Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Colton Herta, jeden z nejzářivějších talentů IndyCar, se rozhodl udělat zásadní krok ve své kariéře a v roce 2026 přejít do Formule 2. Po vítězstvích v devíti závodech IndyCar teď Herta míří do Evropy, aby nasbíral body potřebné k získání Super Licence a splnil tak svůj sen závodit v F1.
„Musím tuto příležitost využít naplno,“ uvedl Herta. „Formule 2 mi nabídne šanci získat body a připravit se na vstup do F1.“ Každý jezdec potřebuje k účasti ve Formuli 1 40 bodů z různých šampionátů. Herta zatím nedosáhl této hranice prostřednictvím IndyCar, ale F2 mu otevře nové možnosti – například stačí skončit v první osmičce šampionátu 2026.
I pokud Herta nezíská potřebné body ve F2, Cadillac mu může pomoci prostřednictvím FP1 tréninků, kde 100 km jízdy znamená jeden bod, přičemž je povoleno maximálně 10 sezení. Pro 25letého Američana jde přesto o zásadní krok v kariéře, kdy jde naplno za svým snem Formule 1.
Přechod z IndyCar do F2 nebude jednoduchý, upozornil šéf Cadillacu Dan Towriss. „I když má Herta zkušenosti a dovednosti, přizpůsobení se evropským monopostům nebude snadné,“ dodává. Otázkou zůstává i to, zda bude místo v Cadillacu k dispozici, když tým vsadil na zkušené jezdce Valtteriho Bottase a Sergia Péreze s kombinovaným počtem 16 vítězství v GP.
F2 je šampionát se stejnými vozy Dallara, takže výsledek závisí na týmu a jezdcích. Pokud Herta vybere správný tým, může výrazně zvýšit své šance. „Je otázka, do kterého týmu F2 půjde, Prema nebo Rodin,“ poznamenává Neil. Správná volba týmu může rozhodnout o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Fanoušci i odborníci se shodují, že Herta bude muset prokázat svůj talent a odhodlání, aby obstál ve světě Formule 1. Přítomnost Coltona Herty ve Formuli 2 v roce 2026 jistě přitáhne rekordní pozornost a jeho cesta do F1 bude sledována více než kdy dřív.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.