Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Max Verstappen jasně vyjádřil svůj postoj k navrhovaným změnám ve formátu závodních víkendů Formule 1 a varoval, že F1 by to neměla přehánět. Tato reakce přichází poté, co generální ředitel Stefano Domenicali naznačil možnost zkrácení délky závodů, rozšíření kontroverzního sprintového formátu a inspiraci u MotoGP.
Domenicali argumentuje, že současné závody jsou „pro mladé fanoušky příliš dlouhé“ a plánuje přidat sprintovou jízdu na každý závodní víkend. „Za pár let bude poptávka po víkendech se stejným formátem,“ dodal. Kromě toho se zvažuje i možnost obrácených startovních roštů.
Na otázku, zda tyto návrhy podporuje, Verstappen rychle odmítl, informuje Motorsport.com „Ne, všichni samozřejmě víte, co si myslím o sprintech, ale délka závodu je podle mě v pořádku. Někdy trvá hodinu a půl, někdy blízko dvou. I v jiných sportech někdy sledujete vzrušující zápas, někdy je absolutně nudný a usnete. Takový už sport je. Nemůžete ho dělat pořád vzrušujícím, protože pak by se to stalo nudným,“ vysvětlil nizozemský šampion.
Verstappen také zdůraznil, že by se mělo místo změny formátu spíše pracovat na vyrovnání výkonu týmů a zvýšení soubojů na trati. „Myslím, že je důležitější, aby si všechny týmy byly výkonnostně blíže, protože pak je na trati více soubojů. Změny se dějí, ale to není vždy to, co chcete vidět. Závody musí překvapovat – někdy jsou napínavé, někdy nudné,“ dodal.
Přesto nizozemský jezdec rozumí motivaci za návrhy. „Vidím pozitivní stránky – lidé vydělají více peněz. Ale osobně jsem o tom mluvil mnohokrát, znáte můj názor. Chápu, proč se to dělá, aby byl závod pro fanoušky na místě zajímavější. Je pro ně přirozeně vzrušující vidět auta závodit místo toho, aby jen kroužila v tréninku.“
Nakonec Verstappen uzavřel své stanovisko apelem na zachování tradice: „F1 je taková už od padesátých let. Chápu, že sport se vyvíjí, ale neměli bychom to přehánět. Sprinty jsou podle mě už dost velký experiment.“
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.