Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos se pustil do kritiky spolupráce Lewise Hamiltona a jeho inženýra ve Ferrari Riccarda Adamiho. Podle něj mezi nimi zatím nefunguje potřebná souhra, což může být jedním z důvodů, proč se sedminásobný mistr světa po přestupu z Mercedesu do Ferrari stále hledá. „Myslím, že mezi nimi prostě není žádná chemie,“ prohlásil Doornbos v podcastu The Pit Talk.
Hamilton se k Ferrari připojil před sezonou 2025 po dvanácti letech u Mercedesu, kde dosáhl šesti ze svých titulů. Přechod do italského týmu je pro něj velkou změnou nejen po technické, ale i po komunikační stránce. A přestože už dokázal vyhrát sprint v Číně, na stupně vítězů v hlavním závodě zatím nedosáhl.
V celkovém hodnocení pilotů se Hamilton momentálně nachází na šestém místě se 146 body, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc má na kontě 210 bodů a drží pátou příčku. Doornbos si všímá, že Brit zatím nenašel ideální rytmus a naznačuje, že za tím může být právě nedostatečné propojení s inženýrem.
„Komunikace mezi Lewisem a Rickym Adamim prostě nepůsobí, že by byli naladěni na stejnou vlnu,“ dodal bývalý jezdec. Podle něj je vztah mezi závodníkem a inženýrem klíčový pro úspěch, protože právě tato dvojice určuje tempo strategie i výkon vozu během víkendu.
Doornbos jako příklad uvedl situaci z Velké ceny Mexika, kde Hamilton obdržel desetisekundový trest za opuštění trati a získání trvalé výhody v souboji s Maxem Verstappenem. Podle něj Ferrari celou situaci nezvládlo ideálně. „Podívejte se, jak se zacházelo s jeho penalizací, prostě nejsou na stejné vlně,“ uvedl.
Penalizace se stala jedním z hlavních témat po závodě v Mexiku. Někteří experti se domnívali, že Ferrari mělo Hamiltonovi doporučit, aby po návratu na trať zmenšil odstup od soupeřů, čímž by se případné penalizaci mohl vyhnout. Místo toho tým zareagoval až poté, co trest přišel.
„Ricky říkal: ‚Dostali jsme 10 sekund kvůli té a té situaci.‘ A Lewis odpověděl: ‚Jo, ale bylo velmi těžké zůstat na trati.‘ My Lewise známe, ale nemyslím si, že jsou opravdu sehraní,“ pokračoval Doornbos ve své analýze.
Podle něj bude muset dvojice Hamilton a Adami rychle zapracovat na lepší komunikaci a vzájemném porozumění, pokud chce Ferrari bojovat o vítězství. „Chceš-li usilovat o výhry, tituly a pódia, musíš využít každou příležitost naplno,“ uzavřel Doornbos.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.