Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Liam Lawson v Monze okomentoval svůj střet s Carlosem Sainzem z Velké ceny Nizozemska. Řekl, že nechápe, proč je Španěl tak rozčilený, protože podle něj jednal v souladu s pravidly. „Pravidla jsou daná a my jezdci je známe, i když se nám ne vždy líbí. Sám jsem měl letos situace, kdy jsem byl při předjíždění ještě víc vedle soupeře a stejně jsem nedostal prostor. Ale to k závodění patří,“ vysvětlil Lawson.
K samotnému střetu v první zatáčce po restartu za safety carem dodal: „Carlos byl ten, kdo útočil, a jeho kolo nebylo tam, kde mělo být. Já jsem jen bránil. Kdyby to byla moje chyba, penalizovali by mě. Takhle je to ale zřejmé.“ Lawson tím reagoval na Sainzovo rozhořčení, který označil desetisekundový trest a dva trestné body za „naprostý vtip“.
Sainz přitom nešetřil kritikou nejen na adresu komisařů, ale i samotného Lawsona. Tvrdil, že mladý pilot bývá v soubojích příliš tvrdý a raději riskuje kontakt než aby akceptoval jízdu bok po boku. „Snad k němu s věkem přijde víc zkušeností,“ prohlásil Španěl a dodal, že Lawson podle něj ohrožuje výsledky zbytečnými manévry.
Lawson ale odmítl, že by šlo o jeho přehnanou agresi. „Byl to restart, všichni jsme měli studené tvrdé pneumatiky a těžký nájezd do první zatáčky. To není jednoduché. Pro mě je zvláštní, že jsem najednou bráněný jako ten agresor, když jsem byl pouze v obranné pozici,“ vysvětloval. Podle něj incident poznamenal jeho vlastní závod víc, než se na první pohled mohlo zdát. „Mohli jsme mít oba vozy v top 5. Mně to ale závod zničilo. Na rozdíl od Carlose jsem to ale neřešil v rádiu ani v médiích.“
Zároveň zdůraznil, že mezi ním a Sainzem žádný osobní konflikt neexistuje. Překvapilo ho však, že Španěl zatím nepřistoupil k přímé komunikaci. „Myslel jsem, že pokud byl tak rozrušený, přijde to se mnou probrat, ale zatím se neozval,“ dodal Lawson.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce