 
            Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Oscar Piastri si v deštivě začínající a postupně osychající Velké ceně Belgie připsal své šesté vítězství v sezoně 2025 a upevnil vedení v šampionátu. McLaren tímto výkonem zaznamenal další impozantní double, když si druhé místo připsal Lando Norris, který navzdory odlišné strategii nedokázal svého týmového kolegu dohnat.
Závod ve Spa ovlivnilo proměnlivé počasí už před startem, kdy byla kvůli špatné viditelnosti odložena procedura zahajovacího kola. Po další dešťové přeháňce a více než hodinovém čekání se nakonec začínalo za safety carem, přičemž závod byl oficiálně odstartován až v pátém kole. Hned poté udělal Lando Norris chybu v první zatáčce a Oscar Piastri toho využil. Na rovince Kemmel ho bez problémů předjel a ujal se vedení.
V dalších kolech McLareny rychle utekly zbytku pole, kde se odehrával jiný duel, Charles Leclerc ve Ferrari bránil Maxe Verstappena, zatímco George Russell a Lewis Hamilton stoupali pořadím. Právě Hamilton, jenž startoval z boxů, jako první vsadil na přechod na suché gumy a jeho tah se ukázal jako průlomový. Piastri zareagoval okamžitě, zatímco Norris si na zastávku počkal a kvůli pomalejší výměně ztratil cenné sekundy.
Tým McLarenu poté zvolil odlišné směry, Piastri dostal středně tvrdé pneumatiky, Norris tvrdé a pokusil se závod dojet bez další zastávky. I přesto, že se britský jezdec postupně přibližoval, Piastri zvládl svá média ušetřit a závěr kontroloval. Norris několikrát překročil limity trati ve snaze stáhnout ztrátu, ale nakonec dojel 3,4 sekundy za Australanem.
Za suverénními McLareny dojel třetí Leclerc s výrazným odstupem, Verstappen opět nedokázal využít potenciál svého Red Bullu a skončil čtvrtý. Russell pátý, zatímco Hamilton po působivé stíhací jízdě nestačil na šestého Albona. V bodovaném pořadí se prosadili i Liam Lawson, Gabriel Bortoleto a Pierre Gasly, zatímco Hulkenbergův druhý pitstop se nevyplatil.
Piastri si vítězstvím vytvořil náskok 16 bodů na Norrise v čele šampionátu, Verstappen už ztrácí propastných 81 bodů. McLaren nejenže dominuje v jezdeckém hodnocení, ale díky konzistentním výsledkům upevňuje i svou vládu v Poháru konstruktérů s Ferrari za zády a Red Bullem, který dál tápá.
1. Oscar Piastri, McLaren – 1:25:22.601
2. Lando Norris, McLaren – +3.415
3. Charles Leclerc, Ferrari – +20.185
4. Max Verstappen, Red Bull Racing – +21.731
5. George Russell, Mercedes – +34.863
6. Alexander Albon, Williams – +39.926
7. Lewis Hamilton, Ferrari – +40.646
8. Liam Lawson, Racing Bulls – +52.919
9. Gabriel Bortoleto, Kick Sauber – +57.231
10. Pierre Gasly, Alpine – +73.596
11. Oliver Bearman, Haas F1 Team – +73.998
12. Yuki Tsunoda, Red Bull Racing – +75.878
13. Nico Hulkenberg, Kick Sauber – +74.524
14. Lance Stroll, Aston Martin – +80.714
15. Esteban Ocon, Haas F1 Team – +86.893
16. Kimi Antonelli, Mercedes – +87.271
17. Fernando Alonso, Aston Martin – +88.320
18. Carlos Sainz, Williams – +93.068
19. Franco Colapinto, Alpine – +96.420
20. Isack Hadjar, Racing Bulls – +1 kolo
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.