Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Colton Herta, jeden z nejzářivějších talentů IndyCar, se rozhodl udělat zásadní krok ve své kariéře a v roce 2026 přejít do Formule 2. Po vítězstvích v devíti závodech IndyCar teď Herta míří do Evropy, aby nasbíral body potřebné k získání Super Licence a splnil tak svůj sen závodit v F1.
„Musím tuto příležitost využít naplno,“ uvedl Herta. „Formule 2 mi nabídne šanci získat body a připravit se na vstup do F1.“ Každý jezdec potřebuje k účasti ve Formuli 1 40 bodů z různých šampionátů. Herta zatím nedosáhl této hranice prostřednictvím IndyCar, ale F2 mu otevře nové možnosti – například stačí skončit v první osmičce šampionátu 2026.
I pokud Herta nezíská potřebné body ve F2, Cadillac mu může pomoci prostřednictvím FP1 tréninků, kde 100 km jízdy znamená jeden bod, přičemž je povoleno maximálně 10 sezení. Pro 25letého Američana jde přesto o zásadní krok v kariéře, kdy jde naplno za svým snem Formule 1.
Přechod z IndyCar do F2 nebude jednoduchý, upozornil šéf Cadillacu Dan Towriss. „I když má Herta zkušenosti a dovednosti, přizpůsobení se evropským monopostům nebude snadné,“ dodává. Otázkou zůstává i to, zda bude místo v Cadillacu k dispozici, když tým vsadil na zkušené jezdce Valtteriho Bottase a Sergia Péreze s kombinovaným počtem 16 vítězství v GP.
F2 je šampionát se stejnými vozy Dallara, takže výsledek závisí na týmu a jezdcích. Pokud Herta vybere správný tým, může výrazně zvýšit své šance. „Je otázka, do kterého týmu F2 půjde, Prema nebo Rodin,“ poznamenává Neil. Správná volba týmu může rozhodnout o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Fanoušci i odborníci se shodují, že Herta bude muset prokázat svůj talent a odhodlání, aby obstál ve světě Formule 1. Přítomnost Coltona Herty ve Formuli 2 v roce 2026 jistě přitáhne rekordní pozornost a jeho cesta do F1 bude sledována více než kdy dřív.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.