Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
Oscar Piastri si připsal nejrychlejší čas v jediném volném tréninku na Velkou cenu Belgie, když v závěru hodinové session zajel kolo za 1:42.022. Australan tím potvrdil vzestupnou formu McLarenu a zároveň maximálně zúročil nový aerodynamický balíček, včetně nízkopřítlačného zadního křídla navrženého speciálně pro rychlé pasáže ve Spa.
První trénink ve Spa se nesl ve znamení ladění novinek, které si přivezlo osm z deseti týmů. Většina z nich testovala buď komponenty specifické pro rychlé tratě s nízkým odporem vzduchu, nebo nové prvky v rámci závěrečných fází vývojového závodu letošní sezony. To znamenalo, že během prvních čtyřiceti minut dominovala spíše analytická práce než ostré pokusy o časy. Na čele se krátce držel Charles Leclerc s tvrdými pneumatikami C1.
Až poslední čtvrthodina přinesla vzrušení, když piloti přezuli na měkké směsi a začali simulovat kvalifikaci. Lance Stroll se sice na okamžik dostal do čela, ale Piastri záhy odpověděl o celou sekundu rychlejším kolem, které následně ještě o desetinu vylepšil. Max Verstappen skončil druhý se ztrátou čtyř desetin, zatímco testoval nové přední křídlo Red Bullu. Podle jeho slov však vůz stále trpěl nedotáčivostí v zatáčkách.
Lando Norris měl nejprve problémy, když se při kvalifikačním pokusu dostal na štěrk, ale později dokázal zajet třetí čas, než ho Verstappen odsunul na třetí příčku. Čtvrtý skončil George Russell, následovaný Leclercem a jeho mladým týmovým kolegou Andreou Kimi Antonellim. Lewis Hamilton se během jízdy mimo trať v Les Combes dostal do konfliktu s Gabrielem Bortoletem, který si na Brita postěžoval kvůli blokování v Eau Rouge.
Desítku nejlepších uzavřel Isack Hadjar z Racing Bulls, který debutuje v trénincích, zatímco Carlos Sainz se do akce dostal až v pozdější fázi kvůli problému s palivovým systémem Williamsu.
Kvalifikace pro sobotní sprint startuje ve Spa v 16:30 místního času a napoví víc o skutečné výkonnosti týmů před zbytkem závodního víkendu.
1. Oscar Piastri - McLaren - 1:42.022
2. Max Verstappen - Red Bull - +0.404
3. Lando Norris - McLaren - +0.504
4. George Russell - Mercedes - +0.576
5. Charles Leclerc - Ferrari - +0.906
6. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.957
7. Lewis Hamilton - Ferrari - +1.063
8. Lance Stroll - Aston Martin - +1.090
9. Fernando Alonso - Aston Martin - +1.098
10. Isack Hadjar - Racing Bulls - +1.100
11. Carlos Sainz - Williams - +1.195
12. Alexander Albon - Williams - +1.239
13. Gabriel Bortoleto - Kick Sauber -+1.240
14. Nico Hülkenberg - Kick Sauber - +1.448
15. Liam Lawson - Racing Bulls - +1.456
16. Esteban Ocon - Haas - +1.548
17. Pierre Gasly - Alpine - +1.907
18. Yuki Tsunoda - Red Bull - +2.470
19. Franco Colapinto - Alpine - +2.825
20. Oliver Bearman - Haas - +3.055
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.