Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
Oscar Piastri si připsal nejrychlejší čas v jediném volném tréninku na Velkou cenu Belgie, když v závěru hodinové session zajel kolo za 1:42.022. Australan tím potvrdil vzestupnou formu McLarenu a zároveň maximálně zúročil nový aerodynamický balíček, včetně nízkopřítlačného zadního křídla navrženého speciálně pro rychlé pasáže ve Spa.
První trénink ve Spa se nesl ve znamení ladění novinek, které si přivezlo osm z deseti týmů. Většina z nich testovala buď komponenty specifické pro rychlé tratě s nízkým odporem vzduchu, nebo nové prvky v rámci závěrečných fází vývojového závodu letošní sezony. To znamenalo, že během prvních čtyřiceti minut dominovala spíše analytická práce než ostré pokusy o časy. Na čele se krátce držel Charles Leclerc s tvrdými pneumatikami C1.
Až poslední čtvrthodina přinesla vzrušení, když piloti přezuli na měkké směsi a začali simulovat kvalifikaci. Lance Stroll se sice na okamžik dostal do čela, ale Piastri záhy odpověděl o celou sekundu rychlejším kolem, které následně ještě o desetinu vylepšil. Max Verstappen skončil druhý se ztrátou čtyř desetin, zatímco testoval nové přední křídlo Red Bullu. Podle jeho slov však vůz stále trpěl nedotáčivostí v zatáčkách.
Lando Norris měl nejprve problémy, když se při kvalifikačním pokusu dostal na štěrk, ale později dokázal zajet třetí čas, než ho Verstappen odsunul na třetí příčku. Čtvrtý skončil George Russell, následovaný Leclercem a jeho mladým týmovým kolegou Andreou Kimi Antonellim. Lewis Hamilton se během jízdy mimo trať v Les Combes dostal do konfliktu s Gabrielem Bortoletem, který si na Brita postěžoval kvůli blokování v Eau Rouge.
Desítku nejlepších uzavřel Isack Hadjar z Racing Bulls, který debutuje v trénincích, zatímco Carlos Sainz se do akce dostal až v pozdější fázi kvůli problému s palivovým systémem Williamsu.
Kvalifikace pro sobotní sprint startuje ve Spa v 16:30 místního času a napoví víc o skutečné výkonnosti týmů před zbytkem závodního víkendu.
1. Oscar Piastri - McLaren - 1:42.022
2. Max Verstappen - Red Bull - +0.404
3. Lando Norris - McLaren - +0.504
4. George Russell - Mercedes - +0.576
5. Charles Leclerc - Ferrari - +0.906
6. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.957
7. Lewis Hamilton - Ferrari - +1.063
8. Lance Stroll - Aston Martin - +1.090
9. Fernando Alonso - Aston Martin - +1.098
10. Isack Hadjar - Racing Bulls - +1.100
11. Carlos Sainz - Williams - +1.195
12. Alexander Albon - Williams - +1.239
13. Gabriel Bortoleto - Kick Sauber -+1.240
14. Nico Hülkenberg - Kick Sauber - +1.448
15. Liam Lawson - Racing Bulls - +1.456
16. Esteban Ocon - Haas - +1.548
17. Pierre Gasly - Alpine - +1.907
18. Yuki Tsunoda - Red Bull - +2.470
19. Franco Colapinto - Alpine - +2.825
20. Oliver Bearman - Haas - +3.055
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.