Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Lando Norris si v napínavé kvalifikaci na Velkou cenu Belgie 2025 vyjel pole position, když v závěru rozhodující části porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho o 0.085 sekundy. Oba piloti McLarenu předvedli výjimečně vyrovnané výkony a potvrzují, že tým ze Wokingu se na technické trati ve Spa cítí jako doma. Třetí nejrychlejší čas překvapivě zajel Charles Leclerc, který o kousek odsunul Maxe Verstappena a Ferrari tak alespoň částečně vyvážilo zklamání z pátečního sprintu.
Kvalifikace přitom začala poněkud chaoticky. Ve frontě na výjezd z boxů došlo ke dvěma incidentům – Fernando Alonso se těsně vyhnul kolizi s Oliverem Bearmanem a Nico Hülkenberg narazil do Strolla, což vyústilo v výměnu nosu na Sauberu. Komisaři se událostmi zabývali, ale zatímco incident mezi Alonsem a Bearmanem byl uzavřen bez postihu, kontakt Hülkenberga se Strollem bude vyšetřen dodatečně.
Na trati se v Q1 vystřídalo několik jmen na čele. Krátce se tam ukázal Lawson, poté Sainz, ale nakonec to byl Leclerc, kdo překonal Sainzovo kolo a stanovil nový standard. Norris však zareagoval a v dalším pokusu se vyšvihl na první místo, zatímco Verstappen si zajistil třetí nejrychlejší čas. Překvapením byl konec v první části kvalifikace pro Lewise Hamiltona, jehož nejrychlejší kolo bylo smazáno kvůli limitům trati v Raidillonu. Spolu s ním vypadli i Antonelli, Alonso a Stroll.
Druhá část kvalifikace znovu patřila Piastrimu, který tentokrát Norrisovi nadělil téměř desetinu. Verstappen zaostával výrazněji, ale zůstal v pohodě – do posledního výjezdu už nevyjel a ušetřil sadu pneumatik. Své maximum ale hledal marně Carlos Sainz, jenž se spolu s oběma Haasy, Gaslym a Oconem rozloučil s šancí na postup do Q3. Bearman navíc pokračoval ve smolném dni, když přišel o rychlé kolo kvůli přetáčivému smyku v Pouhonu, což podle něj způsobil manévr Tsunody na konci výjezdového kola.
V závěrečné fázi kvalifikace šlo už jen o to, kdo získá pole position a McLaren měl v rukou všechny trumfy. Norris si v prvním pokusu vyjel náskok 0.189 sekundy na Piastriho a Verstappen zaostával na použitých pneumatikách přes půl sekundy. "Divné. Neměl jsem přilnavost," komentoval Red Bull potíže s gripem.
Při závěrečných pokusech se Norris už nezlepšil, Verstappen ztratil čas v prvním sektoru a naději měl ještě Piastri. Ten byl sice rychlý, ale na Norrisův čas to nakonec nestačilo o 85 tisícin. Charles Leclerc mezitím zabral a dostal se na třetí místo, čímž odsunul Verstappena mimo nejlepší trojici.
Za nimi pak překvapil Albon pátým místem s Williamsem. Russell, Tsunoda, Hadjar, Lawson a Bortoleto uzavřeli nejlepší desítku. McLaren tak může do nedělního závodu vstupovat s ambicemi na vítězství – a možná i na double.
1. Lando Norris (McLaren-Mercedes) – 1:40.562
2. Oscar Piastri (McLaren-Mercedes) +0.085
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.338
4. Max Verstappen (Red Bull-Honda) +0.341
5. Alexander Albon (Williams-Mercedes) +0.639
6. George Russell (Mercedes) +0.698
7. Yuki Tsunoda (Red Bull-Honda) +0.722
8. Isack Hadjar (Racing Bulls-Honda) +0.748
9. Liam Lawson (Racing Bulls-Honda) +0.766
10. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber-Ferrari) +1.825
11. Esteban Ocon (Haas-Ferrari) +0.963
12. Oliver Bearman (Haas-Ferrari) +1.055
13. Pierre Gasly (Alpine-Renault) +1.071
14. Nico Hülkenberg (Kick Sauber-Ferrari) +1.145
15. Carlos Sainz (Williams-Mercedes) +1.196
16. Lewis Hamilton (Ferrari) +1.377
17. Franco Colapinto (Alpine-Renault) +1.460
18. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) +1.577
19. Fernando Alonso (Aston Martin-Mercedes) +1.823
20. Lance Stroll (Aston Martin-Mercedes) +1.940
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.