Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Oscar Piastri si v deštivě začínající a postupně osychající Velké ceně Belgie připsal své šesté vítězství v sezoně 2025 a upevnil vedení v šampionátu. McLaren tímto výkonem zaznamenal další impozantní double, když si druhé místo připsal Lando Norris, který navzdory odlišné strategii nedokázal svého týmového kolegu dohnat.
Závod ve Spa ovlivnilo proměnlivé počasí už před startem, kdy byla kvůli špatné viditelnosti odložena procedura zahajovacího kola. Po další dešťové přeháňce a více než hodinovém čekání se nakonec začínalo za safety carem, přičemž závod byl oficiálně odstartován až v pátém kole. Hned poté udělal Lando Norris chybu v první zatáčce a Oscar Piastri toho využil. Na rovince Kemmel ho bez problémů předjel a ujal se vedení.
V dalších kolech McLareny rychle utekly zbytku pole, kde se odehrával jiný duel, Charles Leclerc ve Ferrari bránil Maxe Verstappena, zatímco George Russell a Lewis Hamilton stoupali pořadím. Právě Hamilton, jenž startoval z boxů, jako první vsadil na přechod na suché gumy a jeho tah se ukázal jako průlomový. Piastri zareagoval okamžitě, zatímco Norris si na zastávku počkal a kvůli pomalejší výměně ztratil cenné sekundy.
Tým McLarenu poté zvolil odlišné směry, Piastri dostal středně tvrdé pneumatiky, Norris tvrdé a pokusil se závod dojet bez další zastávky. I přesto, že se britský jezdec postupně přibližoval, Piastri zvládl svá média ušetřit a závěr kontroloval. Norris několikrát překročil limity trati ve snaze stáhnout ztrátu, ale nakonec dojel 3,4 sekundy za Australanem.
Za suverénními McLareny dojel třetí Leclerc s výrazným odstupem, Verstappen opět nedokázal využít potenciál svého Red Bullu a skončil čtvrtý. Russell pátý, zatímco Hamilton po působivé stíhací jízdě nestačil na šestého Albona. V bodovaném pořadí se prosadili i Liam Lawson, Gabriel Bortoleto a Pierre Gasly, zatímco Hulkenbergův druhý pitstop se nevyplatil.
Piastri si vítězstvím vytvořil náskok 16 bodů na Norrise v čele šampionátu, Verstappen už ztrácí propastných 81 bodů. McLaren nejenže dominuje v jezdeckém hodnocení, ale díky konzistentním výsledkům upevňuje i svou vládu v Poháru konstruktérů s Ferrari za zády a Red Bullem, který dál tápá.
1. Oscar Piastri, McLaren – 1:25:22.601
2. Lando Norris, McLaren – +3.415
3. Charles Leclerc, Ferrari – +20.185
4. Max Verstappen, Red Bull Racing – +21.731
5. George Russell, Mercedes – +34.863
6. Alexander Albon, Williams – +39.926
7. Lewis Hamilton, Ferrari – +40.646
8. Liam Lawson, Racing Bulls – +52.919
9. Gabriel Bortoleto, Kick Sauber – +57.231
10. Pierre Gasly, Alpine – +73.596
11. Oliver Bearman, Haas F1 Team – +73.998
12. Yuki Tsunoda, Red Bull Racing – +75.878
13. Nico Hulkenberg, Kick Sauber – +74.524
14. Lance Stroll, Aston Martin – +80.714
15. Esteban Ocon, Haas F1 Team – +86.893
16. Kimi Antonelli, Mercedes – +87.271
17. Fernando Alonso, Aston Martin – +88.320
18. Carlos Sainz, Williams – +93.068
19. Franco Colapinto, Alpine – +96.420
20. Isack Hadjar, Racing Bulls – +1 kolo
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.