Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Lando Norris se postaral o nejrychlejší čas ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel 1:19.878 a o pouhých 0,083 sekundy předstihl Charlese Leclerca z Ferrari. Třetí místo si vyjel Carlos Sainz ve Williamsu, čímž ukázal, že trať v Monze nabízí pestré možnosti pro různé týmy.
Slunečné odpoledne zahájilo druhý trénink FP2 v Monze. George Russell jako první zajel čas na tvrdých pneumatikách. V úvodních minutách se na čele střídali Verstappen a Russell, ale brzy převzali vedení jezdci McLarenu, nejdříve Oscar Piastri a následně Lando Norris.
Norris přiznal, že trať byla náročná: „Měl jsem lehký skluz vzadu v druhé části druhé šikany, když jsem šel příliš agresivně na obrubník,“ hlásil přes rádio. Jeho okamžitá reakce při dalším průjezdu na měkkých pneumatikách však zajistila nejrychlejší čas druhého a třetího sektoru a vrchol tabulky časů.
Pouhých deset minut po startu tréninku byla vyvěšena červená vlajka, protože Andrea Kimi Antonelli havaroval s Mercedesem do štěrku v Lesmu 2. „Zahrabal jsem se,“ hlásil přes rádio. „Omlouvám se za to.“
Incident ukázal, jak náročná je Monza, kde i malá chyba může vést k vyjetí z trati. Vůz nebyl vážně poškozený, ale Antonelli se znovu připravil o drahocenný čas, kilometry a ostatní jezdci museli přerušit své pokusy.
Nástrahy Monzy se ukázaly i pro Pierra Gaslyho a Alexandra Albona, kteří museli vyjet do štěrku, stejně jako Paul Aron a Isack Hadjar. Albon po svém výjezdu komentoval: „Velký výjezd mimo trať, zkontrolujte podlahu vozu,“ což ukázalo, že i malé chyby mohou rychle ovlivnit tempo na trati.
Oscar Piastri se mezitím ocitl pod vyšetřováním FIA za nedodržení pokynů ředitelství závodu, zatímco Gabriel Bortoleto dostal poznámku za porušení žlutých vlajek. McLaren ale i přes problémy s pravým zrcátkem u obou vozů ukázal, že si stále udržuje vysokou konkurenceschopnost.
Charles Leclerc na měkkých pneumatikách zajel druhý nejlepší čas, pouhých 0,083 sekundy za Norrisem. „Žádná přilnavost. Vůbec žádná,“ stěžoval si Leclerc přes rádio Ferrari, což ukázalo, že i talentovaní jezdci Ferrari museli bojovat s adhezí vozu.
Max Verstappen měl problémy s RB21 na měkkých pneumatikách, popisoval vůz jako „velmi nervózní“ a stěžoval si, že zadní část auta se při každém menším výskoku ztrácí. Přesto dokázal svůj čas zlepšit a posunout se na páté místo, za Norrisem zaostával jen o 0,199 sekundy.
Na závěr tréninku hlásil Lewis Hamilton možné technické problémy: „Mezi zatáčkami 6 a 7 mi stále vypadává výkon motoru.“ K tomu vyjel mimo trať u Lesmo 2, čímž znovu rozházel štěrk před Verstappenem.
I přes všechny komplikace zůstával Hamilton v boji o konkurenceschopné časy a připravoval se na dlouhé jízdy před závodním víkendem.
Celý trénink ukázal, že Monza je náročná jak pro jezdce, tak pro týmy, a i malá chyba může mít velký dopad na výsledky.
1. Lando Norris – McLaren – 1:19.878
2. Charles Leclerc – Ferrari – +0.083
3. Carlos Sainz – Williams – +0.096
4. Oscar Piastri – McLaren – +0.181
5. Lewis Hamilton – Ferrari – +0.192
6. Max Verstappen – Red Bull – +0.199
7. Alexander Albon – Williams – +0.301
8. Nico Hulkenberg – Sauber – +0.363
9. Yuki Tsunoda – Red Bull – +0.391
10. George Russell – Mercedes – +0.398
11. Isack Hadjar – Racing Bulls – +0.505
12. Gabriel Bortoleto – Sauber – +0.597
13. Lance Stroll – Aston Martin – +0.650
14. Oliver Bearman – Haas – +0.729
15. Fernando Alonso – Aston Martin – +0.767
16. Esteban Ocon – Haas – +0.776
17. Liam Lawson – Racing Bulls – +0.933
18. Pierre Gasly – Alpine – +1.224
19. Andrea Kimi Antonelli – Mercedes – +1.489
20. Franco Colapinto – Alpine – +1.686
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.