David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
David Coulthard znovu rozvířil debatu kolem výkonů Lewise Hamiltona ve Ferrari. Poté, co sedminásobný mistr světa i po šestnácti závodech s vozem SF-25 stále čeká na první pódium, skotský komentátor naznačil, že problém nemusí být jen v adaptaci na nové prostředí. „Takže otázka zní, a já ji položím nahlas, není už za svým vrcholem?“ pronesl v rozhovoru pro Channel 4.
Hamilton sám přiznává, že se s vozem Ferrari stále necítí komfortně. „Ve výsledku je to tak, že musím jezdit jakýmsi cizím stylem, s autem, ve kterém se necítím stoprocentně dobře,“ uvedl během víkendu v Monze. Brit dodal, že po letech u Mercedesu byl zvyklý na postupný vývoj vozu: „Byl jsem součástí procesu, kdy auto každý rok posouváte dál. Tady přijíždím na okruh a musím se přizpůsobovat stylu, který je mi pořád cizí. Nepůsobí to přirozeně.“
Coultharda Hamiltonovo vysvětlení nepřesvědčilo. „Těžko se mi věří celé té řeči o změně kultury. Je to závodní auto, doleva, doprava, plyn, brzda,“ řekl a připomněl, že základy zůstávají stejné: „Pohonná jednotka je prostě pohonná jednotka. Přítlak je přítlak.“
Čísla navíc hovoří jasně. Hamilton ztrácí na Charlese Leclerca téměř ve všech statistikách – v kvalifikacích prohrává 14:5, v závodech a sprintech 14:4 a v celkovém pořadí má manko 46 bodů. „Jste hodnoceni podle týmového kolegy a to je teď to, co mu brání v dobrých výsledcích. Musí být schopen Charlese porážet,“ upozornil Coulthard.
Podle něj ale selhává i samotné Ferrari. „Kromě Hamiltonova záblesku ve sprintu v Číně a skvělé pole position Leclerca v Budapešti působí, jako by se spokojili s tím, že jsou velký tým. Ale realita je jiná,“ řekl Skot.
Hamiltonova situace mu připomíná i jeho konec u Mercedesu. „Jak se říká, když prší, tak leje. Doufali jsme, že ve Ferrari znovu najde ztracenou jiskru, že ho nabije energie tifosi, ale zatím to prostě nefunguje,“ dodal.
Coulthard přitom nepochybuje o Hamiltonově talentu. „Lewis je skvělý jezdec a vždycky byl skvělý. Ale jste posuzováni podle aktuální formy a výsledků. A proto se ptám, není už skutečně za svým vrcholem?“ uzavřel.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.