Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen má za sebou svůj první závodní víkend na legendární Severní smyčce Nürburgringu. V rámci podniků ADAC Nürburgring Langstrecken-Serie (NLS7) usedl do kokpitu Porsche 718 Cayman GT4 s cílem nasbírat potřebné kilometry pro získání licence DMSB Permit A, která je nutná pro start s vozy GT3. Původně měl střídat dvě auta, #980 a #89, ale do druhého se kvůli poškození z kvalifikace nedostal.
Na trati tak odjel celkem 14 kol a i když to na první pohled nemuselo stačit k naplnění podmínek, komise nakonec Verstappenovi požadované oprávnění přiznala. Čekání na verdikt ale nebylo jednoduché. Jak poznamenal jeden z přímých účastníků víkendu, Verstappenův cíl visel do poslední chvíle ve vzduchu.
Do debaty se vložil i bývalý pilot F1 Ralf Schumacher, který se netajil rozčarováním nad celou situací. „No já bych mu to dal rovnou, samozřejmě,“ řekl německý ex-pilot pro Motorsport-Total.com. Podle něj by bývalo stačilo krátké školení k nástrahám Nordschleife. „Nejlepší jezdec na světě to zvládne, když to zvládnou ostatní, tím jsem si jistý. Je to trapné,“ dodal.
Pravidla jsou ale neúprosná. Verstappen si musel projít standardním postupem – už v pátek složil písemný test, v tréninku získal Permit B a v sobotu pak na trati odjel předepsané stinty. Splnil tak podmínky, díky nimž mohl komisi přesvědčit o svých schopnostech a odnést si kýžený Permit A.
S kolegou Chrisem Lulhamem nakonec obsadil sedmé místo ve třídě CUP3. Přesto Verstappen odjížděl s dobrým pocitem. „Jsem rád, že všechno proběhlo hladce a že jsem získal DMSB Permit Nordschleife,“ uvedl na svých oficiálních stránkách verstappen.com. Krátce nato odletěl domů a v nedělním programu se už neobjevil.
K samotnému závodu přidal i osobní postřehy. „Opravdu jsem si to užil, ale to je na tomhle místě vždycky. Bylo skvělé si vyzkoušet závodní stinty v provozu, s rychlejšími i pomalejšími auty. Jel jsem za žlutých vlajek, při ‘code 60’, na mokru i suchu. Získal jsem zkušenosti s tím, kde je grip a kde není, a absolvoval i startovní proceduru,“ vysvětlil Verstappen.
Na závěr zdůraznil, že právě pestrost podmínek dělá z Nürburgringu unikátní okruh. „Dnes bylo na části tratě sucho, jinde mokro. Povrch se po okruhu liší, což ztěžuje poskládat čisté kolo, ale právě to je na tom výjimečné. Jet tady 24hodinový závod s GT3 by bylo úžasné,“ dodal s úsměvem. S Permit A v kapse má nyní cestu k tomuto cíli otevřenou.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.