Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu si mohou výrazně oddychnout, protože se jim snížil počet trestných bodů u FIA. Oba tak unikli hrozbě automatického zákazu startu před nadcházející Grand Prix Brazílie. Během sezóny 2025 se oba piloti ocitli nebezpečně blízko limitu, který by je vyřadil ze závodů, a dlouho patřili mezi nejtrestanější jezdce na startovním roštu.
Podle pravidel Formule 1 hrozí jezdcům automatický zákaz startu na jeden závod, pokud během dvanácti měsíců nasbírají dvanáct trestných bodů na své superlicenci. Prvním jezdcem, kterého tento systém postihl, byl v loňské sezoně Kevin Magnussen, Bearmanův předchůdce v týmu Haas.
Čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen se po kolizi s Georgem Russellem na Velké ceně Španělska v červnu ocitl pouhý jeden bod od zákazu startu. „Byl to moment, který mě přinutil jezdit v dalších závodech mnohem opatrněji,“ přiznal Verstappen. Po udělení tří bodů za incident měl na kontě celkem jedenáct, což ho donutilo zvolit umírněnější přístup při následujících závodech v Kanadě a Rakousku.
K Verstappenově úlevě byly dva body za kolizi s Landem Norrisem z loňské Velké ceny Rakouska odečteny, protože uplynulo 12 měsíců od incidentu. Stejně tak mu vypršely i další dva body z Mexika, kde loni dostal trest za podobný souboj s Norrisem. „Je to obrovská úleva. Teď se můžu konečně soustředit jen na výkon,“ uvedl pilot Red Bullu.
Dalším pozitivním momentem bylo letošní výročí Verstappenova památného vítězství v Interlagosu z roku 2024, kdy triumfoval v dešti z 17. pozice. Právě jeden trestný bod z tehdejšího sprintu za porušení pravidel virtuálního safety caru mu mezitím také vypršel. Nizozemec má nyní na kontě šest bodů, což ho drží v bezpečné vzdálenosti od hrozby zákazu startu.
Podobně si může oddychnout i Oliver Bearman. Po kolizi s Carlosem Sainzem na zářijové Velké ceně Itálie se ocitl na hraně s deseti body, avšak díky vypršení dvou starších trestů z loňského závodu v Brazílii mu aktuálně zůstává osm bodů, tedy čtyři od limitu pro stopku.
Mladý Brit však stále zůstává v rizikové zóně. Čtyři body letos nasbíral při nehodě v boxové uličce během červené vlajky na domácí Velké ceně Velké Británie, další dva přidal v Monaku, kde předjížděl Sainze během přerušeného tréninku.
Navzdory disciplinárním potížím ale Bearman dokázal zazářit. Čtvrtým místem v Mexiku vyrovnal nejlepší výsledek Haasu v historii Formule 1. Oba jezdci tak nyní mohou závodit s menším tlakem ohledně trestných bodů a plně se soustředit na výkon v závěrečných podnicích sezony.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.