Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Red Bull si z Monzy odvezl velký optimismus a podle poradce týmu Helmuta Marka by úspěch na italském okruhu mohl otevřít cestu k lepším výsledkům i na dalších náročnějších tratích letošního kalendáře. „Na rychlých okruzích, jako je Baku, jsem velmi optimistický. Doufám také v Singapur, který jsme zatím nikdy nevyhráli. Obvykle máme problém na pomalejších tratích, ale teď věřím, že je možné dosáhnout dobrých výsledků všude,“ řekl Marko pro Motorsport.com.
Loňská Monza patřila mezi nejslabší závody Red Bullu v sezoně 2024, letos ale Max Verstappen snadno porazil obvykle silné McLareny. Vítězství naznačuje, že tým našel průlomové nastavení vozu RB21, které je poddajnější a lépe se přizpůsobuje různým podmínkám.
Pod novým šéfem týmu Laurentem Mekiesem Red Bull více naslouchá jezdcům místo slepého spoléhání na simulace. Verstappenův požadavek na nižší přítlak v Monze ukazuje, jak tým dokáže kombinovat technické údaje se zkušenostmi jezdců a vytvořit tak lépe ovladatelný vůz.
Třetí vítězství Verstappena v sezoně 2025 je podle Marka zásadní. Překonání problémů na Monze otevírá nové možnosti pro zbytek sezóny a dokazuje, že tým dokáže konkurovat i na okruzích, kde měl dříve slabiny.
Další velkou zkouškou bude Singapur, kde měl Red Bull tradičně problémy kvůli pomalým a nerovným úsekům a náročným obrubníkům. Marko je však přesvědčen, že s rychlostí, kterou tým letos ukázal, mohou být výsledky příznivé. „Singapur by byl opravdu speciální, je to jediný závod, který jsme dosud nikdy nevyhráli. Ale třeba se nám tam konečně podaří uspět,“ dodal pro ServusTV.
Red Bull zároveň pokračuje s drobnými vylepšeními, například upravenou podlahou vozu, kterou využil Verstappen v Monze a kterou by měl Yuki Tsunoda obdržet v Baku. Podle Marka je však tým téměř na hranici možností modernizací, protože hlavní vývoj se nyní soustředí na sezónu 2026.
Přesto změna inženýrského přístupu pod Mekiesem přinesla největší zlepšení, která Marko označil za nový začátek. „Rozdíl je v přípravě, která je nyní odlišná. Laurent je vynikající inženýr, takže jde o kombinaci simulací a zkušeností, které mají Max a naši inženýři. Cílem je udělat vůz, který je předvídatelný a snadno ovladatelný,“ vysvětlil.
„Je to prakticky stejný vůz, některé aktualizace fungovaly, ale 20 sekund na McLaren, to bych nečekal. Všichni jsme nadšení, atmosféra je fantastická a duch Red Bullu je zpět,“ uzavřel Marko.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.