Výkonný ředitel závodního týmu Renault se domnívá, že změny dohodnuté výrobci motorů mohou skutečně přinést snížení nákladů a snížit výkonnostní odstup, což je ostatně záměr, který požadovali šéfové týmů a samotná Formule 1.
Na počátku tohoto týdne byly předběžné plány schváleny automobilkami a Strategickou skupinou F1, ale jak už bylo několikrát uvedeno, díky absencím v Komisi F1 nemohlo být provedeno hlasování, které nyní proběhne ve faxové podobě do zítřka (viz zde).
Změny pravidel zahrnují snížení nákladů pro rok 2018 až o 4 miliony eur zavedením většího počtu standardizovaných dílů a snížením počtu agregátů na jednu sezónu - z původních pěti na tři. Nová pravidla mají všeobecnou podporu, ovšem například Christian Horner (Red Bull) je během Grand Prix Číny otevřeně kritizoval a rovněž Toto Wolff (Mercedes) se vyjádřil, že by pravidla v současné době neměnil vůbec - což ovšem bylo myšleno více všeobecně.
"Plně chápu znepokojení držitelů komerčních práv, FIA a také týmů týkající se otázek kolem motoru - finančních nákladů a narovnání výkonu. Ale je dobré se také podívat na fakta a realitu. Pozoruji a vidím, že Honda se dotahuje a Renault se dotahuje. Jsme vstřícní pravidlům, která sníží počet pohonných jednotek a tím mechanicky stlačí cenu, jsme vstřícní napomoci malým týmům. Rovněž nelze přehlédnout, že Red Bull, který na motory v minulém roce žehral, má nyní na svém kontě jedno umístění v první řadě a je v průběžném pořadí Poháru konstruktérů na třetím místě," prohlásil generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.
"Ačkoliv jsem Francouz, nemám rádintervence ze strany úřadů způsobem co by se mohlo stát a co ne. Například Red Bull - spolupracovali jsme osm let, během té doby nás postihly pády a vzestupy, ale vždy se našel způsob jak věci vyřešit. Znám se dobře s dr. Markem a Hornerem. Je vždy lepší, když se zaměříme na výzvu, kterou F1 představuje; nedomnívám se, že motor je tím největším problémem, kterému F1 čelí. To je můj názor," pokračuje Abiteboul.
Cenová hladinaGenerální ředitel Renaultu se domnívá, že cilových 12 milionů eur je odpovídající suma, protože to sníží náklady jednotlivých týmů na úroveň éry osmiválcových motorů.
"Renault je připraven podpořit cenu, která je pro týmy dostupná, ale mluvíme o sumě, která během několika let může dosáhnout hranice 12 milionů eur, protože náklady na vývoj budou nižší a počet vyrobených agregátů také klesne. Upřímně si myslím, že limit 12 milionů je přijatelný, půjde víceméně o historické minimum - osmiválce stály kolem osmi devíti milionů, ale když jste přidali KERS, hned cena vyskočila na dvanáct milionů. S ohledem na komplikovanost motoru, jeho účinnost palivovou efektivnost, je tato hranice akceptovatelná," myslí si Abiteboul.
Výkonnostní vyrovnáváníS ohledem na náklady, které Abiteboul zmínil, se Red Bull nebude muset obávat rozdílu mezi různými pohonnými jednotkami. "Výkonnostní nepoměr vedl k různým taktikám a manévrovacím schopnostem, protože pokud nadchází velký rozdíl, okamžitě se hledá způsob jak něco omezit a něco zvýhodnit.
Chápu, proč to není pro tým jako je Red Bull přijatelné - Mají finanční prostředky, jak nám naznačuje přerozdělování peněz, takže by se mohli v rámci osamostatnění pokusit vyvinout vlastní pohonnou jednotku. Nebyl by to pak docela férový způsob: další nezávislé týmy by přidelené peníze místo na vývoj motoru mohly investovat do vývoje šasi nebo angažování pilotů, což by jim přineslo na stejné úrovni určitou výhodu. A je třeba, abychom si tohle uvědomili," končí své zamyšlení Abiteboul.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.