Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
Šéf týmu Red Bull Laurent Mekies po Velké ceně Itálie zdůraznil, že pro objektivní posouzení výkonů Yukiho Tsunody je potřeba získat „čisté vzorky“. Japonec totiž znovu nedokázal proměnit nadějný start do víkendu v bodový zisk, když jeho závod narušilo poškození podlahy po kontaktu s bývalým týmovým kolegou Liamem Lawsonem.
Podle Mekiese byla situace frustrující především proto, že Tsunoda už v kvalifikaci ukázal rychlost a dokázal se dostat do Q3. V Q1 i Q2 ztratil na Maxe Verstappena jen dvě desetiny, což signalizovalo dobrou formu. „Potřebujeme čisté vzorky, protože dnešní závod byl špatným vzorkem,“ řekl Mekies. „Víte, jak to je, závody na čele jsou mnohem čistší a můžete z nich vyčíst výkon. Tady to bylo nemožné, první stint v hustém provozu, druhý s poškozeným autem. A když se podívám na poslední závody, scénář je velmi podobný.“
Zatímco Verstappen po startu z pole position vybojoval další vítězství, Tsunoda se musel probíjet středem pole, kde se mu nedařilo najít čistý prostor. Právě v této oblasti vidí Mekies prostor pro zlepšení. „Myslím, že je správné říct, že s Yukim máme více práce na závodním tempu než na kvalifikačním,“ připustil. „Ale právě proto si dáváme trochu více času.“
Red Bull se rozhodl ponechat si dostatek prostoru na rozhodnutí ohledně jezdeckého složení až do konce října. Tehdy by mělo být jasno nejen o Tsunodově budoucnosti, ale také o složení Racing Bullu. Největšími adepty zůstávají Isack Hadjar pro Red Bull a Arvid Lindblad pro Racing Bulls.
Další komplikací při hodnocení Tsunody je rozdíl mezi samotnými vozy. Red Bull RB21 je podle jezdců náročnější na ovládání, zatímco sesterský VCARB 02 působí přívětivěji. „Kvalifikační tempo a závodní tempo, to je to, co sledujeme. Je to jednoduché,“ vysvětlil Laurent Mekies. „Yukiho závod se ale hodnotí těžko, protože první stint strávil v hustém provozu a ve druhém měl poškozené auto. Pokud se ale zaměřím jen na kvalifikaci, pořád to beru jako dobrý víkend. V Q1 i Q2 ztratil na Maxe jen dvě desetiny, a to Max rozhodně nebyl pomalý. Do Q3 se navíc probojoval, což je samo o sobě kvalitní výkon. V závěrečné části mu nepomohlo, že byl na trati jako první, ale i tak jeho krátkodobé tempo ukázalo velký potenciál.“
Situaci navíc ovlivnilo i technické vybavení. Tsunoda totiž startoval se starší verzí podlahy, zatímco Verstappen měl k dispozici nejnovější specifikaci. „Upgrade jsme nasadili jen na Maxově autě,“ doplnil Mekies. „Nejde o zásadní rozdíl v řádu několika desetin, ale každý detail je důležitý. Jsme přesvědčeni, že je to krok správným směrem, a doufáme, že od příštího závodu už bude dostupný pro oba vozy.“
Tsunoda tak z Itálie odjíždí s pocitem, že mohl ukázat víc, kdyby měl k dispozici čistý závod bez komplikací. Vedení Red Bullu ale zdůrazňuje, že mu chce dát dostatek prostoru, aby mohl předvést své skutečné schopnosti. Příští možnost přijde už v Ázerbájdžánu, kde by měl mít konečně stejné podmínky jako Verstappen.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.