Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Lando Norris si v Mexiku dojel pro pole position. Na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez zvládl svůj poslední pokus mistrovsky a s časem 1:15.586 nedal soupeřům šanci. Do nedělního závodu tak odstartuje z čela startovního roštu vedle Charlese Leclerca, za nimi skončil Lewis Hamilton.
„Byl to skvělý pocit, všechno do sebe zapadlo přesně, jak mělo,“ usmíval se Norris po kvalifikaci. „Auto bylo celý víkend silné a v závěru jsem věděl, že máme na to být vpředu.“ Britův výkon navíc může sehrát důležitou roli v boji o titul, protože Max Verstappen obsadil až páté místo a do závodu vstoupí s menší jistotou než obvykle.
Norris měl kvalifikaci pod kontrolou téměř od začátku, přesto musel v závěru čelit silnému náporu Charlese Leclerca. Jezdec Ferrari se krátce přiblížil na dosah pole position, ale McLaren dokázal reagovat a Norris mu v poslední chvíli odpověděl fantastickým kolem, ve kterém zajel všechny tři sektory nejrychleji. Verstappen se mezitím trápil s neklidným Red Bullem, několikrát ztratil zadní část vozu a ani při druhém pokusu nedokázal zrychlit. Nakonec ho ještě předstihl George Russell, který se zařadil těsně před úřadujícího mistra světa.
Oscar Piastri měl naopak náročnou kvalifikaci. V úvodu se potýkal s technickými problémy, hlásil potíže s DRS i výkonem pohonné jednotky. Přesto dokázal zajet solidní čas a postoupit do závěrečné fáze, kde skončil osmý. Díky pětimístné penalizaci Carlose Sainze z Austinu se ale v neděli posune na sedmé místo na startu.
Kvalifikace přitom začala dramaticky už od prvních minut. Lance Stroll jako první stanovil čas 1:18.815, který okamžitě překonal Fernando Alonso. Španěl potřeboval silný výkon po problémech ve volném tréninku, kdy musel své Aston Martin odstavit kvůli technickým potížím. Norris pak rozjel show – jeho první měřené kolo bylo o čtyři desetiny rychlejší než kdokoli jiný a s časem 1:17.147 okamžitě převzal vedení.
Trať se postupně zrychlovala a závěr přinesl tradiční chaos. Verstappen zahájil finální část jako první, těžil ze slipstreamu za Russellem, ale drobná chyba ve druhém sektoru ho stála rozhodující desetiny. Norris se v té chvíli dostal do ideálního rytmu a zlepšil svůj čas na 1:16.170, než přidal finální, vítězné kolo. Leclerc se ještě pokusil zaskočit soupeře a dokázal se zlepšit o sedm desetin oproti svému výkonu z Q2, ale ani to nestačilo. „Auto bylo v perfektním okně,“ hodnotil Norris. „Bylo to jedno z těch kol, kdy všechno funguje přesně, jak má.“
Za Norrisem, Leclercem a Hamiltonem se seřadili Russell, Verstappen a mladý Antonelli. Sainz skončil sedmý, Piastri osmý a top desítku doplnili Hadjar s Bearmanem.
Pro Norrise jde o výsledek, který může hrát klíčovou roli ve zbytku sezóny. McLaren potvrzuje, že jeho forma stále roste a dokáže pravidelně bojovat s Red Bullem i Ferrari. „Cítím se sebevědomě, ale víme, že závod bude dlouhý a náročný,“ uzavřel Brit. „Cílem je proměnit tohle pole position ve vítězství – a na to se teď soustředíme.“
1. Lando Norris — McLaren — 1:16.252
2. Charles Leclerc — Ferrari — 1:16.658
3. Lewis Hamilton — Ferrari — 1:16.458
4. George Russell — Mercedes — 1:16.537
5. Max Verstappen — Red Bull — 1:16.605
6. Kimi Antonelli — Mercedes — 1:16.773
7. Carlos Sainz — Williams — 1:16.607
8. Oscar Piastri — McLaren — 1:16.737
9. Isack Hadjar — Racing Bulls — 1:16.804
10. Oliver Bearman — Haas — 1:16.787
11. Yuki Tsunoda — Red Bull — 1:16.816
12. Esteban Ocon — Haas — 1:16.837
13. Nico Hülkenberg — Sauber — 1:17.016
14. Fernando Alonso — Aston Martin — 1:17.103
15. Liam Lawson — Racing Bulls — 1:18.072
16. Gabriel Bortoleto — Sauber — 1:17.412
17. Alex Albon — Williams — 1:17.490
18. Pierre Gasly — Alpine — 1:17.546
19. Lance Stroll — Aston Martin — 1:17.606
20. Franco Colapinto — Alpine — 1:17.670
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.