Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
Formule 1 zveřejnila seznam šesti okruhů, které v sezóně 2026 přivítají sprint závody, a mezi nimi nechybí Silverstone ani Zandvoort. „F1 Sprint od svého zavedení v roce 2021 stále získává na popularitě a nabízí fanouškům, partnerům i promotérům více akcí každý den,“ řekl Stefano Domenicali, prezident a CEO F1. Silverstone, kde se jel vůbec první sprint, se tak vrací do kalendáře spolu s třemi novými okruhy.
Zandvoort se představí naposledy, protože organizátoři neprodloužili končící kontrakt, a fanoušci se budou moci těšit také na nový sprint v Montrealu a vůbec první sprint v Singapuru. „Zařazení nových míst spolu se stálými favority odráží nadšení promotérů, týmů i fanoušků,“ doplnil prezident FIA Mohammed Ben Sulayem a připomněl, že sprinty přinášejí intenzivní závodění a zábavu pro diváky po celém světě.
Sprintový závod má 100 kilometrů a je prvním závodem víkendu, body získává osm nejlepších jezdců. Startovní pořadí se určuje zvláštní kvalifikací podobnou té klasické a podle Stefana Domenicaliho ukazuje zapojení partnera Gatorade velký zájem o tento formát.
Sprintový formát ve Formuli 1 se od svého zavedení v roce 2021 několikrát změnil. Tehdy páteční kvalifikace určovala startovní pořadí pro sobotní sprint, jehož výsledek pak rozhodoval o nedělní Grand Prix. Tento systém ale fanoušky příliš nenadchl, protože body získali jen tři nejlepší jezdci a motivace byla malá.
Od roku 2023 se sprint osamostatnil a přesunul celý na sobotu. Ten den se jede jak kvalifikace, tak závod, přičemž body získává prvních osm jezdců. Ani tento formát však není bez problémů, sprinty bývají někdy procesní a bez napětí a navíc týmy nemohou mezi sprintem a hlavním závodem měnit nastavení vozů. I proto šéf F1 Stefano Domenicali a FIA uvažují o dalších změnách, například i o reverzních startovních roštech.
Dosud nejúspěšnějším jezdcem sprintů je Max Verstappen, který vyhrál 12 z 20 závodů. Statistiky navíc potvrzují, že sprinty táhnou, protože víkendy s tímto formátem mají v průměru o 10 procent vyšší sledovanost než klasické. I proto F1 plánuje od roku 2027 zvýšit jejich počet až na deset.
V roce 2026 se sprintový závod znovu pojede na Silverstonu, kde měl premiéru, a poprvé se objeví také v Montrealu a Singapuru. Podle šéfa F1 Stefana Domenicaliho sprinty přinášejí více akce během celého víkendu a právě tento formát chtějí do budoucna dále rozvíjet.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.