Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Oscar Piastri vede šampionát jezdců, ale jeho náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem se po kontroverzní týmové režii v Itálii výrazně zmenšil. V závěru Velké ceny Itálie totiž Piastri nechal Norrise projet na druhou pozici, což vyvolalo diskuzi o tom, jak moc by tým měl zasahovat do boje svých jezdců.
Australský pilot je přesvědčený, že udělal správně, když tým staví nad osobní ambice. „Měli jsme tento týden velmi dobré diskuse o tom, co se stalo a co lze zlepšit. Je to vždy takový učební proces,“ řekl Piastri pro ESPN. „Ale nakonec vím, že tým má mé nejlepší zájmy na srdci. Chci chránit týmový úspěch, protože bez něj nemohu dosáhnout vlastního. To je pro mě velmi důležité.“
V McLarenu je vždy prioritou mistrovství týmů, proti kterému se vyplácí odměny přesahující 100 milionů dolarů ročně. Obecná dohoda je, že jezdci nebudou ohrožovat týmovou pozici v Poháru konstruktérů, i když s jistotou druhého místa letos mají Piastri i Norris prostor zaměřit se více na své individuální ambice.
Piastri odmítá jednat tvrdě jen kvůli vlastnímu zisku. „Ne za cenu budoucího úspěchu,“ řekl. Jeho postoj ukazuje, že i v boji o titul mu stále stojí tým na prvním místě a osobní ambice podřizuje dlouhodobé strategii.
Australský jezdec se do Formule 1 dostal s McLarenem v roce 2023 po úspěšné kariéře v juniorských sériích programu Alpine a v roce 2022 usedl do závodního vozu v rámci soukromých testů, který mu francouzský tým nabídnul. McLaren byl natolik odhodlaný, že předčasně ukončil smlouvu s Danielem Ricciardem a zaplatil odškodnění přibližně 20 milionů dolarů, což Piastriho loajalitu vůči týmu ještě více posílilo.
Stejně tak i jeho týmový kolega Lando Norris prokázal věrnost McLarenu, přestože měl možnost tým opustit. To vysvětluje, proč oba jezdci přijímají týmové instrukce, i když to krátkodobě znamená osobní oběť.
Piastri tak vsází na dlouhodobý zisk. Jeho filozofie je jasná – osobní úspěch nemůže přijít na úkor týmu, protože skutečný triumf, ať už v šampionátu jezdců nebo v týmových výsledcích, závisí na síle a podpoře celého McLarenu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.