Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lando Norris zažil v Zandvoortu v závěru nepovedený víkend. Po letní přestávce přijel na trať s cílem zmenšit ztrátu na týmového kolegu Oscara Piastriho, která se před závodem zdála relativně řešitelná. „Měli jsme blízko k pólu a cítím, že auto bylo v dobré formě,“ řekl Norris.
Start závodu se ale nevyvíjel podle plánu. Brit ztratil druhé místo a propadl se na třetí pozici, přičemž jeho ambice snížit rozdíl na Piastriho byly vysoké. „Byl jsem připraven tlačit na Oscara v závěru, ale pak přišel technický problém,“ přiznal.
Únik oleje z jeho MCL39 přiměl Norrise k předčasnému odstoupení a změnil jeho naděje na vítězství v zoufalou snahu o body. McLaren zatím přesnou příčinu problému nepotvrdil, ale následky jsou jasné: rozdíl mezi jeho body a Piastriho se zvýšil na 34 bodů, největší v sezóně.
Po závodě Norris otevřeně mluvil o tom, co je nyní potřeba, aby mohl ještě pomýšlet na titul. „Jediné, co můžu udělat, je vyhrát každý závod,“ prohlásil. „To bude těžké.“
Analytici připomínají, že pro získání vedení v šampionátu by Norris potřeboval pět po sobě jdoucích vítězství, pokud by Piastri pokaždé dojel druhý, a i tak by získal náskok jen jednoho bodu. „Udělám všechno, co bude v mých silách,“ dodal odhodlaně.
Přesto však vidí i pozitiva. „V kvalifikaci jsem neztratil moc, cítím se silný v několika oblastech, které je třeba ještě vylepšit. Rychlost je velmi dobrá a je tu spousta pozitiv,“ vysvětloval.
Norris zároveň ocenil týmového kolegu a připustil, že boj o body nebude snadný. „Mám dobrého týmového kolegu, je rychlý v každé situaci, takže je těžké získat zpět body na někoho, kdo je prakticky v každém scénáři dobrý. Zandvoort byl jen smůla. Není to moje chyba, ale samozřejmě to ztížilo závod a přidalo tlak,“ uzavřel. S devíti závody před sebou stále existuje šance, ale čas na nápravu ztráty se rychle krátí.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.