Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Lando Norris si v napínavé kvalifikaci na Velkou cenu Belgie 2025 vyjel pole position, když v závěru rozhodující části porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho o 0.085 sekundy. Oba piloti McLarenu předvedli výjimečně vyrovnané výkony a potvrzují, že tým ze Wokingu se na technické trati ve Spa cítí jako doma. Třetí nejrychlejší čas překvapivě zajel Charles Leclerc, který o kousek odsunul Maxe Verstappena a Ferrari tak alespoň částečně vyvážilo zklamání z pátečního sprintu.
Kvalifikace přitom začala poněkud chaoticky. Ve frontě na výjezd z boxů došlo ke dvěma incidentům – Fernando Alonso se těsně vyhnul kolizi s Oliverem Bearmanem a Nico Hülkenberg narazil do Strolla, což vyústilo v výměnu nosu na Sauberu. Komisaři se událostmi zabývali, ale zatímco incident mezi Alonsem a Bearmanem byl uzavřen bez postihu, kontakt Hülkenberga se Strollem bude vyšetřen dodatečně.
Na trati se v Q1 vystřídalo několik jmen na čele. Krátce se tam ukázal Lawson, poté Sainz, ale nakonec to byl Leclerc, kdo překonal Sainzovo kolo a stanovil nový standard. Norris však zareagoval a v dalším pokusu se vyšvihl na první místo, zatímco Verstappen si zajistil třetí nejrychlejší čas. Překvapením byl konec v první části kvalifikace pro Lewise Hamiltona, jehož nejrychlejší kolo bylo smazáno kvůli limitům trati v Raidillonu. Spolu s ním vypadli i Antonelli, Alonso a Stroll.
Druhá část kvalifikace znovu patřila Piastrimu, který tentokrát Norrisovi nadělil téměř desetinu. Verstappen zaostával výrazněji, ale zůstal v pohodě – do posledního výjezdu už nevyjel a ušetřil sadu pneumatik. Své maximum ale hledal marně Carlos Sainz, jenž se spolu s oběma Haasy, Gaslym a Oconem rozloučil s šancí na postup do Q3. Bearman navíc pokračoval ve smolném dni, když přišel o rychlé kolo kvůli přetáčivému smyku v Pouhonu, což podle něj způsobil manévr Tsunody na konci výjezdového kola.
V závěrečné fázi kvalifikace šlo už jen o to, kdo získá pole position a McLaren měl v rukou všechny trumfy. Norris si v prvním pokusu vyjel náskok 0.189 sekundy na Piastriho a Verstappen zaostával na použitých pneumatikách přes půl sekundy. "Divné. Neměl jsem přilnavost," komentoval Red Bull potíže s gripem.
Při závěrečných pokusech se Norris už nezlepšil, Verstappen ztratil čas v prvním sektoru a naději měl ještě Piastri. Ten byl sice rychlý, ale na Norrisův čas to nakonec nestačilo o 85 tisícin. Charles Leclerc mezitím zabral a dostal se na třetí místo, čímž odsunul Verstappena mimo nejlepší trojici.
Za nimi pak překvapil Albon pátým místem s Williamsem. Russell, Tsunoda, Hadjar, Lawson a Bortoleto uzavřeli nejlepší desítku. McLaren tak může do nedělního závodu vstupovat s ambicemi na vítězství – a možná i na double.
1. Lando Norris (McLaren-Mercedes) – 1:40.562
2. Oscar Piastri (McLaren-Mercedes) +0.085
3. Charles Leclerc (Ferrari) +0.338
4. Max Verstappen (Red Bull-Honda) +0.341
5. Alexander Albon (Williams-Mercedes) +0.639
6. George Russell (Mercedes) +0.698
7. Yuki Tsunoda (Red Bull-Honda) +0.722
8. Isack Hadjar (Racing Bulls-Honda) +0.748
9. Liam Lawson (Racing Bulls-Honda) +0.766
10. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber-Ferrari) +1.825
11. Esteban Ocon (Haas-Ferrari) +0.963
12. Oliver Bearman (Haas-Ferrari) +1.055
13. Pierre Gasly (Alpine-Renault) +1.071
14. Nico Hülkenberg (Kick Sauber-Ferrari) +1.145
15. Carlos Sainz (Williams-Mercedes) +1.196
16. Lewis Hamilton (Ferrari) +1.377
17. Franco Colapinto (Alpine-Renault) +1.460
18. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) +1.577
19. Fernando Alonso (Aston Martin-Mercedes) +1.823
20. Lance Stroll (Aston Martin-Mercedes) +1.940
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.