Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Ferrari vstupuje do příprav na sezónu 2026 s novou dávkou optimismu. Po slibných výsledcích na závodech v USA a Mexiku se tým rozhodl u svého vozu Project 678, což je označení pro šasi na budoucí rok, provést méně změn, než původně plánoval. Podle italského deníku La Gazzetta dello Sport poslední dvě Grand Prix „odstranily mnoho pochybností ohledně konečných rozhodnutí pro rok 2026“.
„Výkony v Austinu a Mexiku nám ukázaly, že některé obavy byly spíše teoretické než reálné,“ uvedl zdroj blízký týmu. „Stabilita vozu pod různými zatíženími nás přesvědčila, že není nutné zasahovat radikálně do zavěšení.“
Sezóna 2025 byla pro Ferrari náročná, tým stále čeká na své první vítězství a musel řešit problémy s výškou podlahy, které například vedly k diskvalifikaci Lewise Hamiltona v Číně kvůli nadměrnému opotřebení skid-blocku. „Bylo nutné zvýšit výšku vozu, což sice ovlivnilo výkon, ale zabránilo opakování podobných problémů,“ dodal zdroj.
Pullrod přední zavěšení, zavedené pro letošní sezónu, se stalo hlavním tématem diskusí v paddocku, zatímco nové zadní zavěšení představené na GP Belgie mělo uvolnit potenciál SF-25 s různými výsledky. Ferrari původně plánovalo výrazné změny u obou zavěšení pro rok 2026, pokud by současné uspořádání nadále selhávalo, nyní však tým směřuje k evolučním úpravám.
„Závody v USA a Mexiku nám ukázaly, že je lepší provádět postupné úpravy než radikální změny,“ uvedl další zdroj. „Budeme měnit jen pružnost některých částí, jako jsou torzní tyče a heave dampers, které ovlivňují světlou výšku vozu.“
Nová pravidla pro rok 2026, zahrnující omezení ground-effectu, 50 procent elektrifikace, plně udržitelné palivo a aktivní aerodynamiku, by měla vyřešit hlavní slabiny SF-25 z letošní sezóny. Díky tomu může Ferrari pracovat na Project 678 s větší jistotou ohledně podvozku a jeho chování v různých podmínkách.
Project 678 není jedinou technickou novinkou. V minulém měsíci vyšlo najevo, že Ferrari připravuje „revoluční“ motor s hliníkovou hlavou válců a utajovaným sacím systémem. Původní návrh s inovativní ocelovou hlavou, který prosadil Wolf Zimmermann, byl opuštěn kvůli obavám o spolehlivost.
Italská média tradičně přesně předpovídají technické detaily Ferrari. Stejně tak se před oficiálním představením SF-25 v únoru 2025 odhalily změny u pullrod předního zavěšení, tmavší lak vozu a posunutí kokpitu směrem dozadu, což dokazuje přesnost jejich informací.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.