Verstappen si tak ve Spa připsal další vítězství do své sbírky a ukázal, že i pod tlakem McLarenu dokáže zachovat klid a maximálně využít každou příležitost. Pro Piastriho a Norrise je ale druhé a třetí místo jasným signálem, že McLaren se stále drží v boji o čelo.
1. Max Verstappen (Red Bull Racing) - 26:37.997
2. Oscar Piastri (McLaren) +0,753 s
3. Lando Norris (McLaren) +1,414 s
4. Charles Leclerc (Ferrari) +10,176 s
5. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +13,789 s
6. Carlos Sainz (Williams) +14,964 s
7. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +18,610 s
8. Isack Hadjar (Racing Bulls) +19,119 s
9. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +22,183 s
10. Liam Lawson (Racing Bulls) +22,897 s
11. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +24,551 s
12. George Russell (Mercedes) +25,969 s
13. Lance Stroll (Aston Martin) +26,595 s
14. Fernando Alonso (Aston Martin) +29,046 s
15. Lewis Hamilton (Ferrari) +30,175 s
16. Alexander Albon (Williams) +30,941 s
17. Kimi Antonelli (Mercedes) +31,981 s
18. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +32,867 s
19. Franco Colapinto (Alpine) +38,072 s
20. Pierre Gasly (Alpine) +2 kola
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.