Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu si mohou výrazně oddychnout, protože se jim snížil počet trestných bodů u FIA. Oba tak unikli hrozbě automatického zákazu startu před nadcházející Grand Prix Brazílie. Během sezóny 2025 se oba piloti ocitli nebezpečně blízko limitu, který by je vyřadil ze závodů, a dlouho patřili mezi nejtrestanější jezdce na startovním roštu.
Podle pravidel Formule 1 hrozí jezdcům automatický zákaz startu na jeden závod, pokud během dvanácti měsíců nasbírají dvanáct trestných bodů na své superlicenci. Prvním jezdcem, kterého tento systém postihl, byl v loňské sezoně Kevin Magnussen, Bearmanův předchůdce v týmu Haas.
Čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen se po kolizi s Georgem Russellem na Velké ceně Španělska v červnu ocitl pouhý jeden bod od zákazu startu. „Byl to moment, který mě přinutil jezdit v dalších závodech mnohem opatrněji,“ přiznal Verstappen. Po udělení tří bodů za incident měl na kontě celkem jedenáct, což ho donutilo zvolit umírněnější přístup při následujících závodech v Kanadě a Rakousku.
K Verstappenově úlevě byly dva body za kolizi s Landem Norrisem z loňské Velké ceny Rakouska odečteny, protože uplynulo 12 měsíců od incidentu. Stejně tak mu vypršely i další dva body z Mexika, kde loni dostal trest za podobný souboj s Norrisem. „Je to obrovská úleva. Teď se můžu konečně soustředit jen na výkon,“ uvedl pilot Red Bullu.
Dalším pozitivním momentem bylo letošní výročí Verstappenova památného vítězství v Interlagosu z roku 2024, kdy triumfoval v dešti z 17. pozice. Právě jeden trestný bod z tehdejšího sprintu za porušení pravidel virtuálního safety caru mu mezitím také vypršel. Nizozemec má nyní na kontě šest bodů, což ho drží v bezpečné vzdálenosti od hrozby zákazu startu.
Podobně si může oddychnout i Oliver Bearman. Po kolizi s Carlosem Sainzem na zářijové Velké ceně Itálie se ocitl na hraně s deseti body, avšak díky vypršení dvou starších trestů z loňského závodu v Brazílii mu aktuálně zůstává osm bodů, tedy čtyři od limitu pro stopku.
Mladý Brit však stále zůstává v rizikové zóně. Čtyři body letos nasbíral při nehodě v boxové uličce během červené vlajky na domácí Velké ceně Velké Británie, další dva přidal v Monaku, kde předjížděl Sainze během přerušeného tréninku.
Navzdory disciplinárním potížím ale Bearman dokázal zazářit. Čtvrtým místem v Mexiku vyrovnal nejlepší výsledek Haasu v historii Formule 1. Oba jezdci tak nyní mohou závodit s menším tlakem ohledně trestných bodů a plně se soustředit na výkon v závěrečných podnicích sezony.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.