Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
Formule 1 zveřejnila seznam šesti okruhů, které v sezóně 2026 přivítají sprint závody, a mezi nimi nechybí Silverstone ani Zandvoort. „F1 Sprint od svého zavedení v roce 2021 stále získává na popularitě a nabízí fanouškům, partnerům i promotérům více akcí každý den,“ řekl Stefano Domenicali, prezident a CEO F1. Silverstone, kde se jel vůbec první sprint, se tak vrací do kalendáře spolu s třemi novými okruhy.
Zandvoort se představí naposledy, protože organizátoři neprodloužili končící kontrakt, a fanoušci se budou moci těšit také na nový sprint v Montrealu a vůbec první sprint v Singapuru. „Zařazení nových míst spolu se stálými favority odráží nadšení promotérů, týmů i fanoušků,“ doplnil prezident FIA Mohammed Ben Sulayem a připomněl, že sprinty přinášejí intenzivní závodění a zábavu pro diváky po celém světě.
Sprintový závod má 100 kilometrů a je prvním závodem víkendu, body získává osm nejlepších jezdců. Startovní pořadí se určuje zvláštní kvalifikací podobnou té klasické a podle Stefana Domenicaliho ukazuje zapojení partnera Gatorade velký zájem o tento formát.
Sprintový formát ve Formuli 1 se od svého zavedení v roce 2021 několikrát změnil. Tehdy páteční kvalifikace určovala startovní pořadí pro sobotní sprint, jehož výsledek pak rozhodoval o nedělní Grand Prix. Tento systém ale fanoušky příliš nenadchl, protože body získali jen tři nejlepší jezdci a motivace byla malá.
Od roku 2023 se sprint osamostatnil a přesunul celý na sobotu. Ten den se jede jak kvalifikace, tak závod, přičemž body získává prvních osm jezdců. Ani tento formát však není bez problémů, sprinty bývají někdy procesní a bez napětí a navíc týmy nemohou mezi sprintem a hlavním závodem měnit nastavení vozů. I proto šéf F1 Stefano Domenicali a FIA uvažují o dalších změnách, například i o reverzních startovních roštech.
Dosud nejúspěšnějším jezdcem sprintů je Max Verstappen, který vyhrál 12 z 20 závodů. Statistiky navíc potvrzují, že sprinty táhnou, protože víkendy s tímto formátem mají v průměru o 10 procent vyšší sledovanost než klasické. I proto F1 plánuje od roku 2027 zvýšit jejich počet až na deset.
V roce 2026 se sprintový závod znovu pojede na Silverstonu, kde měl premiéru, a poprvé se objeví také v Montrealu a Singapuru. Podle šéfa F1 Stefana Domenicaliho sprinty přinášejí více akce během celého víkendu a právě tento formát chtějí do budoucna dále rozvíjet.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.