David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
David Coulthard znovu rozvířil debatu kolem výkonů Lewise Hamiltona ve Ferrari. Poté, co sedminásobný mistr světa i po šestnácti závodech s vozem SF-25 stále čeká na první pódium, skotský komentátor naznačil, že problém nemusí být jen v adaptaci na nové prostředí. „Takže otázka zní, a já ji položím nahlas, není už za svým vrcholem?“ pronesl v rozhovoru pro Channel 4.
Hamilton sám přiznává, že se s vozem Ferrari stále necítí komfortně. „Ve výsledku je to tak, že musím jezdit jakýmsi cizím stylem, s autem, ve kterém se necítím stoprocentně dobře,“ uvedl během víkendu v Monze. Brit dodal, že po letech u Mercedesu byl zvyklý na postupný vývoj vozu: „Byl jsem součástí procesu, kdy auto každý rok posouváte dál. Tady přijíždím na okruh a musím se přizpůsobovat stylu, který je mi pořád cizí. Nepůsobí to přirozeně.“
Coultharda Hamiltonovo vysvětlení nepřesvědčilo. „Těžko se mi věří celé té řeči o změně kultury. Je to závodní auto, doleva, doprava, plyn, brzda,“ řekl a připomněl, že základy zůstávají stejné: „Pohonná jednotka je prostě pohonná jednotka. Přítlak je přítlak.“
Čísla navíc hovoří jasně. Hamilton ztrácí na Charlese Leclerca téměř ve všech statistikách – v kvalifikacích prohrává 14:5, v závodech a sprintech 14:4 a v celkovém pořadí má manko 46 bodů. „Jste hodnoceni podle týmového kolegy a to je teď to, co mu brání v dobrých výsledcích. Musí být schopen Charlese porážet,“ upozornil Coulthard.
Podle něj ale selhává i samotné Ferrari. „Kromě Hamiltonova záblesku ve sprintu v Číně a skvělé pole position Leclerca v Budapešti působí, jako by se spokojili s tím, že jsou velký tým. Ale realita je jiná,“ řekl Skot.
Hamiltonova situace mu připomíná i jeho konec u Mercedesu. „Jak se říká, když prší, tak leje. Doufali jsme, že ve Ferrari znovu najde ztracenou jiskru, že ho nabije energie tifosi, ale zatím to prostě nefunguje,“ dodal.
Coulthard přitom nepochybuje o Hamiltonově talentu. „Lewis je skvělý jezdec a vždycky byl skvělý. Ale jste posuzováni podle aktuální formy a výsledků. A proto se ptám, není už skutečně za svým vrcholem?“ uzavřel.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.