Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Max Verstappen si v chrámu rychlosti znovu došel pro vítězství. Poté, co v úvodu sváděl tvrdý souboj s Landem Norrisem, dokázal nizozemský šampion dostat závod pod kontrolu a dojet si v Monze pro své třetí vítězství letošní sezony. Záda mu na pódiu kryli oba McLareny, ale jejich cesta za výsledkem nebyla zcela bezproblémová.
Lando Norris se po startu pustil do Verstappena bez zábran a tlačil ho na samotnou hranici pravidel. „Co ten idiot dělá,“ rozčiloval se do vysílačky, když jej Nizozemec natlačil na trávu. Red Bull následně nařídil Verstappenovi, aby pozici vrátil, a situace se na chvíli uklidnila. Ve čtvrtém kole se ale mistr světa znovu dostal do vedení.
V závodě se tak pomalu začala psát kapitola Mclarenu. Oscar Piastri držel krok s Norrisem, zatímco Ferrari i Mercedes se snažily udržet tempo. Leclerc i Russell útočili, ale oranžové monoposty působily pevně a dobře vyváženě. Verstappen si v tu chvíli budoval náskok, McLaren kontroloval druhé a třetí místo.
Střed závodu přinesl typický vlak v DRS, ale v čele se drama stupňovalo. Verstappen po pit stopu vyjel za oběma McLareny a hrozilo, že by se situace mohla vyvinout pro jejich prospěch. Norris i Piastri dostali prostor od inženýrů na delší stint a věděli, že se bude rozhodovat v boxech.
Rozhodující moment přišel v závěru závodu. McLaren nejprve povolal do boxů Piastriho pro nové pneumatiky, zatímco Norris při své zastávce ztratil čas kvůli pomalé výměně. Na trať se tak vrátil až za svým týmovým kolegou. Krátce nato zazněla z boxové zdi jasná zpráva: „Pusť Landa před sebe a pak můžete závodit.“ Tím se okamžitě otevřela otázka týmové hierarchie.
Piastri se snažil přesvědčit tým, že si pozici vybojoval poctivě, ale McLaren trval na svém. Po krátké debatě do vysílačky mladý Australan ustoupil a pustil Norrise před sebe. „Teď můžete závodit,“ zaznělo z boxů. Norris už ale měl navrch a rychle si vybudoval náskok.
„Bylo to frustrující,“ připustil Piastri po závodě, zatímco Norris lakonicky dodal: „Tým věděl, že máme oba rychlost, a nakonec jsme přivezli dvojité pódium.“ V Red Bullu mezitím panovala spokojenost, Verstappen si připsal další triumf a potvrdil své mistrovské umění.
1. Max Verstappen (Red Bull)
2. Lando Norris (McLaren) +19,207 s
3. Oscar Piastri (McLaren) +21,351 s
4. Charles Leclerc (Ferrari) +25,624 s
5. George Russell (Mercedes) +32,881 s
6. Lewis Hamilton (Ferrari) +37,449 s
7. Alex Albon (Williams) +50,439 s
8. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +57,913 s
9. Kimi Antonelli (Mercedes) +59,762 s
10. Isack Hadjar (Racing Bulls) +63,350 s
11. Carlos Sainz (Williams) +63,983 s
12. Oliver Bearman (Haas) +68,867 s
13. Yuki Tsunoda (Red Bull) +79,317 s
14. Liam Lawson (Racing Bulls) +80,522 s
15. Esteban Ocon (Haas) +1 kolo
16. Pierre Gasly (Alpine) +1 kolo
17. Franco Colapinto (Alpine) +1 kolo
18. Lance Stroll (Aston Martin) +1 kolo
Nedokončili:
Fernando Alonso (Aston Martin) – porucha zavěšení
Nico Hülkenberg (Sauber) – hydraulika
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.