 
            Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Lando Norris si v napínavé kvalifikaci na Velkou cenu Belgie 2025 vyjel pole position, když v závěru rozhodující části porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho o 0.085 sekundy. Oba piloti McLarenu předvedli výjimečně vyrovnané výkony a potvrzují, že tým ze Wokingu se na technické trati ve Spa cítí jako doma. Třetí nejrychlejší čas překvapivě zajel Charles Leclerc, který o kousek odsunul Maxe Verstappena a Ferrari tak alespoň částečně vyvážilo zklamání z pátečního sprintu.
Kvalifikace přitom začala poněkud chaoticky. Ve frontě na výjezd z boxů došlo ke dvěma incidentům – Fernando Alonso se těsně vyhnul kolizi s Oliverem Bearmanem a Nico Hülkenberg narazil do Strolla, což vyústilo v výměnu nosu na Sauberu. Komisaři se událostmi zabývali, ale zatímco incident mezi Alonsem a Bearmanem byl uzavřen bez postihu, kontakt Hülkenberga se Strollem bude vyšetřen dodatečně.
Na trati se v Q1 vystřídalo několik jmen na čele. Krátce se tam ukázal Lawson, poté Sainz, ale nakonec to byl Leclerc, kdo překonal Sainzovo kolo a stanovil nový standard. Norris však zareagoval a v dalším pokusu se vyšvihl na první místo, zatímco Verstappen si zajistil třetí nejrychlejší čas. Překvapením byl konec v první části kvalifikace pro Lewise Hamiltona, jehož nejrychlejší kolo bylo smazáno kvůli limitům trati v Raidillonu. Spolu s ním vypadli i Antonelli, Alonso a Stroll.
Druhá část kvalifikace znovu patřila Piastrimu, který tentokrát Norrisovi nadělil téměř desetinu. Verstappen zaostával výrazněji, ale zůstal v pohodě – do posledního výjezdu už nevyjel a ušetřil sadu pneumatik. Své maximum ale hledal marně Carlos Sainz, jenž se spolu s oběma Haasy, Gaslym a Oconem rozloučil s šancí na postup do Q3. Bearman navíc pokračoval ve smolném dni, když přišel o rychlé kolo kvůli přetáčivému smyku v Pouhonu, což podle něj způsobil manévr Tsunody na konci výjezdového kola.
V závěrečné fázi kvalifikace šlo už jen o to, kdo získá pole position a McLaren měl v rukou všechny trumfy. Norris si v prvním pokusu vyjel náskok 0.189 sekundy na Piastriho a Verstappen zaostával na použitých pneumatikách přes půl sekundy. "Divné. Neměl jsem přilnavost," komentoval Red Bull potíže s gripem.
Při závěrečných pokusech se Norris už nezlepšil, Verstappen ztratil čas v prvním sektoru a naději měl ještě Piastri. Ten byl sice rychlý, ale na Norrisův čas to nakonec nestačilo o 85 tisícin. Charles Leclerc mezitím zabral a dostal se na třetí místo, čímž odsunul Verstappena mimo nejlepší trojici.
Za nimi pak překvapil Albon pátým místem s Williamsem. Russell, Tsunoda, Hadjar, Lawson a Bortoleto uzavřeli nejlepší desítku. McLaren tak může do nedělního závodu vstupovat s ambicemi na vítězství – a možná i na double.
1. Lando Norris (McLaren-Mercedes) – 1:40.562
2. Oscar Piastri (McLaren-Mercedes) +0.085
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.338
4. Max Verstappen (Red Bull-Honda) +0.341
5. Alexander Albon (Williams-Mercedes) +0.639
6. George Russell (Mercedes) +0.698
7. Yuki Tsunoda (Red Bull-Honda) +0.722
8. Isack Hadjar (Racing Bulls-Honda) +0.748
9. Liam Lawson (Racing Bulls-Honda) +0.766
10. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber-Ferrari) +1.825
11. Esteban Ocon (Haas-Ferrari) +0.963
12. Oliver Bearman (Haas-Ferrari) +1.055
13. Pierre Gasly (Alpine-Renault) +1.071
14. Nico Hülkenberg (Kick Sauber-Ferrari) +1.145
15. Carlos Sainz (Williams-Mercedes) +1.196
16. Lewis Hamilton (Ferrari) +1.377
17. Franco Colapinto (Alpine-Renault) +1.460
18. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) +1.577
19. Fernando Alonso (Aston Martin-Mercedes) +1.823
20. Lance Stroll (Aston Martin-Mercedes) +1.940
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.