Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Max Verstappen si v chrámu rychlosti znovu došel pro vítězství. Poté, co v úvodu sváděl tvrdý souboj s Landem Norrisem, dokázal nizozemský šampion dostat závod pod kontrolu a dojet si v Monze pro své třetí vítězství letošní sezony. Záda mu na pódiu kryli oba McLareny, ale jejich cesta za výsledkem nebyla zcela bezproblémová.
Lando Norris se po startu pustil do Verstappena bez zábran a tlačil ho na samotnou hranici pravidel. „Co ten idiot dělá,“ rozčiloval se do vysílačky, když jej Nizozemec natlačil na trávu. Red Bull následně nařídil Verstappenovi, aby pozici vrátil, a situace se na chvíli uklidnila. Ve čtvrtém kole se ale mistr světa znovu dostal do vedení.
V závodě se tak pomalu začala psát kapitola Mclarenu. Oscar Piastri držel krok s Norrisem, zatímco Ferrari i Mercedes se snažily udržet tempo. Leclerc i Russell útočili, ale oranžové monoposty působily pevně a dobře vyváženě. Verstappen si v tu chvíli budoval náskok, McLaren kontroloval druhé a třetí místo.
Střed závodu přinesl typický vlak v DRS, ale v čele se drama stupňovalo. Verstappen po pit stopu vyjel za oběma McLareny a hrozilo, že by se situace mohla vyvinout pro jejich prospěch. Norris i Piastri dostali prostor od inženýrů na delší stint a věděli, že se bude rozhodovat v boxech.
Rozhodující moment přišel v závěru závodu. McLaren nejprve povolal do boxů Piastriho pro nové pneumatiky, zatímco Norris při své zastávce ztratil čas kvůli pomalé výměně. Na trať se tak vrátil až za svým týmovým kolegou. Krátce nato zazněla z boxové zdi jasná zpráva: „Pusť Landa před sebe a pak můžete závodit.“ Tím se okamžitě otevřela otázka týmové hierarchie.
Piastri se snažil přesvědčit tým, že si pozici vybojoval poctivě, ale McLaren trval na svém. Po krátké debatě do vysílačky mladý Australan ustoupil a pustil Norrise před sebe. „Teď můžete závodit,“ zaznělo z boxů. Norris už ale měl navrch a rychle si vybudoval náskok.
„Bylo to frustrující,“ připustil Piastri po závodě, zatímco Norris lakonicky dodal: „Tým věděl, že máme oba rychlost, a nakonec jsme přivezli dvojité pódium.“ V Red Bullu mezitím panovala spokojenost, Verstappen si připsal další triumf a potvrdil své mistrovské umění.
1. Max Verstappen (Red Bull)
2. Lando Norris (McLaren) +19,207 s
3. Oscar Piastri (McLaren) +21,351 s
4. Charles Leclerc (Ferrari) +25,624 s
5. George Russell (Mercedes) +32,881 s
6. Lewis Hamilton (Ferrari) +37,449 s
7. Alex Albon (Williams) +50,439 s
8. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +57,913 s
9. Kimi Antonelli (Mercedes) +59,762 s
10. Isack Hadjar (Racing Bulls) +63,350 s
11. Carlos Sainz (Williams) +63,983 s
12. Oliver Bearman (Haas) +68,867 s
13. Yuki Tsunoda (Red Bull) +79,317 s
14. Liam Lawson (Racing Bulls) +80,522 s
15. Esteban Ocon (Haas) +1 kolo
16. Pierre Gasly (Alpine) +1 kolo
17. Franco Colapinto (Alpine) +1 kolo
18. Lance Stroll (Aston Martin) +1 kolo
Nedokončili:
Fernando Alonso (Aston Martin) – porucha zavěšení
Nico Hülkenberg (Sauber) – hydraulika
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.