Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Lewis Hamilton podpořil vstup 11. týmu do Formule 1 od roku 2026, kdy se na startovním roštu objeví Cadillac F1 s jezdci Valtterim Bottasem a Sergiem Pérezem. Sedminásobný mistr světa označil rozšíření šampionátu za vítaný krok, který přinese nové podněty a větší pestrost.
„Myslím, že ano. Myslím, že máme na roštu dobrý mix. A je skvělé, že přibude další tým,“ prohlásil Hamilton, informuje Motorsport.com. „Pro nový tým je navíc klíčové mít zkušené jezdce. Valtteri i Sergio přinášejí rozdílné zkušenosti z Red Bullu a Mercedesu, což může týmu pomoci rychleji růst.“
Hamilton tak zdůraznil význam stability a know-how, které dvojice zkušených jezdců nabízí. Podle něj právě kombinace různých přístupů a technických znalostí může být pro Cadillac rozhodující při vstupu do nejnáročnější motoristické série na světě.
Cesta Cadillacu na startovní rošt nebyla jednoduchá. Tým vedený Michaelem Andrettim získal v roce 2023 předběžné schválení od FIA, ale Formula One Management jeho žádost v lednu 2024 odmítl. Přesto Andretti pokračoval ve vybudování potřebného zázemí v Silverstonu a nakonec ustoupil do pozadí, aby se větší roli chopil samotný General Motors se svou značkou Cadillac.
Spolu s Bottasem a Pérezem angažoval americký tým i Coltona Hertu jako testovacího jezdce, čímž posílil svůj záběr a zároveň otevřel dveře talentům z IndyCar.
Při formálním schválení v březnu 2025 krok uvítal i prezident FIA Mohammed Ben Sulayem: „Dnešek je transformačním momentem a jsem hrdý, že mohu vést federaci v tomto progresivním kroku. Rozšíření šampionátu na 11 týmů je milníkem. GM/Cadillac přináší novou energii, která je v souladu s pravidly FIA od roku 2026 a otevírá vzrušující éru pro tento sport.“
„Přítomnost Cadillacu v paddocku inspiruje budoucí soupeře i fanoušky. Jejich vstup posiluje naše poslání posouvat hranice motorsportu na nejvyšší úrovni,“ dodal.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.