Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Lando Norris si v napínavé kvalifikaci na Velkou cenu Belgie 2025 vyjel pole position, když v závěru rozhodující části porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho o 0.085 sekundy. Oba piloti McLarenu předvedli výjimečně vyrovnané výkony a potvrzují, že tým ze Wokingu se na technické trati ve Spa cítí jako doma. Třetí nejrychlejší čas překvapivě zajel Charles Leclerc, který o kousek odsunul Maxe Verstappena a Ferrari tak alespoň částečně vyvážilo zklamání z pátečního sprintu.
Kvalifikace přitom začala poněkud chaoticky. Ve frontě na výjezd z boxů došlo ke dvěma incidentům – Fernando Alonso se těsně vyhnul kolizi s Oliverem Bearmanem a Nico Hülkenberg narazil do Strolla, což vyústilo v výměnu nosu na Sauberu. Komisaři se událostmi zabývali, ale zatímco incident mezi Alonsem a Bearmanem byl uzavřen bez postihu, kontakt Hülkenberga se Strollem bude vyšetřen dodatečně.
Na trati se v Q1 vystřídalo několik jmen na čele. Krátce se tam ukázal Lawson, poté Sainz, ale nakonec to byl Leclerc, kdo překonal Sainzovo kolo a stanovil nový standard. Norris však zareagoval a v dalším pokusu se vyšvihl na první místo, zatímco Verstappen si zajistil třetí nejrychlejší čas. Překvapením byl konec v první části kvalifikace pro Lewise Hamiltona, jehož nejrychlejší kolo bylo smazáno kvůli limitům trati v Raidillonu. Spolu s ním vypadli i Antonelli, Alonso a Stroll.
Druhá část kvalifikace znovu patřila Piastrimu, který tentokrát Norrisovi nadělil téměř desetinu. Verstappen zaostával výrazněji, ale zůstal v pohodě – do posledního výjezdu už nevyjel a ušetřil sadu pneumatik. Své maximum ale hledal marně Carlos Sainz, jenž se spolu s oběma Haasy, Gaslym a Oconem rozloučil s šancí na postup do Q3. Bearman navíc pokračoval ve smolném dni, když přišel o rychlé kolo kvůli přetáčivému smyku v Pouhonu, což podle něj způsobil manévr Tsunody na konci výjezdového kola.
V závěrečné fázi kvalifikace šlo už jen o to, kdo získá pole position a McLaren měl v rukou všechny trumfy. Norris si v prvním pokusu vyjel náskok 0.189 sekundy na Piastriho a Verstappen zaostával na použitých pneumatikách přes půl sekundy. "Divné. Neměl jsem přilnavost," komentoval Red Bull potíže s gripem.
Při závěrečných pokusech se Norris už nezlepšil, Verstappen ztratil čas v prvním sektoru a naději měl ještě Piastri. Ten byl sice rychlý, ale na Norrisův čas to nakonec nestačilo o 85 tisícin. Charles Leclerc mezitím zabral a dostal se na třetí místo, čímž odsunul Verstappena mimo nejlepší trojici.
Za nimi pak překvapil Albon pátým místem s Williamsem. Russell, Tsunoda, Hadjar, Lawson a Bortoleto uzavřeli nejlepší desítku. McLaren tak může do nedělního závodu vstupovat s ambicemi na vítězství – a možná i na double.
1. Lando Norris (McLaren-Mercedes) – 1:40.562
2. Oscar Piastri (McLaren-Mercedes) +0.085
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.338
4. Max Verstappen (Red Bull-Honda) +0.341
5. Alexander Albon (Williams-Mercedes) +0.639
6. George Russell (Mercedes) +0.698
7. Yuki Tsunoda (Red Bull-Honda) +0.722
8. Isack Hadjar (Racing Bulls-Honda) +0.748
9. Liam Lawson (Racing Bulls-Honda) +0.766
10. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber-Ferrari) +1.825
11. Esteban Ocon (Haas-Ferrari) +0.963
12. Oliver Bearman (Haas-Ferrari) +1.055
13. Pierre Gasly (Alpine-Renault) +1.071
14. Nico Hülkenberg (Kick Sauber-Ferrari) +1.145
15. Carlos Sainz (Williams-Mercedes) +1.196
16. Lewis Hamilton (Ferrari) +1.377
17. Franco Colapinto (Alpine-Renault) +1.460
18. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) +1.577
19. Fernando Alonso (Aston Martin-Mercedes) +1.823
20. Lance Stroll (Aston Martin-Mercedes) +1.940
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.