I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Lando Norris si uvědomuje, že musí pokračovat v práci na své důvěře během kvalifikačních kol, aby byl připraven na novou éru Formule 1, která začíná v roce 2026. Momentálně vede šampionát jezdců před posledními čtyřmi závody sezóny a těší se z dobré formy v posledních pěti závodech, kde se udržel před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim.
I přes své úspěchy Norris přiznává, že na začátku sezóny se v jeho kvalifikačních kolech objevovaly drobné chyby, které Piastrimu umožnily získat cenné body. Britský pilot se zaměřil na zlepšení svého výkonu, ale stále cítí, že ne všechny jeho kvalifikační pokusy byly bezchybné.
„Když se soustředím na sebe a vím, co všechno můžu ze svého auta dostat, někdy si myslím, že jsem loni mohl zajet lepší a konzistentnější kvalifikace,“ řekl Norris. „Loni bylo hodně kol, kdy jsem měl pocit, že nikdo nemůže být rychlejší. To letos už tolik necítím, možná jen jednou v Monaku, to byla asi jedna z nejlepších jízd, co jsem kdy udělal. Jinak je vzácné, že bych přišel do boxů a měl pocit, že by někdo mohl být rychlejší.“
Norris dále prozradil, že on i tým mají jasný plán na to, jak se zaměřit na zlepšení tohoto aspektu jeho výkonu v budoucnu. „Z mého pohledu a z pohledu týmu se budeme snažit řešit to, s čím jsem měl problémy na začátku sezony, a použít to k vylepšení auta pro příští rok,“ dodal.
Přestože Norris vede nyní šampionát a je na cestě k titulu, nezapomíná na svého hlavního konkurenta Oscara Piastriho. I když Australan v posledních závodech zápasil, Norris vyjádřil uznání za jeho pokrok od loňského roku a jeho výkon ve třetí sezóně F1.
„Samozřejmě, nechci brát nic od toho, jak se Oscar zlepšil od loňska,“ řekl Norris. „Je to jeho třetí sezona v F1 a odvádí skvělou práci. Nikdy bych mu v tom nebral žádnou zásluhu.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.