Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Fernando Alonso měl na Monze našlápnuto k solidnímu bodovému zisku, když se kvalifikoval osmý, jenže už v 25. kole jej vyřadila neočekávaná porucha zavěšení. „Zavěšení selhalo, to je neuvěřitelné,“ lamentoval Španěl poté, co A525 dojel zpět do boxů.
„Vypadá to, že se zavěšení zlomilo a museli jsme odstoupit,“ vysvětloval Alonso pro DAZN. „Je to obrubník, který jsme používali celý víkend a auta ho stále využívají i v závodě, takže budeme muset analyzovat, co se stalo.“
Aston Martin později vysvětlil, že příčinou Alonsova odstoupení bylo poškození zavěšení, způsobené odletujícími troskami ze štěrku na trati. „Tým může potvrdit, že Fernando byl v prvním kole zasažen štěrkem v několika místech, včetně zavěšení, což ho poškodilo,“ uvedli inženýři Aston Martinu. „Poškození jsme si neuvědomovali a postupné namáhání vedlo nakonec k selhání dílu.“
Incident začal hned po startu, když Lando Norris při boji o pozice zajel do trávy a štěrku. Alonso, který jel o čtyři místa za ním, se dostal do cesty odletujícím kamenům. „Takové věci se stávají vždy, když bojujeme o body,“ posteskl si Alonso. „Byly závody, kdy jsme byli úplně vzadu a nic se nestalo, ale tentokrát se smůla přiklonila k nám.“
Španěl dodal, že podobné situace ho připravily o desítky bodů. „V Monaku jsem byl šestý a odstoupil s problémem motoru. Dnes jsem byl sedmý a odstoupil kvůli zavěšení. Možná bych měl o 20 až 30 bodů víc, ale takový je závod.“
Po závodě v Monze se Aston Martin drží na šestém místě Poháru konstruktérů s 62 body, jen o bod před Racing Bulls. Alonso je momentálně dvanáctý v pořadí jezdců, těsně za svým týmovým kolegou Lancem Strollem s rozdílem dvou bodů.
Tento incident znovu ukázal, jak křehké a nevyzpytatelné mohou být závody Formule 1, i když má zkušený jezdec jako Fernando Alonso vše pod kontrolou.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.