Kanada a trať na Île Notre-Dame je značně nevyzpytatelná, letos před prvním tréninkem se zdálo, že by se vůbec nemuselo jet. Ale jak se blížil oficiální začátek prvního tréninku, déšť se pomalu začal vytrácet...
Nad částí okruhu se ještě honily mraky, teplota dosáhla pouhých 19°C (trať měla o třináct stupňů více), pochopitelně byla vysoká vlhkost vzduchu (78 %), ale téměř bezvětří - 1,4 km/h). Zamračená obloha se postupně začala protrhávat, ale pořád nebylo vyhráno. Piloti zatím postávali v boxech a nezdálo se, že by měli mnoho chuti se pustit na stále ještě hodně mokrou trať - tedy s výjimkou domácího Lance Strolla, jenž optimisticky seděl v kokpitu již před oficiálním začátkem tréninku a mohl si na velkoplošných obrazovkách číst vzkazy fanoušků ve stylu "Lance, welcome home". Prozatím na trati byly k vidění čety maršálů s různou technikou (vysoušeče) či prostými košťaty a snažili se co možná nejrychleji dostat vodu mimo vyznačenou dráhu. Z toho důvodu byla ve všech sektorech aplikována žlutá vlajka.
Ke Strollovi se přidali někteří další piloti, ale v komentátorském studiu vyslovili moderátoři obavu, že do patnácti minut může přijít další frontální porucha. Což se potvrdilo v 19:40 našeho času - opět se rozpršelo a na trať tedy vyjely pouze Safety car a Medical car (tentokrát zelené Aston Martiny) k prověrce podmínek na okruhu, přičemž nejhorší situace byla mezi zatáčkami 4 až 7, kde se technický tým snažil odsát co nejvíc stojaté vody. Nebylo proto překvapením, že se na obrazovkách objevil titulek, že boxová ulička zůstává uzavřena. Pozorní diváci si mohli všimnout minimálně dvou bobrů v oblasti kolem Epingle du Casino.
Ačkoliv i nadále drobně pršelo, FIA nakonec uvedla údaj, že v 19:55 (SEČ) bude možné vyjet na trať. Určitě by to přivítal Jack Doohan, jenž v prvním tréninku v Kanadě měl vyzkoušet monopost Alpine. V boxech se tedy zvýšila aktivita a piloti se začali strojit do "plné závodní polní". Nakonec byl faktický čas zahájení ještě posunut na 19:51. Na některých vozech se konečně také objevily pneumatiky do mokra, tedy modře označené, ale když vyrazil na trať Lewis Hamilton, měl nazuté intermediates. Druhým odvážlivcem byl Bottas, takže se na trati sešlo bývalé duo Mercedesu. Hamilton hlásil do boxů, že přilnavost je velmi malá. Zakrátko vyjeli na trať i Norris, Zhou a Hülkenberg, ale ze záběrů bylo zřejmé, že trať je kromě spousty vody i posetá nečistotami. Bottas si projel dvě kola a poté sdělil do boxů, že s pneumatikami do proměnlivých podmínek se dá jezdit. Norris zkoušel modré pneumatiky, Bottas při výměně opět prožil problém se zadním levým kolem - mechanici museli měnit pneumatickou pistoli.
Většina pilotů po slušně rozjetém kole zamířila do boxů - Piastri dokonce hlásil, že během pár kol může být dráha vysušená, ostatně po půlhodině vysvitlo slunce, jenže trať byla stále mokrá. Jenže uteklo pouhých dvanáct minut a Guanyu Zhou proletěl v cílové šikaně přes obrubník a poté trefil v zatáčce 5 především levým zadním kolem naplno svodidla. Okamžitě zavlály červené vlajky a čekalo se na odklizení Číňanova vozu a odklizení trosek.
Přerušení trvalo pouhých pět minut a opět se piloti pustili do boje s nástrahami mokré trati. Piastriho předpověď se naplnila v tom, že vozy začaly vyjíždět suchou stopu. Stačilo však mírně uhnout a nastaly potíže, jak předvedl Norris v Epingle du Casino.
V samotném závěru byl pohyb po trati poněkud obtížný - ona suchá stopa byla stále výraznější, ale pro slicks ještě bylo příliš brzo. Časy dosahovali piloti až v poslední dvacetiminutovce a během deseti minut zrychlili v průměru o pět až šest vteřin. Modré pneumatiky využili piloti jen pro pomalé outlapy, všechny měřitelné výsledky dosahovali bez výjimky na intermediates.
Nakonec v poslední šestiminutovce zkusili piloti Ferrari nasadit nejměkčí směs, ale v některých zatáčkách měli opravdu namále. Následoval je Norris a Verstappen. Jakékoli vyjetí ze suché stopy bylo velmi nebezpečné, ostatně třeba Leclerc vůbec netrefil první šikanu a "bruslil" po trati o čtyři vteřiny pomaleji než na zelených pneumatikách, jen o něco rychlejší byl Piastri. Doohan vyjel na trať necelé dvě minuty před koncem tréninku.
Závěr byl nakonec hodně podobný kvalifikačnímu módu, v němž si například Ricciardo vyzkoušel, jak moc jsou nasáklé trávníky mezi zatáčkami 8 a 9, totéž provedl i Verstappen a Stroll, Bottas na tomto místě vykroužil elegantní hodiny. Nakonec v poslední možné chvíli vykouzlil nejrychlejší čas Norris, i když velice solidně měl poslední pokus rozjetý i Leclerc, ale na rovince před poslední šikanou dojel pět vozů a ty mu rozhodně nehodlaly udělat místo.
Je otázka, jak bude vypadat druhý trénink, protože v Kanadě se za dvě a půl hodiny očekává déšť.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.