Jestliže se svět F1 obracel k okruhu v Le Castellet v naději, že se snad povede něco v průběhu šampionátu 2019 něco změnit, už tréninky a kvalifikace leccos napověděly a závod to jenom potvrdil. Vítězná vlna Stříbrných šípů stále nebyla přerušena.
Závod se vyznačoval extrémně horkým počasím, sice panovalo pouhých 27 °C, ale trať sálala horkem o hodnotě 53-57°C, což za vlhkosti vzduchu 47 % slibovalo možné komplikace. První osmička pilotů nastoupila do závodu se středně tvrdou směsí, v závěru TOP 10 Gasly a Giovinazzi museli vsadit na pneumatiky, s nimiž absolvovali Q2, tedy nejměkčí. Räikkönen, Hülkenberg, Stroll, Grosjean a Kvjat pak začali závod na nejtvrdších gumách
Start nepřinesl žádné drama, pouze to chvíli vypadalo, že se pořadí promíchá a Sainz jr. podtrhne skvělý kvalifikační počin McLarenu, ale když musel za Leclercem přibrzdit, byl rád alespoň za zisk pozice na úkor svého týmového kolegy. Pole se tedy seskládalo do formace Hamilton, Bottas, Leclerc, Verstappen, Sainz jr., Norris, Vettel, Gasly, Giovinazzi a Ricciardo. Ve třetím kole si Verstappen stěžoval na výjezdy ze zatáček, ale na jeho jízdě se to nijak zvlášť neprojevilo.
Lights out 🚦Foot to the floor 🚀Fight for your position ⚔#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/rlX5jycXfe
— Formula 1 (@F1) June 23, 2019Vettel doháněl, co se dalo a očekávaný posun aspoň na 5. příčku začal v pátém kole, kdy předjel Norrise, o dvě kola později se mu neubránil ani Sainz jr., ale tím další tažení čtyřnásobného šampiona skončilo. Na Verstappena neměl, ten zase marně stíhal Leclerca a vpředu ujížděly oba Mercedesy, přičemž Hamilton se vzdaloval jedním nejrychlejším kolem za druhým Bottasovi. Záhy bylo jasné, že pouze hrubá chyba může znamenat změnu v pořadí, takže závod pomalu upadal do stereotypu, pokud nebudeme zcela ignorovat souboje v hloubi pole.
Špička začala výměnu kol ve 21. okruhu, když mechanici Ferrari vyprovokovali k zastávce Verstappena. Vettel se pokusil o stáhnutí jeho náskoku, takže Maranello odbavilo Leclerca (22. kolo) a do mezery se vklínili i piloti Mercedesu – Bottas ve 24. kole a Hamilton o kolo později.
LAP 30/53 FERRARI 📻: "Charles, can you push any faster than this? Question?"LECLERC 📻: "I can, but it's not good for the tyres. So no."#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/spBkyKYw3x
— Formula 1 (@F1) June 23, 2019Byl tak rychlý, že Vettel se před něj nedokázal dostat, navíc v první zatáčce probrzdil levou přední pneumatiku a vyslal do boxů signál k výměně. Pořadí se opět stabilizovalo a vypadalo to na klidné dojetí. Mercedesy sice měly viditelné rýhy na předních kolech, ale oběma pilotům se dostalo ujištění, že to není zásadní problém, ačkoliv Hamilton si tradičně v 34. kole zanaříkal, jak mu tvrdá směs nesedí.
Drama začalo narůstat až v samém závěru, kdy nikdo nevěděl, jestli Bottas z nějakého důvodu šetří auto nebo má potíže. Leclerc ho stahoval doslova mílovými kroky a šestivteřinový náskok zcela vymazal – v posledním kole už na rovince Mistral mohl použít systému DRS, ale Fin svou pozici uhájil. Vettel zajel na začátku 52. kola do boxů, aby se pokusil urvat aspoň premiérový bodík za nejrychlejší kolo, což se mu v posledním okruhu povedlo.
LAP 46/53Big fight between the two Toro Rossos as Albon tries to hold off Kvyat in the closing laps 👀#F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/wD7xXOW4bX
— Formula 1 (@F1) June 23, 2019Po závodě v Kanadě se dalo očekávat, že vzývanou mantrou se stane „nebezpečný návrat na trať“. Stěžoval si takto obvyklý remcal Grosjean, ale jeho nářky komisaře, mezi nimiž byl i expilot F1 Yannick Dalmas, ani nepřiměly k prošetření. To Sergio Pérez po startovní tlačenici zvolil nouzový průjezd zatáčkami 2 a 3 a za ní se vrátil podle vymezených pravidel na trať, jenže tím získal pozici na úkor Magnussena, takže v 10. kole komisaři jeho čin ohodnotili postihem pěti vteřin navíc.
Räikkönen, Hülkenberg a Stroll zvolili obrácenou strategii a ta se do jisté míry podobala tomu, co se dělo na špici. Renault v 32. kole naznačil výměnu a zahnal do boxů Räikkönena, ale ačkoliv Hülkenberg se v následujících třech kolech snažil vyždímat z tvrdé směsi co se dalo, nakonec mu to na Fina nestačilo.
Late drama in the battle for points, with P7 the prize on the final lap 👀 🍿Norris v Ricciardo v Raikkonen v Hulkenberg #F1 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/u9PCJYJbk0
— Formula 1 (@F1) June 23, 2019Nakonec ale došlo ke strhujícímu finále, což zapříčinil pomalu kolabující McLaren Landa Norrise. Do posledního kola trápící se Brit ještě vjížděl na sedmé pozici, ale přišel útok Ricciarda na Mistralu a Norris na jejím konci nezvládl výjezd a ocitl se mimo trať. Ale ani Australan si nevedl nejlépe a putoval za vymezenou dráhou. Na chvíli se tak dostal dopředu Räikkönen, ale Ricciardo opět útokem zprava a zřetelně za bílou čarou získal sedmou příčku.
Minimálně tento přečin by se měl dostat na stůl komisařů, protože ze strany Räikkönena nešlo o žádné blokování - to se po závodě také stalo a tím pádem se měnilo pořadí. Giovinazzi na druhé Alfě Romeo zcela prohospodařil svou dobrou startovní pozici, do boxů musel už v osmém kole a poté se marně potýkal s odcházejícími nejtvrdšími pneumatikami. Za zmínku stojí i pokus Strolla vydržet na trati co nejdéle, ale jeho stint až do 40. kola mu výhodu nepřinesl – ze šesté příčky spadl mimo bodovaná pořadí.
Menším zpestřením byl v 50. kole žlutý pylon, vymezující dráhu, který nejspíš uklepl zadním kolem Kvjat. Zůstal ležet na dráze za zatáčkou 1, takže na nějakých 10 vteřin problikl pilotům režim virtuálního safety caru, než ho pohotový maršál z vozovky odklidil.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.