Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Carlos Sainz začal novou etapu své kariéry s jasným cílem vrátit Williams zpět mezi vítěze a označil to za svůj životní projekt. Po odchodu z Ferrari, kde uvolnil místo sedminásobnému mistru světa Lewisovi Hamiltonovi, pečlivě zvažoval své možnosti a nakonec podepsal smlouvu s týmem Williams vedeným Jamesem Vowlesem, protože jej oslovila jejich dlouhodobá vize.
„Nic by mě v životě nepotěšilo víc než vstoupit do tak mladého projektu, jakým Williams je, a dostat ho na vrchol,“ řekl Sainz pro Motorsport Week. „Myslím, že to je nejlepší příběh, jaký může sportovec napsat, vybudovat rodinu a vyhrávat s touto rodinou lidí.“
Přestože sezóna nezačala podle jeho představ a Sainz se aktuálně nachází na osmnáctém místě šampionátu s šestnácti body, zatímco jeho týmový kolega Alex Albon je sedmý se sedmdesáti body, špatná startovní pozice jej neodradila. „Williams je dobré místo, už nyní ukazuje značný pokrok oproti loňsku. Nic mě nemotivuje víc než vrátit jeden z historicky nejvýznamnějších týmů Formule 1 zpět na vítěznou cestu. Vždy říkám Jamesovi, že je to teď můj životní projekt, je to to, co chci uskutečnit.“
Sainz však zdůraznil, že přestože jej dlouhodobá strategie Williamsu přitahovala, nyní se soustředí spíše na kratší horizont. „Raději myslím krátkodobě a rozděluji cíle po šesti měsících,“ vysvětlil. „Rád myslím po šesti měsících. Teď definujeme vůz pro příští rok a máme před sebou dalších šest měsíců, během nichž musíme zlepšit tým a provedení během víkendů, aby příští rok nám auto umožnilo bojovat o lepší výsledky než letošní vůz.“
„V F1 se vždy soustředím na horizont přibližně šesti měsíců, protože právě v tomto období může jezdec nejvíce ovlivnit vývoj. Během těchto šesti měsíců lze pracovat na autě v simulátoru, nastavovat týmovou strategii a zlepšovat fungování víkendů,“ vysvětlil Sainz.
Španěl ukázal, že jeho ambice přesahují osobní úspěch. „Mám jasnou šestiměsíční vizi, kam chceme dojít, a tam se snažím mít největší vliv,“ dodal. Williams tak získává jezdce plného energie a odhodlání, který chce tým posunout k lepším výsledkům.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.