Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Zájem o návrat závodů Formule 1 do Portugalska a Turecka, o němž v posledních měsících hovořili politici na lokální i národní úrovni, nyní oficiálně potvrdil i šéf F1 Stefano Domenicali. K těmto zemím se přidává i Německo, konkrétně okruh Hockenheim, který má nového vlastníka a projevil zájem o návrat do kalendáře.
„Máme mnoho žádostí,“ uvedl Domenicali pro média. „V roce 2026 bude Zandvoort hostit svůj poslední závod, takže diskutujeme o nových přírůstcích, včetně alternujících závodů. Ale nebude jich mnoho: jeden nebo dva, ne více.“
CEO F1 zdůraznil, že potenciální pořadatelé musí disponovat finanční sílou a připraveností splnit moderní standardy udržitelnosti. „Dnes je situace jiná než před několika lety, nejen co se týče vstupu do F1, ale i investic, které je třeba vložit. Nezapomínejme, že tlačíme na udržitelnost: všichni pořadatelé musí být připraveni na uhlíkovou neutralitu do roku 2030,“ dodal.
Portugalský premiér Luis Montenegro již minulý měsíc prohlásil: „Máme vše připraveno k uskutečnění návratu Formule 1 do Algarve v roce 2027.“ Domenicali však upozornil, že tato prohlášení je třeba brát s rezervou, protože návrat závodů vyžaduje mnohem víc než politická slova.
Domenicali rovněž připomněl, že moderní pořádání závodů F1 je finančně a organizačně náročné. „Kromě velmi mála případů, musím říct, že asi 90 % pořadatelů dostává příspěvky od vlády nebo příbuzných subjektů. Bez této podpory je to velmi obtížné,“ vysvětlil.
Historie ukazuje, že dříve byly závody často pořádané nezávislými promotéry nebo automobilovými kluby, kteří ale často postrádali komerční a organizační schopnosti. Domenicali poukázal na Hockenheim, který potřebuje zásadní investice do zastaralých zařízení, aby mohl znovu hostit závod F1.
Zájem o nové lokace je nyní vysoký a kromě Evropy se uvažuje i o druhém závodě v Saúdské Arábii, Rwandě či Thajsku. Portugalsko, Turecko či Hockenheim tak musí čekat, až se uvolní vhodné termíny a získají potřebnou podporu. Domenicali uzavřel: „Bez vládní podpory nebo podobných příspěvků je návrat prakticky nemožný.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.