Kanada a trať na Île Notre-Dame je značně nevyzpytatelná, letos před prvním tréninkem se zdálo, že by se vůbec nemuselo jet. Ale jak se blížil oficiální začátek prvního tréninku, déšť se pomalu začal vytrácet...
Nad částí okruhu se ještě honily mraky, teplota dosáhla pouhých 19°C (trať měla o třináct stupňů více), pochopitelně byla vysoká vlhkost vzduchu (78 %), ale téměř bezvětří - 1,4 km/h). Zamračená obloha se postupně začala protrhávat, ale pořád nebylo vyhráno. Piloti zatím postávali v boxech a nezdálo se, že by měli mnoho chuti se pustit na stále ještě hodně mokrou trať - tedy s výjimkou domácího Lance Strolla, jenž optimisticky seděl v kokpitu již před oficiálním začátkem tréninku a mohl si na velkoplošných obrazovkách číst vzkazy fanoušků ve stylu "Lance, welcome home". Prozatím na trati byly k vidění čety maršálů s různou technikou (vysoušeče) či prostými košťaty a snažili se co možná nejrychleji dostat vodu mimo vyznačenou dráhu. Z toho důvodu byla ve všech sektorech aplikována žlutá vlajka.
Ke Strollovi se přidali někteří další piloti, ale v komentátorském studiu vyslovili moderátoři obavu, že do patnácti minut může přijít další frontální porucha. Což se potvrdilo v 19:40 našeho času - opět se rozpršelo a na trať tedy vyjely pouze Safety car a Medical car (tentokrát zelené Aston Martiny) k prověrce podmínek na okruhu, přičemž nejhorší situace byla mezi zatáčkami 4 až 7, kde se technický tým snažil odsát co nejvíc stojaté vody. Nebylo proto překvapením, že se na obrazovkách objevil titulek, že boxová ulička zůstává uzavřena. Pozorní diváci si mohli všimnout minimálně dvou bobrů v oblasti kolem Epingle du Casino.
Ačkoliv i nadále drobně pršelo, FIA nakonec uvedla údaj, že v 19:55 (SEČ) bude možné vyjet na trať. Určitě by to přivítal Jack Doohan, jenž v prvním tréninku v Kanadě měl vyzkoušet monopost Alpine. V boxech se tedy zvýšila aktivita a piloti se začali strojit do "plné závodní polní". Nakonec byl faktický čas zahájení ještě posunut na 19:51. Na některých vozech se konečně také objevily pneumatiky do mokra, tedy modře označené, ale když vyrazil na trať Lewis Hamilton, měl nazuté intermediates. Druhým odvážlivcem byl Bottas, takže se na trati sešlo bývalé duo Mercedesu. Hamilton hlásil do boxů, že přilnavost je velmi malá. Zakrátko vyjeli na trať i Norris, Zhou a Hülkenberg, ale ze záběrů bylo zřejmé, že trať je kromě spousty vody i posetá nečistotami. Bottas si projel dvě kola a poté sdělil do boxů, že s pneumatikami do proměnlivých podmínek se dá jezdit. Norris zkoušel modré pneumatiky, Bottas při výměně opět prožil problém se zadním levým kolem - mechanici museli měnit pneumatickou pistoli.
Většina pilotů po slušně rozjetém kole zamířila do boxů - Piastri dokonce hlásil, že během pár kol může být dráha vysušená, ostatně po půlhodině vysvitlo slunce, jenže trať byla stále mokrá. Jenže uteklo pouhých dvanáct minut a Guanyu Zhou proletěl v cílové šikaně přes obrubník a poté trefil v zatáčce 5 především levým zadním kolem naplno svodidla. Okamžitě zavlály červené vlajky a čekalo se na odklizení Číňanova vozu a odklizení trosek.
Přerušení trvalo pouhých pět minut a opět se piloti pustili do boje s nástrahami mokré trati. Piastriho předpověď se naplnila v tom, že vozy začaly vyjíždět suchou stopu. Stačilo však mírně uhnout a nastaly potíže, jak předvedl Norris v Epingle du Casino.
V samotném závěru byl pohyb po trati poněkud obtížný - ona suchá stopa byla stále výraznější, ale pro slicks ještě bylo příliš brzo. Časy dosahovali piloti až v poslední dvacetiminutovce a během deseti minut zrychlili v průměru o pět až šest vteřin. Modré pneumatiky využili piloti jen pro pomalé outlapy, všechny měřitelné výsledky dosahovali bez výjimky na intermediates.
Nakonec v poslední šestiminutovce zkusili piloti Ferrari nasadit nejměkčí směs, ale v některých zatáčkách měli opravdu namále. Následoval je Norris a Verstappen. Jakékoli vyjetí ze suché stopy bylo velmi nebezpečné, ostatně třeba Leclerc vůbec netrefil první šikanu a "bruslil" po trati o čtyři vteřiny pomaleji než na zelených pneumatikách, jen o něco rychlejší byl Piastri. Doohan vyjel na trať necelé dvě minuty před koncem tréninku.
Závěr byl nakonec hodně podobný kvalifikačnímu módu, v němž si například Ricciardo vyzkoušel, jak moc jsou nasáklé trávníky mezi zatáčkami 8 a 9, totéž provedl i Verstappen a Stroll, Bottas na tomto místě vykroužil elegantní hodiny. Nakonec v poslední možné chvíli vykouzlil nejrychlejší čas Norris, i když velice solidně měl poslední pokus rozjetý i Leclerc, ale na rovince před poslední šikanou dojel pět vozů a ty mu rozhodně nehodlaly udělat místo.
Je otázka, jak bude vypadat druhý trénink, protože v Kanadě se za dvě a půl hodiny očekává déšť.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.