Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Max Verstappen potvrdil ve Spa-Francorchamps svou závodní vyzrálost, když si po startu z druhé pozice dojel pro vítězství ve sprintovém závodě. Jezdec Red Bullu využil slipstreamu za Oscarem Piastrim a hned v úvodních metrech po výjezdu z Eau Rouge předjel lídra kvalifikace na rovince Kemmel. Přestože se McLareny v průběhu závodu držely neustále v jeho závětří, Verstappen si svou pozici udržel a zvítězil s náskokem pouhých 0,753 sekundy.
Piastri sice odstartoval z pole position bez chyby, ale proti nižšímu odporu vzduchu Verstappenova Red Bullu neměl na rovince šanci. Jeho týmový kolega Lando Norris ztratil na začátku pozici ve prospěch Charlese Leclerca, ale dokázal se rychle vrátit na třetí příčku a držel se v těsném kontaktu s vedoucí dvojicí. McLareny navzdory vyššímu přítlaku předvedly velmi konkurenceschopné tempo a držely Verstappena pod tlakem až do posledního kola.
Piastri se během 11. kola přiblížil na nejmenší možnou vzdálenost a pokusil se o útok v Les Combes, ale Verstappen dokázal vůz udržet pod kontrolou i navzdory vlastním potížím s brzděním. „Nemůžu brzdit,“ stěžoval si nizozemský jezdec do rádia, ale to ho nezastavilo v cestě za triumfem. Norris se ještě v závěru snažil vytvořit prostor na útok na týmového kolegu, ale ani jeden z McLarenů se k přímému souboji s Red Bullem nedostal.
Za vedoucí trojicí dojel čtvrtý Charles Leclerc, který se však v závěru nedokázal udržet v kontaktu s čelní skupinou. Esteban Ocon si připsal cenné páté místo pro tým Haas, za ním dorazil do cíle Carlos Sainz ve Williamsu. Sedmé místo uhájil Oliver Bearman, jenž odolával tlaku početné skupiny s DRS, které vedl Isack Hadjar – poslední bodovaný jezdec sprintu.
Závod se neobešel bez komplikací pro tým Alpine. Franco Colapinto odstartoval z boxové uličky kvůli změně zadního křídla, zatímco Pierre Gasly byl zcela vyřazen kvůli podezření na únik vody v pohonné jednotce. Lewis Hamilton se pohyboval hluboko v poli a stěžoval si na nedostatek přilnavosti vzadu. Bojoval se svým Ferrari na šestnáctém místě a bránil se útokům nováčka Kimiho Antonelliho.
Verstappen si tak ve Spa připsal další vítězství do své sbírky a ukázal, že i pod tlakem McLarenu dokáže zachovat klid a maximálně využít každou příležitost. Pro Piastriho a Norrise je ale druhé a třetí místo jasným signálem, že McLaren se stále drží v boji o čelo.
1. Max Verstappen (Red Bull Racing) - 26:37.997
2. Oscar Piastri (McLaren) +0,753 s
3. Lando Norris (McLaren) +1,414 s
4. Charles Leclerc (Ferrari) +10,176 s
5. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +13,789 s
6. Carlos Sainz (Williams) +14,964 s
7. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +18,610 s
8. Isack Hadjar (Racing Bulls) +19,119 s
9. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +22,183 s
10. Liam Lawson (Racing Bulls) +22,897 s
11. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +24,551 s
12. George Russell (Mercedes) +25,969 s
13. Lance Stroll (Aston Martin) +26,595 s
14. Fernando Alonso (Aston Martin) +29,046 s
15. Lewis Hamilton (Ferrari) +30,175 s
16. Alexander Albon (Williams) +30,941 s
17. Kimi Antonelli (Mercedes) +31,981 s
18. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +32,867 s
19. Franco Colapinto (Alpine) +38,072 s
20. Pierre Gasly (Alpine) +2 kola
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.