Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Nico Rosberg varoval George Russella, že při vyjednávání o nové smlouvě s týmem Mercedes může zažít situaci, kdy šéf týmu Toto Wolff na nějaký čas zmizí a nebude dostupný. Rosberg vysvětluje, že Wolff často během jednání na chvíli „zmizí“, aby tím posílil svou vyjednávací pozici. Pro pilota to může být frustrující, protože Russell by rád měl smlouvu co nejdříve vyřešenou a jasnou.
Rusellova smlouva končí na konci roku 2025 a Brit touží po víceletém kontraktu, který by mu zajistil stabilitu a jistotu na delší dobu. Nejistota kolem jeho budoucnosti vzrostla kvůli spekulacím, že Wolff se snaží přetáhnout Maxe Verstappena z Red Bullu, kterému podle smlouvy hrozí opustit tým v roce 2026, pokud by nebyl v první trojce šampionátu. To se však pravděpodobně nestane, protože Verstappen má výrazný náskok.
Helmut Marko potvrdil pro RTL, že Verstappen zůstane v Red Bullu minimálně do roku 2026, což naznačuje, že Wolff svůj zájem o přestup čtyřnásobného mistra světa do Mercedesu zatím odložil. Tato situace otevírá možnost prodloužení smlouvy nejen pro George Russella, ale i pro jeho týmového kolegu Kimiho Antonelliho, kteří by tak měli zůstat u Mercedesu i v příští sezóně.
Rosberg, který s Wolffem v minulosti několikrát podepisoval smlouvy, zdůraznil, že je pro Russella důležité být připraven na delší proces, protože Wolffova „zmizení“ jsou součástí jeho vyjednávací strategie. Na druhou stranu nyní, když je budoucnost Verstappena jasná, by se jednání mohla zrychlit a tým by měl dát jasné signály co nejdříve.
Podle Rosberga je nyní na Mercedesu, jak rychle potvrdí budoucnost Russella a Antonelliho. „Musí jednat rychle, pokud chtějí potvrdit George jako svou první volbu,“ uvedl bývalý mistr světa a dodal, že potvrzení druhého pilota může chvíli trvat. Celá situace je nyní napjatá, ale jasnost ohledně Verstappena pomáhá všem stranám lépe plánovat.
Celkově Rosbergova výstraha odhaluje, jak náročné může být vyjednávání v zákulisí špičkového motorsportu, kde nejsou rozhodnutí jen o penězích a výkonech, ale i o taktických hrách a psychologii. Pro Russella jde o klíčové období, které může rozhodnout o jeho kariéře na dalších několik let.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.