Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Charles Leclerc zahájil víkend Velké ceny Mexika nejrychlejším časem v úvodním volném tréninku, když na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez zajel kolo za 1:18,380. Pilot Ferrari tak ukázal, že tým ze Maranella dorazil do Mexico City v dobré formě. První trénink zároveň nabídl cennou příležitost hned devíti nováčkům, kteří dostali svůj prostor za volantem monopostů Formule 1.
Zatímco hvězdy jako Lando Norris, Max Verstappen či Lewis Hamilton zůstaly tentokrát v garáži, aby jejich týmy splnily povinnost nasadit mladé jezdce, trať se zpočátku potýkala s typickým prachem a nízkou přilnavostí. Prvních dvacet pět minut se většina jezdců snažila adaptovat na podmínky s tvrdou směsí pneumatik. Andrea Kimi Antonelli byl v této fázi nejrychlejší s časem 1:20,035, zatímco Isack Hadjar z Racing Bulls o něco později stlačil čas na 1:20,005.
Postupně, jak se trať čistila a jezdci obouvali měkčí směsi, začaly časy dramaticky klesat. Do hry o čelo se vrátili zkušení piloti, ale Leclerc měl navrch. Jeho výkon byl sice o více než dvě sekundy pomalejší než loňská pole position Carlose Sainze (1:15,946), přesto ukázal solidní tempo i jistotu za volantem. „Bylo důležité pochopit, jak se trať mění, a rychle se přizpůsobit. Auto se chovalo dobře, což je pozitivní začátek víkendu,“ hodnotil Leclerc po tréninku.
Druhou příčku obsadil talentovaný Andrea Kimi Antonelli z Mercedesu, který na Monačana ztratil jen desetinu sekundy. Třetí skončil Nico Hülkenberg se Sauberem, téměř čtyři desetiny za Leclercem. Na čtvrté pozici se umístil Oscar Piastri, lídr šampionátu, a páté místo bral Gabriel Bortoleto, čímž Sauber potvrdil skvělou formu obou svých vozů.
Velkou pozornost na sebe strhl Arvid Lindblad, jenž zastupoval Red Bull a zároveň se profiluje jako kandidát na místo v týmu Racing Bulls pro rok 2026. Mladý Brit zajel čas 1:18,997, čímž se stal nejrychlejším z devíti nováčků. „Byla to neuvěřitelná zkušenost, snažil jsem se učit každé kolo. Mít možnost řídit auto Red Bullu je splněný sen,“ uvedl Lindblad nadšeně po svém debutu.
Zbytek nováčků se držel spíše v dolní části výsledkové listiny. Někteří, jako Ayumu Iwasa (Racing Bulls), Luke Browning (Williams) či Jak Crawford (Aston Martin), přitom vůbec nepoužili měkké pneumatiky – stejně jako Hadjar a Alex Albon. Antonio Fuoco, vítěz Le Mans 24 hodin, se v barvách Ferrari zaměřil spíše na testování než na samotné časy.
Během tréninku se nikdo nedotkl bariér, i když drobné vyjetí mimo trať postihlo Franca Colapinta, Isacka Hadjara a Oscara Piastriho. Celkově tak první trénink proběhl klidně, přinesl zajímavá data pro týmy i šanci mladým talentům, kteří si mohli vyzkoušet realitu světa Formule 1.
1. Charles Leclerc (Ferrari) – 1:18.380
2. Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) +0.107
3. Nico Hülkenberg (Kick Sauber-Ferrari) +0.380
4. Oscar Piastri (McLaren-Mercedes) +0.404
5. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber-Ferrari) +0.536
6. Arvid Lindblad (Red Bull-Honda RBPT) +0.617
7. Esteban Ocon (Haas-Ferrari) +0.658
8. Yuki Tsunoda (Red Bull-Honda RBPT) +0.710
9. Franco Colapinto (Alpine-Renault) +0.951
10. Alex Albon (Williams-Mercedes) +1.004
11. Isack Hadjar (Racing Bulls-Honda RBPT) +1.029
12. Fernando Alonso (Aston Martin-Mercedes) +1.092
13. Pato O’Ward (McLaren-Mercedes) +1.300
14. Frederik Vesti (Mercedes) +1.309
15. Paul Aron (Alpine-Renault) +1.482
16. Ryo Hirakawa (Haas-Ferrari) +1.693
17. Ayumu Iwasa (Racing Bulls-Honda RBPT) +1.773
18. Luke Browning (Williams-Mercedes) +1.930
19. Jak Crawford (Aston Martin-Mercedes) +1.99
20. Antonio Fuoco (Ferrari) +2.474
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.