Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Nico Rosberg varoval George Russella, že při vyjednávání o nové smlouvě s týmem Mercedes může zažít situaci, kdy šéf týmu Toto Wolff na nějaký čas zmizí a nebude dostupný. Rosberg vysvětluje, že Wolff často během jednání na chvíli „zmizí“, aby tím posílil svou vyjednávací pozici. Pro pilota to může být frustrující, protože Russell by rád měl smlouvu co nejdříve vyřešenou a jasnou.
Rusellova smlouva končí na konci roku 2025 a Brit touží po víceletém kontraktu, který by mu zajistil stabilitu a jistotu na delší dobu. Nejistota kolem jeho budoucnosti vzrostla kvůli spekulacím, že Wolff se snaží přetáhnout Maxe Verstappena z Red Bullu, kterému podle smlouvy hrozí opustit tým v roce 2026, pokud by nebyl v první trojce šampionátu. To se však pravděpodobně nestane, protože Verstappen má výrazný náskok.
Helmut Marko potvrdil pro RTL, že Verstappen zůstane v Red Bullu minimálně do roku 2026, což naznačuje, že Wolff svůj zájem o přestup čtyřnásobného mistra světa do Mercedesu zatím odložil. Tato situace otevírá možnost prodloužení smlouvy nejen pro George Russella, ale i pro jeho týmového kolegu Kimiho Antonelliho, kteří by tak měli zůstat u Mercedesu i v příští sezóně.
Rosberg, který s Wolffem v minulosti několikrát podepisoval smlouvy, zdůraznil, že je pro Russella důležité být připraven na delší proces, protože Wolffova „zmizení“ jsou součástí jeho vyjednávací strategie. Na druhou stranu nyní, když je budoucnost Verstappena jasná, by se jednání mohla zrychlit a tým by měl dát jasné signály co nejdříve.
Podle Rosberga je nyní na Mercedesu, jak rychle potvrdí budoucnost Russella a Antonelliho. „Musí jednat rychle, pokud chtějí potvrdit George jako svou první volbu,“ uvedl bývalý mistr světa a dodal, že potvrzení druhého pilota může chvíli trvat. Celá situace je nyní napjatá, ale jasnost ohledně Verstappena pomáhá všem stranám lépe plánovat.
Celkově Rosbergova výstraha odhaluje, jak náročné může být vyjednávání v zákulisí špičkového motorsportu, kde nejsou rozhodnutí jen o penězích a výkonech, ale i o taktických hrách a psychologii. Pro Russella jde o klíčové období, které může rozhodnout o jeho kariéře na dalších několik let.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.