Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Šampion Formule 1 Damon Hill poskytl svůj pohled na obtížné období, které právě prožívá Oscar Piastri. Australský jezdec ztratil vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, kde jeho týmový kolega Lando Norris předvedl dominantní výkon a zvítězil.
Piastri se na čelo průběžného pořadí dostal po Grand Prix Saúdské Arábie v dubnu a ještě před několika závody měl náskok až 34 bodů. V posledních týdnech však Norris pravidelně předstihoval Piastriho v rychlosti, a vše začalo katastrofickým závodem v Baku, kde Australan havaroval už na první zatáčce po vlastní chybě.
K tomuto incidentu Hill poznamenal pro podcast Stay on Track: „Z toho, co říkal on sám při zpětné analýze, jsem pochopil, že možná příliš tlačil na pilu. Není v jeho povaze překračovat své limity. Doposud vše držel pod kontrolou.“
Nyní Piastri zaostává za Norrisem v šampionátu pouze o jeden bod a do konce sezony zbývají čtyři závody. Hill naznačil, že tlak spojený s možností získat titul mistra světa mohl ovlivnit jeho výkony: „S blížícím se koncem sezony se Piastri mohl příliš soustředit na myšlenku na titul, a to mu možná ztížilo výkon na trati.“
Damon Hill dodal, že Piastri je v rozhovorech otevřený, ale zároveň nenavádí k extrémním reakcím a dokáže se nenechat rozházet otázkami novinářů. „Nedávno se ho ptali třeba ‚Myslíš, že o to přicházíš?‘. Dokážete si představit, jak byste se cítili? On si s tím ale dokázal poradit velmi dobře,“ uvedl Hill.
Přesto se podle něj u Piastriho objevilo něco, co mohlo jeho výkony ovlivnit: „Něco se stalo. Myslím, že si uvědomil, že by se mohl stát mistrem světa, a to mu možná trochu zvýšilo adrenalin nebo nadšení nad rámec normálu.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.