Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Lando Norris si v Mexiku dojel pro pole position. Na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez zvládl svůj poslední pokus mistrovsky a s časem 1:15.586 nedal soupeřům šanci. Do nedělního závodu tak odstartuje z čela startovního roštu vedle Charlese Leclerca, za nimi skončil Lewis Hamilton.
„Byl to skvělý pocit, všechno do sebe zapadlo přesně, jak mělo,“ usmíval se Norris po kvalifikaci. „Auto bylo celý víkend silné a v závěru jsem věděl, že máme na to být vpředu.“ Britův výkon navíc může sehrát důležitou roli v boji o titul, protože Max Verstappen obsadil až páté místo a do závodu vstoupí s menší jistotou než obvykle.
Norris měl kvalifikaci pod kontrolou téměř od začátku, přesto musel v závěru čelit silnému náporu Charlese Leclerca. Jezdec Ferrari se krátce přiblížil na dosah pole position, ale McLaren dokázal reagovat a Norris mu v poslední chvíli odpověděl fantastickým kolem, ve kterém zajel všechny tři sektory nejrychleji. Verstappen se mezitím trápil s neklidným Red Bullem, několikrát ztratil zadní část vozu a ani při druhém pokusu nedokázal zrychlit. Nakonec ho ještě předstihl George Russell, který se zařadil těsně před úřadujícího mistra světa.
Oscar Piastri měl naopak náročnou kvalifikaci. V úvodu se potýkal s technickými problémy, hlásil potíže s DRS i výkonem pohonné jednotky. Přesto dokázal zajet solidní čas a postoupit do závěrečné fáze, kde skončil osmý. Díky pětimístné penalizaci Carlose Sainze z Austinu se ale v neděli posune na sedmé místo na startu.
Kvalifikace přitom začala dramaticky už od prvních minut. Lance Stroll jako první stanovil čas 1:18.815, který okamžitě překonal Fernando Alonso. Španěl potřeboval silný výkon po problémech ve volném tréninku, kdy musel své Aston Martin odstavit kvůli technickým potížím. Norris pak rozjel show – jeho první měřené kolo bylo o čtyři desetiny rychlejší než kdokoli jiný a s časem 1:17.147 okamžitě převzal vedení.
Trať se postupně zrychlovala a závěr přinesl tradiční chaos. Verstappen zahájil finální část jako první, těžil ze slipstreamu za Russellem, ale drobná chyba ve druhém sektoru ho stála rozhodující desetiny. Norris se v té chvíli dostal do ideálního rytmu a zlepšil svůj čas na 1:16.170, než přidal finální, vítězné kolo. Leclerc se ještě pokusil zaskočit soupeře a dokázal se zlepšit o sedm desetin oproti svému výkonu z Q2, ale ani to nestačilo. „Auto bylo v perfektním okně,“ hodnotil Norris. „Bylo to jedno z těch kol, kdy všechno funguje přesně, jak má.“
Za Norrisem, Leclercem a Hamiltonem se seřadili Russell, Verstappen a mladý Antonelli. Sainz skončil sedmý, Piastri osmý a top desítku doplnili Hadjar s Bearmanem.
Pro Norrise jde o výsledek, který může hrát klíčovou roli ve zbytku sezóny. McLaren potvrzuje, že jeho forma stále roste a dokáže pravidelně bojovat s Red Bullem i Ferrari. „Cítím se sebevědomě, ale víme, že závod bude dlouhý a náročný,“ uzavřel Brit. „Cílem je proměnit tohle pole position ve vítězství – a na to se teď soustředíme.“
1. Lando Norris — McLaren — 1:16.252
2. Charles Leclerc — Ferrari — 1:16.658
3. Lewis Hamilton — Ferrari — 1:16.458
4. George Russell — Mercedes — 1:16.537
5. Max Verstappen — Red Bull — 1:16.605
6. Kimi Antonelli — Mercedes — 1:16.773
7. Carlos Sainz — Williams — 1:16.607
8. Oscar Piastri — McLaren — 1:16.737
9. Isack Hadjar — Racing Bulls — 1:16.804
10. Oliver Bearman — Haas — 1:16.787
11. Yuki Tsunoda — Red Bull — 1:16.816
12. Esteban Ocon — Haas — 1:16.837
13. Nico Hülkenberg — Sauber — 1:17.016
14. Fernando Alonso — Aston Martin — 1:17.103
15. Liam Lawson — Racing Bulls — 1:18.072
16. Gabriel Bortoleto — Sauber — 1:17.412
17. Alex Albon — Williams — 1:17.490
18. Pierre Gasly — Alpine — 1:17.546
19. Lance Stroll — Aston Martin — 1:17.606
20. Franco Colapinto — Alpine — 1:17.670
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.