Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Jacques Villeneuve se v rozhovoru pro Sky F1 otevřeně vyjádřil k otázce, co musí umět druhý pilot Red Bullu, aby dokázal držet krok s Maxem Verstappenem. Podle něj je klíčové, aby týmový kolega nebyl jen kopií Verstappena, ale dokázal si auto přizpůsobit svému stylu a poskytnout týmu kvalitní technickou zpětnou vazbu. „Max je staromódní jezdec, a dnes už jich moc není. Najít někoho, kdo dokáže spolupracovat s týmem, upravit auto podle sebe a zároveň posouvat tým dopředu, není jednoduché,“ uvedl Villeneuve.
Kanadský mistr světa z roku 1997 připomněl, že řada jezdců na startovním roštu neumí pracovat s nastavením vozu. „Někteří přijdou a jen řeknou: ‚Mám trochu nedotáčivosti.‘ Ale proč? Co se děje? To nevědí,“ vysvětloval. Podle něj je problém, že mnoho pilotů se snaží jen kopírovat Verstappenovy volby. „Řeknou: ‚Udělám to jako Max.‘ To ale nepomáhá. Během sezóny se tak od něj spíše vzdaluje.“
Villeneuve poukázal i na konkrétní případy. „Když do týmu přišli Pierre Gasly a Alex Albon, ještě nebyli připraveni. Potřebovali půl sezóny, aby se jako nováčci dostali na úroveň, ale tu šanci nedostali. Dnes jsou oba lepší než v době, kdy byli u Red Bullu,“ sdělil.
Dodal také, že Sergio Pérez dosáhl svého vrcholu a těžko se bude zlepšovat. „Perez byl na maximu, nikdy nebyl mistr světa, takže další progres se nekonal,“ poznamenal Villeneuve.
Podle jeho názoru je úspěch druhého pilota Red Bullu zcela závislý na jeho schopnosti pracovat samostatně a dát týmu smysluplnou zpětnou vazbu. „Samozřejmě, že přijít a vyladit auto podle sebe je možné. Ale pokud to nedokážeš, prostě na to nemáš. Je to tak jednoduché,“ shrnul.
Villeneuve zdůraznil, že pouze jezdec s pokročilými technickými schopnostmi může být natolik blízko Verstappenovi, aby tým bral jeho připomínky vážně. „Jezdec, který je dost dobrý, dokáže být tak blízko, že tým řekne: ‚Možná jeho komentáře dávají smysl.‘ Ale spousta pilotů jen přijde, neví, jak pracovat na nastavení, a postupně se od Verstappena vzdalují,“ dodal.
Celkově tedy Villeneuve upozorňuje, že druhý pilot Red Bullu musí být nejen rychlý, ale i technicky zdatný, aby dokázal spolupracovat s Verstappenem a posouvat tým dopředu. Bez těchto schopností je podle něj téměř nemožné uspět v tak náročném prostředí.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.