Kanadský závod byl s ohledem na problémy s tréninky a složitou povětrnostní situaci v kvalifikaci očekáván s velkým zájmem. Nakonec ho lze hodnotit tak trochu v duchu Cimrmanova oblíbeného prvku naděje a zklamání.
Na rozdíl od předchozích dnů bylo nebe nad Montrealem sice sem tam zvrásněné nějakým tím mráčkem, ale predikce byla jasná - sucho, i když žádné vedro: 19°C si užívali diváci, trať byla o 14 stupňů teplejší. Po čtyřech trestech se startovní pole seřadilo na roštu ze tří čtvrtin na středně tvrdé směsi (Pirelli dovezlo pneumatiky v rozsahu C5-C3), pouze Gasly vsadil na nějměkčí a trojice Pérez, Magnussen a Bottas na nejtvrdší pneumatiky.
Alonso avizoval, že se pokusí na startu Verstappena překvapit, ale dopadlo to zcela opačně - vyšlápl si na něj Hamilton a před první zatáčkou byl druhý. A to měl Fernando co dělat, aby odrazil atak druhého Mercedesu. Španěl nebyl ve zcela dobrém rozpoložení a ve třetím kole si lízl pravým zadním kolem bariéru za čtvrtou zatáčkou. První vzrušení způsobil Logan Sargeant - opřel se o zeď ve stejném místě jako Alonso, ale povedlo se mu vůz dopravit do únikové zóny u zatáčky 6, takže virtuální safety car svítil nějakých 20 vteřin. Ve chvíli, kdy Verstappen hlásil do boxů, že možná trefil nějakého opeřence (jak se později ukázalo, létavec se bohužel zasekl za přední brzdu a jeho zbytky vyprostili až mechanici), stalo se ono 12. kolo osudným pro George Russella - Brit přejel příliš agresivně obrubník v zatáčce 8, což ho rozhodilo a za následující "devítkou" trefil pravým bokem naplno zeď. Záhy vyjel na trať Bernd Mayländer a začalo houfné přezouvání.
Do boxů ze špičky nezajeli pouze piloti Ferrari a Pérez, ale v uličce se děly věci. Mechanici Mercedesu vypustili přímo před Alonsa Hamiltonův vůz, vzápětí to samé předvedli McLaren's boys s Norrisem, jehož vyslání ohrozilo Albona. Oba případy se staly předmětem zájmu komisařů, ale že by Hamilton dostal trest, jaký v minulosti postihl mnoho jeho kolegů, asi nikdo nevěřil. Pochopitelně když po několika kolech bylo oznámeno, že Norris trestán nebude, bylo evidentní, že Mercedes opět vyvázne čistý jako lilie.
Alonso se "pomstil" tím nejlepším způsobem - Hamiltona dostihl a ve 21. kole se vrátil na druhé místo. Zatímco vedoucí Verstappen držel své soky v uctivé vzdálenosti kolem 4 vteřin a Ferrari na středně tvrdých neměli sílu se přiblížit, vřelo to ve středu pole. Záhy bylo jasné, že tým rudých ořů z Maranella vsadí na prodloužení stintu a pokusí se ušetřit jednu zastávku. Pit-stopy se pak hezky seřadily za sebou: Pérez stavěl poprvé v 38. kole, následoval Sainz jr. (39.), Leclerc (40.), druhé zastávky začal Hamilton (41.), poté Alonso (42.) a konečně Verstappen (43.). Zdálo se, že sedminásobný šampion potrápí Alonsa, když načal stahovat jeho náskok až na půldruhé vteřiny, ale Španěl potom zabral a Lewisovi se opět vzdálil. Ferrari neměly šanci ohrozit pódiové příčky, ale ani Verstappen s ohledem na provoz na trati nemohl zkusit zajet nejrychlejší kolo, tak to zbylo na Péreze - na začátku 69. kola zastavil, nazul si nejměkčí směs a v pohodě si připsal prémiový bod.
Na montrealské trati jsme byli svědky několika dramatických okamžiků, například trojice Ocon, Bottas a Magnussen byla vyšetřována kvůli změně v pořadí pod režimem SC, ale piloti ve spolupráci s týmy si dokázali mezi sebou pozice zase vrátit. Daleko záhadnější byla ve 39. kole penalizace Norrise z důvodu "nesportovního chování". Těžko říci, oč šlo, prohřešek nebyl nijak avizován, snad jenom padla zmínka, že Brit byl v režimu SC v jedné ze zatáček příliš pomalý... Lando bojoval až do samého konce a v závěru se připojil k dlouho bojující trojici Albon, Ocon a Bottas. Estebanův vůz nepůsobil vůbec dobrým dojmem, třepalo se mu zadní křídlo, na což Norris několikrát upozornil. Každopádně sveřepě se bránící Albon dokázal odrazit všechny útoky, zatímco Ocon nakonec bránil svou pozici před Norrisem - vlastně zbytečně. Značnou frustraci musel prožít veterán Bottas. Nejenže neuspěl při nájezdech na Ocona - v 62. kole ho zdolal Norris a na samé cílové čáře ještě navíc Stroll, jenž se ke skupině přidal pět kol před cílem. Šlo doslova o centimetry, protože rozdíl činil 0,030 vteřiny. Díky Norrisově penalizaci vydolovat Valtteri aspoň bodík.
Russell se dokázal s vozem po nárazu vrátit do závodu a i když popsal jeho jízdní vlastnosti jako poněkud ovlivněné ranou do zdi, propracoval se až na osmé místo za Albona. Ale i on si na něm vylámal zuby, navíc v 54. kole zpomalil a hlásil do boxů defekt levé přední brzdy - tím pro něj závod skončil. Dvacet kol předtím asisoval George u souboje Magnussen - de Vries, který skončil málem kolizí: oba piloti se dostali vedle sebe před zatáčkou 3, ovšem Nyck probrzdil a protože byl na vnitřku trati, vytáhl Kevina s sebou do únikové zóny. Oba zacouvali, byť velmi opatrně a po jisté době, zpátky do závodu a nadále sváděli souboj, který pro sebe rozhodl Magnussen. Pohříchu šlo o bitvu o poslední flíček ve startovním poli.
Kanada prokázala, že Red Bullu sice příliš nesedí, ale to nijak nezpomalilo dominantního pilota letošního ročníku. Mimochodem od 20. kola v GP USA v Miami absolvoval Holanďan všechna následující kola v dalších závodech na vedoucí pozici. Překvapil Williams, kde nejspíš úpravy splnily svůj účel, zklamal McLaren, jenž po nadějném začátku vypadl z TOP 10. Málokdo věří, že by za dva týdny na Red Bull Ringu došlo k nějaké zásadní změně.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.