Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Jacques Villeneuve se v rozhovoru pro Sky F1 otevřeně vyjádřil k otázce, co musí umět druhý pilot Red Bullu, aby dokázal držet krok s Maxem Verstappenem. Podle něj je klíčové, aby týmový kolega nebyl jen kopií Verstappena, ale dokázal si auto přizpůsobit svému stylu a poskytnout týmu kvalitní technickou zpětnou vazbu. „Max je staromódní jezdec, a dnes už jich moc není. Najít někoho, kdo dokáže spolupracovat s týmem, upravit auto podle sebe a zároveň posouvat tým dopředu, není jednoduché,“ uvedl Villeneuve.
Kanadský mistr světa z roku 1997 připomněl, že řada jezdců na startovním roštu neumí pracovat s nastavením vozu. „Někteří přijdou a jen řeknou: ‚Mám trochu nedotáčivosti.‘ Ale proč? Co se děje? To nevědí,“ vysvětloval. Podle něj je problém, že mnoho pilotů se snaží jen kopírovat Verstappenovy volby. „Řeknou: ‚Udělám to jako Max.‘ To ale nepomáhá. Během sezóny se tak od něj spíše vzdaluje.“
Villeneuve poukázal i na konkrétní případy. „Když do týmu přišli Pierre Gasly a Alex Albon, ještě nebyli připraveni. Potřebovali půl sezóny, aby se jako nováčci dostali na úroveň, ale tu šanci nedostali. Dnes jsou oba lepší než v době, kdy byli u Red Bullu,“ sdělil.
Dodal také, že Sergio Pérez dosáhl svého vrcholu a těžko se bude zlepšovat. „Perez byl na maximu, nikdy nebyl mistr světa, takže další progres se nekonal,“ poznamenal Villeneuve.
Podle jeho názoru je úspěch druhého pilota Red Bullu zcela závislý na jeho schopnosti pracovat samostatně a dát týmu smysluplnou zpětnou vazbu. „Samozřejmě, že přijít a vyladit auto podle sebe je možné. Ale pokud to nedokážeš, prostě na to nemáš. Je to tak jednoduché,“ shrnul.
Villeneuve zdůraznil, že pouze jezdec s pokročilými technickými schopnostmi může být natolik blízko Verstappenovi, aby tým bral jeho připomínky vážně. „Jezdec, který je dost dobrý, dokáže být tak blízko, že tým řekne: ‚Možná jeho komentáře dávají smysl.‘ Ale spousta pilotů jen přijde, neví, jak pracovat na nastavení, a postupně se od Verstappena vzdalují,“ dodal.
Celkově tedy Villeneuve upozorňuje, že druhý pilot Red Bullu musí být nejen rychlý, ale i technicky zdatný, aby dokázal spolupracovat s Verstappenem a posouvat tým dopředu. Bez těchto schopností je podle něj téměř nemožné uspět v tak náročném prostředí.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.