Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Zájem o návrat závodů Formule 1 do Portugalska a Turecka, o němž v posledních měsících hovořili politici na lokální i národní úrovni, nyní oficiálně potvrdil i šéf F1 Stefano Domenicali. K těmto zemím se přidává i Německo, konkrétně okruh Hockenheim, který má nového vlastníka a projevil zájem o návrat do kalendáře.
„Máme mnoho žádostí,“ uvedl Domenicali pro média. „V roce 2026 bude Zandvoort hostit svůj poslední závod, takže diskutujeme o nových přírůstcích, včetně alternujících závodů. Ale nebude jich mnoho: jeden nebo dva, ne více.“
CEO F1 zdůraznil, že potenciální pořadatelé musí disponovat finanční sílou a připraveností splnit moderní standardy udržitelnosti. „Dnes je situace jiná než před několika lety, nejen co se týče vstupu do F1, ale i investic, které je třeba vložit. Nezapomínejme, že tlačíme na udržitelnost: všichni pořadatelé musí být připraveni na uhlíkovou neutralitu do roku 2030,“ dodal.
Portugalský premiér Luis Montenegro již minulý měsíc prohlásil: „Máme vše připraveno k uskutečnění návratu Formule 1 do Algarve v roce 2027.“ Domenicali však upozornil, že tato prohlášení je třeba brát s rezervou, protože návrat závodů vyžaduje mnohem víc než politická slova.
Domenicali rovněž připomněl, že moderní pořádání závodů F1 je finančně a organizačně náročné. „Kromě velmi mála případů, musím říct, že asi 90 % pořadatelů dostává příspěvky od vlády nebo příbuzných subjektů. Bez této podpory je to velmi obtížné,“ vysvětlil.
Historie ukazuje, že dříve byly závody často pořádané nezávislými promotéry nebo automobilovými kluby, kteří ale často postrádali komerční a organizační schopnosti. Domenicali poukázal na Hockenheim, který potřebuje zásadní investice do zastaralých zařízení, aby mohl znovu hostit závod F1.
Zájem o nové lokace je nyní vysoký a kromě Evropy se uvažuje i o druhém závodě v Saúdské Arábii, Rwandě či Thajsku. Portugalsko, Turecko či Hockenheim tak musí čekat, až se uvolní vhodné termíny a získají potřebnou podporu. Domenicali uzavřel: „Bez vládní podpory nebo podobných příspěvků je návrat prakticky nemožný.“
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.