Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Oscar Piastri zajel třetí nejlepší čas třetího volného tréninku na Velké ceně Itálie, když za sebou nechal Maxe Verstappena a George Russella. Jezdec Mclarenu potvrdil, že tým má na Monze solidní tempo, i když Lando Norris tentokrát opět dominoval.
Trénink se jel za téměř ideálních podmínek, s jasnou oblohou a suchým povrchem, což umožnilo jezdcům rychle se dostat do tempa. Úvodní měřítko nastavil Yuki Tsunoda časem 1:20.775, než Max Verstappen převzal vedení s 1:20.040. Charles Leclerc se posunul na druhé místo, ale během průjezdu Parabolicou měl menší moment, který mu zkomplikoval pokus o nejrychlejší kolo.
Jak se trénink blížil ke konci, Verstappen, který jezdil na měkkých pneumatikách, zlepšil svůj čas na 1:19.688, zatímco Lewis Hamilton zrychlil na střední směsi a dostal se na druhou příčku, jen čtvrt sekundy za Verstappenem. Ostatní jezdci, včetně Estebana Ocona, měli menší komplikace, když se Red Bull a Haas dostali do vzájemného souboje. Verstappen po incidentu nešetřil slovy frustrace: „On je takový idiot“
Do závěrečných dvaceti minut přešli na měkké pneumatiky také jezdci McLarenu, kteří vedou šampionát. Lando Norris dokázal zajet nejrychlejší čas 1:19.331, o 0,247 sekundy rychleji než Piastri. Verstappen se mezi McLareny dostal na třetí místo a Isack Hadjar skončil čtvrtý. Piastri pak zajistil McLarenu časem o pouhých 0,165 sekundy pomalejším druhé místo, což znamená, že tým má na Monze velmi konkurenceschopné tempo.
Leclercovy snahy o lepší umístění narušila chyba ve druhé Lesmo, kdy vyjel do štěrku. I přesto dokázal na posledním měřeném kole zajet čas 0,021 sekundy za Norrisem a obsadit druhé místo.
Konec tréninku tedy přinesl pořadí: Lando Norris první, Charles Leclerc druhý a Oscar Piastri třetí. McLaren tak ukázal, že dokáže držet krok s favority i na rychlé trati v Monze, přičemž jejich jezdci zůstávají klíčovými hráči při boji o přední příčky v závodě.
Celý trénink naznačil, že bitva o pole position a závodní výsledky bude těsná a napínavá. Těsné časy mezi nejlepšími třemi a méně než sekundovým rozdílem mezi celým polem ukazují, že fanoušky čeká dramatický závod.
1. Lando Norris – McLaren – 1:19.331
2. Charles Leclerc – Ferrari – +0.021
3. Oscar Piastri – McLaren – +0.165
4. Max Verstappen – Red Bull Racing – +0.167
5. George Russell – Mercedes – +0.184
6. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – +0.227
7. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.267
8. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.272
9. Kimi Antonelli – Mercedes – +0.365
10. Alexander Albon – Williams – +0.389
11. Nico Hulkenberg – Kick Sauber – +0.406
12. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.530
13. Carlos Sainz – Williams – +0.576
14. Franco Colapinto – Alpine – +0.703
15. Yuki Tsunoda – Red Bull Racing – +0.728
16. Liam Lawson – Racing Bulls – +0.801
17. Oliver Bearman – Haas F1 Team – +0.878
18. Pierre Gasly – Alpine – +0.916
19. Lance Stroll – Aston Martin – +0.916
20. Esteban Ocon – Haas F1 Team – +0.973
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.