Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Max Verstappen potvrdil v Monze svou neochvějnou kvalitu a vybojoval pole position pro Velkou cenu Itálie 2025. Nizozemec zvládl své kolo s maximální precizností a s časem 1:18.792 překonal Landa Norrise o pouhých 0,077 sekundy. „Bylo to neuvěřitelně těsné, ale věděl jsem, že kolo musí být naprosto čisté,“ komentoval Verstappen. „Auto fungovalo skvěle a zvládli jsme to přesně tam, kde jsme potřebovali.“
McLaren se opět ukázal jako hlavní vyzyvatel Red Bullu, když Norris skončil těsně druhý a jeho týmový kolega Oscar Piastri, lídr šampionátu, si zajistil třetí příčku. Norris uznal, že ztráta na Verstappena byla minimální: „Bylo to jen o pár setin, což je na Monze k vzteku. Ale ukázali jsme, že máme rychlost a zítra chceme bojovat o vítězství.“
První část kvalifikace (Q1) nabídla drama už od samého začátku. Carlos Sainz přišel o svůj první rychlý pokus kvůli překročení limitů trati a Max Verstappen se rovněž nevyhnul chybě v Lesmu. McLareny ovšem brzy ukázaly svou sílu, Norris s Piastrim obsadili čelo. V problémech se ocitl debutant Isack Hadjar, který po chybě skončil až šestnáctý a vůbec poprvé v kariéře nepostoupil dál.
V Q2 se ke slovu dostal Verstappen, který si pomohl slipstreamem od Piastriho a šel do čela. Norris měl komplikace po chybě v Rettifilu a dlouho neměl zaznamenaný čas. „Museli jsme zariskovat s načasováním,“ přiznal inženýr McLarenu. Nakonec se Norris dokázal vrátit zpět a zajistit si postup do Q3, i když se držel mimo první trojku. Zklamáním byl Williams, který po chybách Albona i Sainze vypadla už v této fázi.
Finále kvalifikace nabídlo vyrovnanou bitvu čtyř týmů. Ferrari, Mercedes, McLaren i Red Bull se střídaly v čele, než Verstappen v rozhodujících okamžicích předvedl další kolo na hranici možností. Charles Leclerc sice krátce držel první místo, ale Red Bull měl odpověď. „Bylo to o setinách, ale věděl jsem, že poslední sektor mám silný,“ řekl Verstappen.
Lando Norris na chvíli vystřelil do čela díky Piastriho pomoci s tahem na rovinkách, jenže Verstappen okamžitě zareagoval. S novým rekordem okruhu si vzal pole position zpět. „S Piastrim jsme to dobře načasovali, byla to skvělá týmová práce,“ uznal Norris. „Ale Max byl dnes prostě o kousek lepší.“
Mercedes se musel spokojit s místy na konci první pětky. George Russell i Kimi Antonelli sice drželi krok, ale nedokázali se dostat na úroveň Red Bullu a McLarenu. „Na softy jsem jít nechtěl, ale tým se rozhodl jinak,“ stěžoval si Russell po svém posledním pokusu.
Do nedělního závodu tak Verstappen odstartuje z první řady vedle Norrise, s Piastrim a Leclercem hned za nimi. Kombinace rychlosti Red Bullu a odhodlání McLarenu slibuje, že se fanoušci na Monze dočkají velkolepé bitvy o vítězství. „Pole je skvělé, ale to hlavní přijde až zítra,“ dodal Verstappen s úsměvem. „Na Monze se může stát cokoliv.“
1. Max Verstappen – Red Bull – 1:18.792
2. Lando Norris – McLaren – 1:18.869
3. Oscar Piastri – McLaren – 1:18.982
4. Charles Leclerc – Ferrari – 1:19.007
5. Lewis Hamilton – Ferrari – 1:19.124
6. George Russell – Mercedes – 1:19.157
7. Kimi Antonelli – Mercedes – 1:19.200
8. Gabriel Bortoleto – Kick Sauber – 1:19.390
9. Fernando Alonso – Aston Martin – 1:19.424
10. Yuki Tsunoda – Red Bull – 1:19.519
11. Oliver Bearman – Haas – 1:19.446
12. Nico Hülkenberg – Kick Sauber – 1:19.498
13. Carlos Sainz – Williams – 1:19.528
14. Alex Albon – Williams – 1:19.583
15, Esteban Ocon – Haas – 1:19.707
16. Isack Hadjar – Racing Bulls – 1:19.917
17. Lance Stroll – Aston Martin – 1:19.948
18. Franco Colapinto – Alpine – 1:19.992
19. Pierre Gasly – Alpine – 1:20.103
20. Liam Lawson – Racing Bulls – 1:20.279
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.