Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Francouzský talent Isack Hadjar opět dokázal, že jeho jméno v padoku začíná rezonovat stále hlasitěji. Na Velké ceně Nizozemska si totiž dojel pro své první pódium v kariéře, čímž potvrdil pověst nejpůsobivějšího nováčka sezony. Výsledek, který na zaplněném Zandvoortu vyvolal nadšení, však přichází v době, kdy budoucnost mladého jezdce zůstává velmi nejistá.
„Nevím to ani já sám, takže vám nemůžu pomoct. Promiňte,“ řekl Hadjar, když byl dotázán na svou pozici v souvislosti se sezonou 2026, informuje PlanetF1. „Abych byl upřímný, není to pro mě nic nového. Cesta do F1 byla víc než nejistá. Jsem zvyklý nevědět, co bude dál.“
Hadjar navíc přiznává, že právě život v přítomném okamžiku je pro něj klíčem k udržení klidu. „Jsem zvyklý žít v přítomnosti a dávat do všeho maximum. Nemám obavy, soustředím se jen na to, co je teď,“ pokračoval. Tato filozofie se mu vyplatila právě v Nizozemsku, kde dokázal přetavit čistou kvalifikaci i bezchybný závod v životní výsledek.
Po čtvrtém místě v kvalifikaci udržel Hadjar svou pozici po většinu závodu a až odstoupení Landa Norrise mu otevřelo dveře k vysněnému pódiu. „Působí to trochu neskutečně,“ přiznal po závodě. „Nejpřekvapivější pro mě bylo, že jsem si celou dobu udržel čtvrtou příčku. Bohužel pro Landa jsme využili jeho odstoupení, ale my sami jsme neudělali žádnou chybu. Auto bylo po celý víkend perfektní a já jsem na sebe hrdý, že jsem maximálně využil, co jsem měl.“
Podium znamenalo nejen obrovskou radost pro něj i tým, ale také posun v celkovém pořadí. Hadjar se vyhoupl do první desítky šampionátu, kde se bodově srovnal s Nicem Hülkenbergem. V kontextu nováčkovské sezony jde o výsledek, který potvrzuje jeho rychlé zrání a schopnost zvládnout tlak.
Otázkou však zůstává, zda mu tyto výkony zajistí místo u Red Bullu po boku Maxe Verstappena. Tato sedačka je v posledních letech jednou z nejméně stabilních v celém startovním poli. Jména jako Albon, Gasly nebo Pérez dokazují, jak složité je udržet se vedle čtyřnásobného mistra světa, jehož vliv na směřování týmu je obrovský.
S blížící se revolucí pravidel v roce 2026 a příchodem nových pohonných jednotek Red Bull Powertrains ve spolupráci s Fordem zůstává Hadjarovo místo otevřenou otázkou. Jisté je pouze to, že jeho výkony mu už nyní zajišťují respekt napříč paddockem. Který tým se však v příští éře F1 stane jeho domovem, na to si budou muset fanoušci ještě počkat.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce