Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
Oscar Piastri si připsal nejrychlejší čas v jediném volném tréninku na Velkou cenu Belgie, když v závěru hodinové session zajel kolo za 1:42.022. Australan tím potvrdil vzestupnou formu McLarenu a zároveň maximálně zúročil nový aerodynamický balíček, včetně nízkopřítlačného zadního křídla navrženého speciálně pro rychlé pasáže ve Spa.
První trénink ve Spa se nesl ve znamení ladění novinek, které si přivezlo osm z deseti týmů. Většina z nich testovala buď komponenty specifické pro rychlé tratě s nízkým odporem vzduchu, nebo nové prvky v rámci závěrečných fází vývojového závodu letošní sezony. To znamenalo, že během prvních čtyřiceti minut dominovala spíše analytická práce než ostré pokusy o časy. Na čele se krátce držel Charles Leclerc s tvrdými pneumatikami C1.
Až poslední čtvrthodina přinesla vzrušení, když piloti přezuli na měkké směsi a začali simulovat kvalifikaci. Lance Stroll se sice na okamžik dostal do čela, ale Piastri záhy odpověděl o celou sekundu rychlejším kolem, které následně ještě o desetinu vylepšil. Max Verstappen skončil druhý se ztrátou čtyř desetin, zatímco testoval nové přední křídlo Red Bullu. Podle jeho slov však vůz stále trpěl nedotáčivostí v zatáčkách.
Lando Norris měl nejprve problémy, když se při kvalifikačním pokusu dostal na štěrk, ale později dokázal zajet třetí čas, než ho Verstappen odsunul na třetí příčku. Čtvrtý skončil George Russell, následovaný Leclercem a jeho mladým týmovým kolegou Andreou Kimi Antonellim. Lewis Hamilton se během jízdy mimo trať v Les Combes dostal do konfliktu s Gabrielem Bortoletem, který si na Brita postěžoval kvůli blokování v Eau Rouge.
Desítku nejlepších uzavřel Isack Hadjar z Racing Bulls, který debutuje v trénincích, zatímco Carlos Sainz se do akce dostal až v pozdější fázi kvůli problému s palivovým systémem Williamsu.
Kvalifikace pro sobotní sprint startuje ve Spa v 16:30 místního času a napoví víc o skutečné výkonnosti týmů před zbytkem závodního víkendu.
1. Oscar Piastri - McLaren - 1:42.022
2. Max Verstappen - Red Bull - +0.404
3. Lando Norris - McLaren - +0.504
4. George Russell - Mercedes - +0.576
5. Charles Leclerc - Ferrari - +0.906
6. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.957
7. Lewis Hamilton - Ferrari - +1.063
8. Lance Stroll - Aston Martin - +1.090
9. Fernando Alonso - Aston Martin - +1.098
10. Isack Hadjar - Racing Bulls - +1.100
11. Carlos Sainz - Williams - +1.195
12. Alexander Albon - Williams - +1.239
13. Gabriel Bortoleto - Kick Sauber -+1.240
14. Nico Hülkenberg - Kick Sauber - +1.448
15. Liam Lawson - Racing Bulls - +1.456
16. Esteban Ocon - Haas - +1.548
17. Pierre Gasly - Alpine - +1.907
18. Yuki Tsunoda - Red Bull - +2.470
19. Franco Colapinto - Alpine - +2.825
20. Oliver Bearman - Haas - +3.055
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.