Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lando Norris zažil v Zandvoortu v závěru nepovedený víkend. Po letní přestávce přijel na trať s cílem zmenšit ztrátu na týmového kolegu Oscara Piastriho, která se před závodem zdála relativně řešitelná. „Měli jsme blízko k pólu a cítím, že auto bylo v dobré formě,“ řekl Norris.
Start závodu se ale nevyvíjel podle plánu. Brit ztratil druhé místo a propadl se na třetí pozici, přičemž jeho ambice snížit rozdíl na Piastriho byly vysoké. „Byl jsem připraven tlačit na Oscara v závěru, ale pak přišel technický problém,“ přiznal.
Únik oleje z jeho MCL39 přiměl Norrise k předčasnému odstoupení a změnil jeho naděje na vítězství v zoufalou snahu o body. McLaren zatím přesnou příčinu problému nepotvrdil, ale následky jsou jasné: rozdíl mezi jeho body a Piastriho se zvýšil na 34 bodů, největší v sezóně.
Po závodě Norris otevřeně mluvil o tom, co je nyní potřeba, aby mohl ještě pomýšlet na titul. „Jediné, co můžu udělat, je vyhrát každý závod,“ prohlásil. „To bude těžké.“
Analytici připomínají, že pro získání vedení v šampionátu by Norris potřeboval pět po sobě jdoucích vítězství, pokud by Piastri pokaždé dojel druhý, a i tak by získal náskok jen jednoho bodu. „Udělám všechno, co bude v mých silách,“ dodal odhodlaně.
Přesto však vidí i pozitiva. „V kvalifikaci jsem neztratil moc, cítím se silný v několika oblastech, které je třeba ještě vylepšit. Rychlost je velmi dobrá a je tu spousta pozitiv,“ vysvětloval.
Norris zároveň ocenil týmového kolegu a připustil, že boj o body nebude snadný. „Mám dobrého týmového kolegu, je rychlý v každé situaci, takže je těžké získat zpět body na někoho, kdo je prakticky v každém scénáři dobrý. Zandvoort byl jen smůla. Není to moje chyba, ale samozřejmě to ztížilo závod a přidalo tlak,“ uzavřel. S devíti závody před sebou stále existuje šance, ale čas na nápravu ztráty se rychle krátí.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.